|
Rosenkvist´s BenQ-Dali-bio -opdateret den 16/10 |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Rosenkvist
Bruger Oprettet: 08-Oktober-2011 Sted: Århus Denmark Status: Offline Point: 56 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-Oktober-2011 kl. 15:45 |
Hej alle her på Recordere. Da jeg endelig næsten er kommet rigtig på plads i vores nye hus tænkte jeg lige, at jeg ville dele min nye Hjemmebio, med jer. ( efter jeg har savlet over mange de andre indlæg i har, herinde) :-) Først lige lidt info om mit udstyr. Højtalerer: Dali Concept Center -Center højtaler Dali Concept 6 - som front og baghøjtaler Dali AW 10 - Sub Anlæg: Onkyo TX-Sr308 Ps3- 80 GB version med plus exstra 2 Terrabyte Harddisk slået til via usb Samsung bluray afspiller BD-C5300 TV: Phillips 42" HD TV TDC HD Boks Projektor BenQ MS510 lærrede 16:9, 160 cm bred x 90 cm høj Touch fjernbetjening SUNWAVE-SRC-9320 Kabler: QED Højtalerkabler næsten hele vejen rundt. QED kvalitets digitalkabler og Coaxial kabler + Selvfølgelig HDMI. Her skal det selvfølgelig siges at der også er normale dødelige kabler :-) til sidst og ikke mindst har jeg lavet nogle super fede Billeder jeg har hængt op som viser DOLBY DIGITAL DTS HD Samt Blu-ray DISC HIGH Def. billede. Hermed lidt billeder af alle herlighederne. desværre som i kan se står Onkyo´en lidt skævt for alt det andet, dette er pga. for kort sub kabel så det skal jeg have gjort noget ved, men min plan er også at flytte subben et andet sted hen på sigt. Center Dali concept på tv hylden er der lidt planer om og flytte lidt rundt på også lige nu ligger den ca, med 15 cm forskydelse pga. en bjælke i loftet der er i vejen for lærredet. ( ØV BØV) Der er næsten styr på kabel rod meen det kunne dog blive bedre så her skal der også ske lidt på sigt. Her et billede med lærredet trukket ned til film kig´ Projektor hænger på bagvæg hvor også de 2 stk surround højtaler står retningsbestemt mod lytter position, da vi sidder her mest og ser film. Her ses, BenQ projektoren, med mit eget lavet beslag. Mine kære hjemmebio billede jeg har lavet D.I.Y - Også lige et enkelt billede fra projektoren i brug, dog syntes jeg billederne bliver meget grumset og er sværer at få ordentligt når man tager dem med kamara. _________________________________________________________________________________________ Ris og Ros modtages gerne, men som i også kan læse har jeg helt sikkert nogle forbedringer og tiltag jeg skal have gjort.. Redigeret af Rosenkvist - 16-Oktober-2011 kl. 11:10 |
|
Hilsen Thomas
(Kig evt. min bio på: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=102611&title=rosenkvists-benqdalibio ) |
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ser skam rigtigt lækkert ud, og specielt når du kan veksle mellem dit panel og projektor. Men..... jeg tror, at din subwoofer lever under lidt kummerlige forhold
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Rosenkvist
Bruger Oprettet: 08-Oktober-2011 Sted: Århus Denmark Status: Offline Point: 56 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jamen, TAK skal du have, altså du har jo faktisk helt ret. min sub lever lidt et træls liv lige nu ;-) men det er meningen jeg skal flytte den når jeg har fået et lægerer subwhoofer kabel....er dog ikke helt sikker på hvor jeg vil flytte den hen .... det lidt en praktisk tanke gang jeg skal igang med :-) rent lyd mæssigt så jeg skal prøve mig lidt omkring. idag og iaften har jeg blandt andet også lagt en plan over jeg skal have styr på alle de sidste ledninger med stribs.og ledningeholdere så måske der kunne ske og komme lidt billeder på af resultatet senere.
Redigeret af Rosenkvist - 15-Oktober-2011 kl. 11:48 |
|
Hilsen Thomas
(Kig evt. min bio på: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=102611&title=rosenkvists-benqdalibio ) |
|
Sploink
Guld medlem Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du burde helt sikkert også på tv'et op at hænge, og så centeren derop. Eller i hvert fald prøve at vinkle centeren lidt op imod lytte position
|
|
Rosenkvist
Funktioner
Tak(0)
|
Nemlig du har helt ret lige nu har jeg fundet et fedt tv møbel i IKEA som det skal skiftes ud med, altså selve møblet ;-) - så skulle jeg få ordenligt plads til det hele, samt kunne vinkle centeren bedre. Tv´et kan desværre ikke komme op, og hænge da jeg ikke mener væggen kan holde fjernsynet oppe. Det er en rimelig tynd gipsvæg der er bag ved tv´et, og ikke nok med det er der baderum og bruser på den anden side, af gipsvæggen, derfor har jeg ikke hængt tvet op, jeg tør ganske enkelt ikke :-) med alle de rør og en meget tynd gibs væk der nok ikke kan holde det oppe, alligevel.
|
|
Hilsen Thomas
|
Rosenkvist
Funktioner
Tak(0)
|
Jep subben havde jo lidt træls forhold før, nu blev det lidt bedre som i kan se på billederne, meen jeg står stadig og skal have købt mig et langt Subwhoofer kabel sådan jeg kan flyt den mere, end der hvor den står nu.
På samme tid skubbede jeg lidt rundt med mit DVD skab så nu ser det sådan her ud. På samme tid fik jeg gjort lidt ved alt kabel rod, meen mangler stadig og købe lidt lister og kabel skjulerer. sådan det kan gemmes lidt væk det hele. FØR Billede inden jeg kom igang. Efter billede, da jeg endelig fik ryddet lidt og i kabel roddet. Ja lidt hjalp det da. |
|
Hilsen Thomas
|
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Funktioner
Tak(0)
|
Meget pænere efter der kommet lidt styr på kablerne og at du rykkede dine film.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
Kristian F
Junior bruger Oprettet: 16-Juli-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 46 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bliver så ked af det hver gang jeg ser dine billeder hvor din center er så langt nede mod jorden... Hvorfor flytter du den ikke en tak op i tv bordet så den er tættere på tv billedet og lærred billedet?
|
|
Marantz SR7005
Focal 836V Focal 800CC Samsung C8705 3d led tv HTPC med 6 TB plads. Playstation 160gb FAT boy. Xindak højtaler kabler. |
|
Rosenkvist
Funktioner
Tak(0)
|
Kan jeg god forstå, det er også en torn i mit øje hver eneste dag. Men der er ikke plads i den øverste hylde og tvet kan jeg ikke få hængt op på grund af træls væg, så håber snart jeg får tid og plads til og få hentet ny bænk til det hele med special plads til centeren ..... så det er også en træls ting for mig :-) hehe meeen mon ikke snart jeg får gjort noget ved det
|
|
Hilsen Thomas
|
martinmoesby
Ny bruger Oprettet: 17-Oktober-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 10 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er selv en hjemmebio-newbie (se denne http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=102991&title=min-hjemmebio-forbedringsforslag-nskes - dette indlæg er lavet med inspiration i dette indlæg, så jeg håber ikke du sender en advokat efter mig :), og JEG synes det er en fornem måde at bruge pladsen på - jeg er dog ikke så meget for åbne møbler, fordi de gør det så svært at skjule det ledningshelvede, som vil alle sammen godt ved findes bagved alt det elektronik, ikk:)
Jeg glæder mig til at se, når du får det nye møbel du har nævnt.
|
|
Rosenkvist
Funktioner
Tak(0)
|
Hej selvfølgelig sender jeg ikke nogle advokat efter dig..... nej nej det hele starter med en stævning først og dernæst kommer advokaten ;-) ej spøg til side jeg er da glad for du kunne bruge noget af mit det er altid dejligt og se ens arbejde ikke har været dårligt,men også kan bruges af andre.
|
|
Hilsen Thomas
|
Masterpiece
Junior bruger Oprettet: 29-Juli-2011 Status: Offline Point: 30 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja så skete der lidt i den lille bio. lidt arbejde, også kom tv op at hænge. Ikke nok med dette så fik Centerhøjtaleren sig en kanon KONGE plads. GUD hvor det bare har løftet...hele lydbilledet HELT VILDT. Som nok kan ses, vil jeg have nogle fødder under centeren. Så hvis nogle ved hvor jeg kan anskaffe mig/købe sådan nogle ?, så vil jeg meget gerne høre fra jer. :-) P.S - Bedre og flere billeder kommer senere af det hele :-) |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |