recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Testere til dr.dk/nu widget
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Testere til dr.dk/nu widget

 Besvar Besvar Side  <1234 17>
Forfatter
Besked
Runedj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Runedj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Jagop Jagop skrev:

Hej Rune

Super, at du har lavet sådan en app. Hvorfor har DR ikke lavet den selv?

Jeg har hentet den efter din anvisning. Ingen problemer.

Det hakker ca. hvert 10. sekund, men det er nok ikke dit problem, men DRs :-(
Kan man eventuelt vælge at gå ned i påløsning?

Med hensyn til selve app'en:

1) Retur sender mig ikke et skridt tilbage i menustrukturen, men helt tilbage til smarthub'en.
2) Den lille player skærm ser ikke ud til at virke. Start sender mig direkte i fuld skærm.

Ellers behøver det ikke være mere avanceret (måske lige nogle titel billeder sammen med beskrivelsen)

Fantastisk.

Venlig hilsen Jagop

Godt at du kan bruge den. 
Ang. opløsning så er jeg blank på hvordan man kan få streamen i en anden opløsning. 
Ang. retur der ikke sender dig et skridt tilbage, så er jeg også blank. Er du sikker på at det ikke er exit du har ramt? Return virker her.
Ang. den lille skærm så ville jeg helst fjerne den helt, men det kræver lidt mere tilpasning af GUI'en. Det er med vilje den hopper direkte i fuld skærm, hvem gider at glo på et lille vindue.

Mvh Rune - Der har købt et LG TV og nu har kastet sig over at lave en dr nu player på LG's platform.
Til top
Jagop Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2011
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jagop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 23:13
Hej Rune

Hej lige prøvet igen og nu virker det fint med streaming. Det virkede som om, at hvis jeg pausede den i et par minutter, så bufferede den og resten a filmen fungerede fint uden en eneste fejl (konen så hele "Borgen" fra i søndags :-)

Jeg er sikker på, jeg taster på Return. Kommer du blot opad i træstrukturen?

Venlig hilsen Jacob
Til top
HeltSikkert Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-September-2011
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeltSikkert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 08:10
Hej Rune,

Jeg har samme problem med Return, som Jacob beskriver.
Til gengæld klagede jeg tidligere over at den hakkede meget, men det var sandsynligvis DR's skyld. Det er i hvert fald forsvundet nu.
Det er genialt med denne widget! Forstår ikke at DR ikke selv forlængst har lavet den.

Mvh
Anders
Til top
Runedj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Runedj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 20:45
Kan I ikke prøve at hente igen(ver 0.6)? Jeg forstår ikke hvordan I kan ryge helt ud i smarthub på return! Det sker altså ikke i min emulator. Hvad sker der så hvis i trykker exit?
Til top
Jagop Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2011
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jagop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 21:39
Hej Rune
 
Jeg har hentet en ny version. Der sker det samme.
 
Return sender mig hver gang tilbage til smarthub'en.
Exit sender mig helt tilbage til tv billedet.
 
Ellers virker det jo fint Smile
 
Jagop
Til top
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 23:26
Det samme her... Return sender mig ud af app'en.

Til top
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 07:45
Men retfærdigvis skal det siges at Samsung heller ikke selv kan finde ud af return tasten:

Prøv at åbne youtube app'en og søg efter et eller andet. Afspil et af resultaterne og tryk på return... Så vender den tilbage til søgeresultaterne. Venstre og højre tasterne kan også bruges til at "bladre" i resultaterne med når man har selve videovinduet åbent.

Prøv så i stedet at finde youtube videoer ved at trykke search (den store globale search-knap) først og søge derigennem... Her er navigation med return og venstre eller højre helt umulig og du bliver sendt tilbage til TV ved brug af return.

Meget lidt intuitivt og ret pinligt for Samsung
Til top
Runedj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Runedj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 20:53
Ok, så er der en ny version 0.7 hvor return key er blokeret så systemet ikke opfatter at man har trykket på den og laver en exit på widget. Der er også en bedre brugerflade, med plads til en stor beskrivelse. 
Til top
Hulabula Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hulabula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2011 kl. 20:43
Nogen der ved om man kan have mere end en User app installeret. Bruger super fed Plex app til mit samsung tv (UE46D6505) (http://plexforsamsung.pbworks.com) som også skal installeres under develop konto. Mit problem er at når jeg installere dr.dk widget forsvinder min Plex... og også den omvente vej.
Til top
Runedj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Runedj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2011 kl. 21:08
Jeg har desværre ikke noget samsung fjernsyn selv, så jeg kan ikke teste det andet end i en emulator, og det er ikke optimalt. Er der nogen kritiske fejl der bør rettes? Hvis der ikke er det vil jeg nemlig prøve at få den ud på alle samsung fjernsyn.
Til top
Hulabula Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hulabula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2011 kl. 21:46
Return eller "stop" får den til at gå i sort og låser under afspilning, herefter skal jeg bruge exit for at komme ud.
Har også fået det til at gå ud af fullscreen ved at fumle lidt  med det mens den afspillede (først "pause" og derefter "enter" den i mitten af pilene). Den lavede et mindre billede ca 1/3 skærmstørrelse.
 
Har kigget lit på det med at have flere user apps installeret. tilsyneladende skal jeg til at lave min egen lille server hvor jeg har begge apps liggende for at kunne installere det. Har hentet developer pakken så må jeg jo se om jeg får tid at eksperimentere ved lejlighed.

Redigeret af Hulabula - 27-Oktober-2011 kl. 22:14
Til top
Runedj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Runedj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 00:10
Ok, ny version 0.8. Den virker meget bedre set herfra. 0.7 havde nogle grimme javascript errors.
Der er også kommet en ny API fra samsung hvor der står buffersizes beskrevet så de er sat til 8MB nu. Eneste problem er at jeg ikke ved hvad de er default, så måske er 8MB en nedsættelse :-) I deres eksempel kode er det dog kun 1MB. Det er dog et håndtag der er nemt at skrue på hvis folk stadigvæk har problemer med at afspilningen hakker i starten. Man kunne jo lave en opsætningsmenu, men det er mere end jeg gider lige nu, så det er kun til at ændre i koden.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu