recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optag TV med Apple TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptag TV med Apple TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Henno Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Emne: Optag TV med Apple TV
    Sendt: 25-September-2011 kl. 22:22
Overvejer at købe et apple tv 2. gen. Men inden jeg investere vil jeg gerne høre om det er muligt at optage tv med apple tv?

Kan jeg smide XBMC,  eller ligende på og bruge det til at optage direkte til min nas? Eller skal jeg finde en anden afspiller?


Til top
miaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Maj-2006
Status: Offline
Point: 467
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2011 kl. 23:30
Kan ikke optage med Xmbc.


Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 229
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 06:34
Der er ingen tuner i AppleTV 2, så der er ikke meget at "optage"
Til top
Henno Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 08:27
Der er vel som sådan heller ingen tuner i en VHS, men den kan stadig optage.
 
Findes der ingen ninja tricks der kan tilføje optagefunktionen til XBMC, plex eller ligende som kan køre på ATV2? Det kan jo lade sig gøre på en HTPC med windows.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2385
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 09:04
Hvis du med VHS mener en gammel videomaskine, så har sådan en fætter da tuner indbygget, det har en ATV2 ikke.

XBMC kan ikke optage, heller ikke på en windows maskine. De optagefunktioner jeg har hørt om i forbindelse med XBMC handler om at man fra XBMC styrer et andet program der står for optagelsen.

En ATV2 har ikke noget antennestik, så du får svært ved at fodre den med dit antennesignal og tilsvarende svært ved at få den til at optage noget som helst.

Noget andet er, at jeg synes en ATV2 er temmeligt ringe som afspiller også ihvertfald hvis du vil køre XBMC på den og afspille ting fra din NAS. Det er muligt XBMC en dag kommer til at fungere godt på en ATV2, men lige nu synes jeg stadig det er fyldt med fejl.
Til top
Henno Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 20:04
Okay. Hvad skal jeg så vælge af boks og software til afspilning fra nas og optage tv?
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2385
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2011 kl. 21:05
At optage tv kræver stortset intet af en computer idag hvor signalet kommer digitalt direkte fra udbyderen. Mit system er 3-delt og jeg bruger en møgsløv Atom N270 Netbook til at stå for at optage det tv jeg ser, det klarer den helt uden at få sved på panden. Som tunere har jeg en hdhomerun, men det kunne lige så godt have været et par usbtunere.

Til afspilning bruger jeg en Atom 330 ION med xbmc live, den har indtil videre afspillet alt hvad jeg har smidt efter den uden problemer.

Tredie del i mit setup er min NAS der lagrer det netbook'en optager og leverer data til Atom ION'en når jeg vil se film og udsendelser.

Hvis jeg skulle starte forfra idag tror jeg at jeg ville ryge på en i3 maskine og lave en kombineret optager og afspiller i en og samme maskine. En Atom ION bør også kunne klare det, men i3'erne koster næsten det samme, har næsten lige så lavt tomgangsforbrug, men har en del flere muskler hvis det bliver nødvendigt.

Softwaremæssigt er jeg fan af dvbviewer's Recording Service til at optage med og XBMC til at afspille.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu