recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Præsentation på fladskærm i venteværelse, råd søge
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPræsentation på fladskærm i venteværelse, råd søge

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ras_K Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Emne: Præsentation på fladskærm i venteværelse, råd søge
    Sendt: 06-Oktober-2011 kl. 08:57

Vi påtænker at hænge et præsentabelt fladskærms-TV op på væggen i vores venteværelse, hvor vi kan præsentere vores virksomhed og tilbud.

Præsentation
Forhåbentligt kan det laves simpelt. Jeg forestiller mig, at vi kunne lave et diasshow i PowerPoint med diverse tekst og billeder. Måske pausefisk. Ingen lyd!

Kan vi bare putte dette diasshow ned på en USB-stick, som tilsluttes til TV’et? Hvilket format skal det gemmes i? JPEG File Interchange Format? Kan/skal man tage hensyn til skærmens opløsning, f.eks. 1920x1080?

Valg af TV
Ca. 40-50 tommer. Kan alle TV med USB-indgang bruges til formålet, eller er nogle mere velegnede end andre? Skal det f.eks. have DLNA eller andre features?

Vi overvejer at handle hos den lokale Expert-forretning. De sælger nydelige skærme fra f.eks. Samsung eller Philips. LED/LCD virker nærliggende pga. lavt strømforbrug og mangel på buzz, men måske kan betragtningsvinklen blive et problem? Genskin burde ikke være et problem med den påtænkte placering.

Mvh Rasmus

Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2011 kl. 09:34
Først og fremmest har jeg aldrig set et decideret tv med Powerpoint-understøttelse, derudover er de ikke specielt egnede fordi de ikke er lavet til at blive brugt så meget, det vil resultere i at det højst sandsynligt hurtigt går i stykker. 

Det du skal have fat i er en professionel monitor uden tv-tuner og så vil jeg foreslå en lille pc fx en Acer Revo eller Asus Eeebox til monitoren. Kan fx sidde bagpå skærmen. Så hør evt. din lokale Expert hvad de ved om professionell monitorer eller kontakt fx Av Center eller noget i den stil. 
Til top
Ras_K Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2011 kl. 17:48

Jakabov: Det er oplagt, at alm. TV ikke understøtter PowerPoint, men man kan vel bare gemme i et andet format, som TV'et understøtter.

Jeg hælder fortsat mest til et TV, da det synes simpelt og fleksibelt; ingen medieboks og vi kan evt. bruge det som TV andre steder sidenhen.
 
Samsung 46" LED-TV UE46D5005 (5.995,- ved Komplett.dk) er mit foreløbige bud på en billig skærmløsning. Der er USB-port og ConnectShare.  Jeg kan ikke umiddelbart se, hvilke videoformater det understøtter, men lillebroderen UE32D5005 skulle understøtte følgende formater: MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, Motion-JPEG, Xvid, DivX, WMV, ASF, AVI, MKV, VOB, H.264, 3GPP, VC-1.
http://www.komplett.dk/k/kcp.aspx?sku=627721&sku=628512

Hvad siger I? Kan jeg lave slide show fra USB-stick på dette TV?

Og hvad med Jakabovs indvending med holdbarheden? Vi påtænker, at den skal være tændt 6-8 timer i streg på de fleste hverdage. Slukket i weekender, ferier og fridage. Samlet er det er vel ikke så meget mere end de mest ivrige TV-forbrugere kan præstere Smile Man kan flere steder tilkøbe on-site forsikring i 3-5 år. Det kunne vi jo så gøre.

Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2011 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af Ras_K Ras_K skrev:

Kan vi bare putte dette diasshow ned på en USB-stick, som tilsluttes til TV’et? Hvilket format skal det gemmes i? JPEG File Interchange Format? Kan/skal man tage hensyn til skærmens opløsning, f.eks. 1920x1080?
Ja og Ja og Ja

Oprindeligt skrevet af Ras_K Ras_K skrev:

Valg af TV
 Kan alle TV med USB-indgang bruges til formålet, eller er nogle mere velegnede end andre?

Ja og Ja
 
Du kan bare gemme nogle JPEG på en usb og tage med ned til din forhandler. Få ham til at vise de overgange tvet kan lave og vælg ud fra det. Et godt tip er at bruge overgangen fade. Husk lige at se hvad der er af valgmuligheder i skifte tider.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Ras_K Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2011 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Du kan bare gemme nogle JPEG på en usb og tage med ned til din forhandler. Få ham til at vise de overgange tvet kan lave og vælg ud fra det. Et godt tip er at bruge overgangen fade. Husk lige at se hvad der er af valgmuligheder i skifte tider.
Det må jeg prøve. Tak for svar inkl. 5 x Ja.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu