recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløst stream fra PC til TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløst stream fra PC til TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jeppec Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløst stream fra PC til TV
    Sendt: 03-Oktober-2011 kl. 10:27
Hej!

Jeg kunne godt tænke mig, at kunne streame både desktop og film fra min PC i soveværelset til mit TV i stuen. Jeg har følgende til rådighed:

ASUS RT-56U router.
Samsung 40" LED Mode: ue40c5105qwxxe (Har mulighed for netværkstilslutning via USB-dongle) http://www.proshop.dk/Fladskaerms-TV/Samsung-40-LED-TV-UE40C5105-2215061.html
AirTies 7120 med Waoo (Har en USB-port)

SydEnergi 15/15 fiber + Waoo standard TV-pakke


Jeg ved, det må kunne lade sig gøre, men hvordan helt præcist får jeg streamet mit desktop til TV'et? Sker det helt automatisk ved bare at oprette trådløs forbindelse?

Kan jeg KUN bruge Samsungs USB-dongle, som de nævner i manualen, eller er det bare et klassisk salgstrick?

På forhånd tak!






Redigeret af Jeppec - 03-Oktober-2011 kl. 10:36
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2011 kl. 20:21
din desktop NEJ. Ikke bare lige sådan - det vil krøve en wireless vga/hdmi/dvi "dongle" løsning og dem er der ikke så forfærdlige mange af. og heller nogen som "bare virker".
hvad angår film så kan du dele den folder dine film er i og sørge for at de er i et format som dit TV understøtter (læs manualen!!) og så skal den kunne finde filmene på din pc.

Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2011
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2011 kl. 20:31
Trådløs streaming af film dur generelt ikke. Film i HD er håbløst.
Hvis du har kablet netværk er det OK.
Jeg har selv Samsung-TV: Det kan alt for ofte ikke genkende codec eller filmformat. Det er kun lige akkurat brugbart, men i længden duer det ikke. Køb istedet en lille medie-player, f.eks. WD-Live eller lign.
Til top
Jeppec Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af Der Alte Der Alte skrev:

Trådløs streaming af film dur generelt ikke. Film i HD er håbløst.
Hvis du har kablet netværk er det OK.
Jeg har selv Samsung-TV: Det kan alt for ofte ikke genkende codec eller filmformat. Det er kun lige akkurat brugbart, men i længden duer det ikke. Køb istedet en lille medie-player, f.eks. WD-Live eller lign.

Okay. Mit TV ser ud til at understøtte ret mange formater (http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201004/20100406164905093/BN68-02656F_01L05_0315.pdf). 
.mkv er nok det jeg bruger mest.

Til streaming benytter jeg 5Ghz netværk som ikke er så forstyrret af andre 2.4Ghz netværk indenfor rækkevidde. 5Ghz-linjen skal desuden benyttes af KUN TV-streaming, for ellers vil der være for store forstyrrelser på netværket. Hvis du har benyttet 2.4Ghz i en lejlighed eller med andre maskiner på netværket, så tror jeg gerne det er håbløst. Den router jeg bruger er absolut den bedste pt. i alle tests, og hastigheden er fantastisk. Jeg har endnu ikke oplevet ikke at få leveret fuld forbindelse til den trådløse bærbar.

Så jeg vil give det et forsøg inden for denne uge, når jeg får tid til at lege med det. :)


Men løsningen på mit svar fandt jeg i øvrigt i TV'ets manual. Man kan benytte MediaPlay til at koble TV'et til en computer, hvorpå programmet PC Share Manager ligger. Her kan man vælge det TV'et skal kunne se og vælge imellem.

Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2011
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 19:05
Jeg er meget spændt på at høre, hvordan dit eksperiment kommer til at gå.
Mit TV er en UE32D5005. Umiddelbart kan det gengive ca. samme formater og codecs og extensions som dit, men det er altså ikke lykkedes for mig at få det til at virke, heller ikke via kabel. Jeg håber, du finder opskriften - og delagtiggør den med vi andre.


Til top
Jeppec Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 19:30
Det er jeg også! Jeg skal nok vende tilbage! :)
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 07:38
Oprindeligt skrevet af Jeppec Jeppec skrev:

Men løsningen på mit svar fandt jeg i øvrigt i TV'ets manual. Man kan benytte MediaPlay til at koble TV'et til en computer, hvorpå programmet PC Share Manager ligger. Her kan man vælge det TV'et skal kunne se og vælge imellem.
Hvilket virker fint på kabel fra min server. Mangler bare at fjernsynet kan sende WOL.
Er spændt på om jeg kan fjerne kablet og bruge den til en anden enhed.Tongue
MVH
HPDahl
Til top
Jeppec Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2011 kl. 09:56
Okay, jeg har efter at have læst lidt på det skrottet ideen med wifi streaming. På Samsung TV kan man kun benytte deres egen dongle, hvilken ikke kan sende på 5Ghz, og så ved jeg, eftersom jeg bor i lejlighed med 20 netværk omkring mig, at det ikke vil fungere på 2.4Ghz. Der er alt for mange forstyrrelser der.
Planen var også, at jeg ikke vil til at købe nyt hardware, men benytte det jeg allerede har. 

Så min løsning blev simpelthen at trække et HDMI-kabel og mini-jack kabel hver gang der skal ses film. Det er ikke særligt kønt eller praktisk, men til gængæld bliver oplevelsen helt perfekt, og jeg kan også streame mit desktop, hvis jeg vil det.

Ellers tak for inputs!
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2011
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2011 kl. 19:14
Jeppec,
tak for info.
Der er nu noget dejligt befriende over de simple, billige og teknisk set fremragende løsninger, der dukker op indimellem. Dit eksisterende grej klarer det, som en HTPC til tusinder af kroner måske også ville kunne.


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu