recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Iphone i Peugeot 307sw
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIphone i Peugeot 307sw

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Emne: Iphone i Peugeot 307sw
    Sendt: 09-Oktober-2011 kl. 13:00
Hej alle

Håber nogen kan hjælpe med denne udfordring :-)

Vi har lige købt en Peugeot 307sw fra 2005, som har en Clarion rd3 (PU-2471A) stereo (tror jeg - det er ikke ligefrem nemt at regne modeltypen ud).

Tanken var at kunne forbinde en iphone til anlægget. Anlægget har en multi-cd afspiller funktion, som ikke bruges. Efter lang tids googling synes der at være to problemer 
1) at få anlægget ud og trukket ledninger. 
2) at få et device som kan oversætte iphones signaler til noget, som anlægget kan forstå.

Som løsning på andet problem tror jeg måske et produkt fra Connects2 kan være løsningen. Det hedder CTAPGIPOD010.2 og kan findes her:
http://www.connects2.co.uk/c2search.aspx?catID=27&manID=223&modID=1197

Nogen der har erfaringer med dette eller ligende og som ved om det virker. Eller som kan anbefale et forum hvor de måske kan hjælpe?

Mvh
Niels
Til top
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2011 kl. 13:01
Eller som har et forslag til en helt andet løsning (har ikke så meget erfaring på dette område)
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2011 kl. 13:39
I den ene bil har vi en ganske alm. blaupunkt radio som også understøtter en ekstern multi-CD.
Til den har jeg købt en ISO til mini-jack stik. Når jeg vil høre musik - eller lydbøger som jeg gør - så skifter jeg over på AUX på radioen og sætter iPhoen til at spille. Løsningen har kostet under kr. 50,- og du kan måske bruge samme løsning : http://www.ebay.de/itm/ADAPTER-KABEL-AUX-MINI-ISO-JACK-BLAUPUNKT-GRUNDIG-/270633738121?pt=Kabel_Stecker&hash=item3f03071f89#ht_663wt_905

I den anden bil understøtter radioen iPod direkte - MEN når den er tilsluttet så låser telefonen og man skal vælge musik via radioen - som en stifinder med 1 linie og 15-20 tegn. Ikke specielt let. Så det er en skod løsning Honda har lavet.
Til top
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2011 kl. 16:04
Hej

Radioen i vores bil har ikke en general aux in, men må have en indgang specielt til en multi-cd box, da radioen har en dedikeret knap til den lydkilde. Ved ikke om det kan gøres så simpelt, som du nævner - nogen der kan bekræfte det?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2011 kl. 18:04
Tror du ikke du har det. Ved at google fandt jeg dette dokument og det ligner det som sidder bag på en blaupunkt : http://www.docstoc.com/docs/43668612/Rear-Connector-Pin-Out-of-RD3-1-PU-2471A-CD-Radio-The-following
Det er ben C18-20 - og det burde være dem der er forbundet i ovenstående stik fra eBay.
Til top
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2011 kl. 23:19
Hmmm, det kan da egentlig godt være. Det koster jo ikke meget andet end tid at prøve det.
Til top
hlk_23 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2011
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af Niller Niller skrev:

Hmmm, det kan da egentlig godt være. Det koster jo ikke meget andet end tid at prøve det.

Hej Niller,
Jeg har også en Peugeot 307 og har præcis samme problem med Clarion anlægget! 
Fik du løst problemet med ISO-stik eller?

Mvh.
HL
Til top
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 00:13
Nej, ikke endnu.
Jeg er blevet lidt varm på tanken om at kunne styre iphonen med anlægget og kunne oplade iphonen samtidig. Det kan man måske med en dension gateway 100, hvis den altså er kompatibel med det anlæg. Jeg har skrevet til dension og en dansk forhandler for at høre gateway 100 kan bruges, men har ikke fået svar endnu.

Du må meget gerne melde tilbage med den løsning, du ender med og om den er tilfredsstillende.

\Niels
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 07:30
Hvad med en parrot løsning

Parrot 9200

Til top
hlk_23 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2011
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af Niller Niller skrev:

Nej, ikke endnu.
Jeg er blevet lidt varm på tanken om at kunne styre iphonen med anlægget og kunne oplade iphonen samtidig. Det kan man måske med en dension gateway 100, hvis den altså er kompatibel med det anlæg. Jeg har skrevet til dension og en dansk forhandler for at høre gateway 100 kan bruges, men har ikke fået svar endnu.

Du må meget gerne melde tilbage med den løsning, du ender med og om den er tilfredsstillende.

\Niels


Jeg har fundet det her på Nettet, men jeg ved ikke skal brug den eller ej!

http://www.caraudio24.de/Zubehoer/iPod/Marken-spezifisch/Blaupunkt/iPod-AUX-In-Adapter-Blaupunkt-Grundig-Mini-ISO-::19453.html

Til top
hlk_23 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2011
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 19:12
Hej igen.
altså det der mini ISO-Stik funger IKKE med Clarion. Jeg har lige prøvet den, der sker ikke noget, selvom man trykker 100000000 gange på den Cd-Changer key!
Til top
Sert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2007
Status: Offline
Point: 293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 19:28
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu