recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Iphone???????????
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken Iphone???????????

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mellin81 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Oktober-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken Iphone???????????
    Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 17:27
Jeg er egentlig ikke en Iphone-sucker... tværtimod har jeg taget afstand til denne form for selv iscenesættelse denne mobil bidrager til + angsten for, hvis jeg opgradere min dinosaur af en nokia 6700 slide, til en Iphone (massivt skridt -I know)  at jeg så enten bliver 'taget' og aldrig bliver tilfreds fordi noget nyt altid venter i kulissen, eller bare ikke kan omstille mig og bliver total frustreret og aldrig kan vende mig til denne form... mest fordi jeg faktisk bare sukker efter en GOD og NEM tlf. så måske handler det mere om menu/styrersystem end om de muligheder der er ud over tlf og sms skrivning...Så enten skal jeg vel tageskridtet bagud til en helt olding af en tlf. hvor der kun  er ring og send eller også skal jeg kaste mig ud i den store vide smartphone-verden... Har valgt det sidste :) Her er det så jeg støder ind i den første fælde, det at blive 'taget', for der ER jo vitterlig altid noget der er bedre, men det er så svært, når det hele er hypotetisk og jeg aldrig har haft en Iphone i mine hænder, hvornår er det nok!?  -Havde endelig taget en beslutning, efter at have set denne anmeldelse af Iphone 3GS, der nu kan fåes til en hæderlig pris, med abonnement hos '3'
MEN så kommer denne 4S, som synes at være en opgradering af ovenstående, eller hvad??? og i såfald HVAD er det, der er opgraderet? -er det nemheden i menuen, er pladsen, er det mulighederne??? Da jeg pt er et fattigt kvindemenneske og ikke har råd til at skifte tlf. hver måned eller hver halve år, har jeg virkelig brug for at vide/forstå hvad forskellen på alle disse Ipones er, i forhold til pris, styrersystem osv. For som sagt er mit behov 'bare' at det er en nem at navigere i tlf, hvor man ikke skal trykke 10 gange for bare at få lov til at sende en sms... Og en tlf der ikke bliver forældet efter 2 måneder! Så hvordan er det med denne 4S, hvad koster den, bliver den lige så billig som 3GS, og hvis ikke, er det værd at vente og se om den falder i pris -og er den i såfald så meget bedre at det er værd at vente på??    Nu er jeg nemlig godt træt og pænt forvirret over det alle de muligheder, især fordi jeg bare gerne vil ha en god tlf. meeeget snart!
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 17:43
Hvis du vil prøve en iPhone og ikke ved om det er dig så find da en billig brugt 3GS på dba.dk
Personligt synes jeg nok det ville være dumt at smide så mange penge efter en 4Gs (når den kommer) og du så ikke synes om den.
Mht. prisen bliver den nok lidt dyere end 4'ern er lige nu. 4'ern bliver billigere og det gør 3GS'en nok også.
Alternativt er at kikke efter en Android telefon (har lige købt en Xperia X10 min Pro til konen til kr. 666 i Elgiganten). Men mit førstehåndsindtryk af Android er at det er lidt Nørdet - man kan pille i for mange ting.
En anden ting du skal gøre dig klart er at en smartphone holder strøm 1-2 døgn - nok en hel del mindre end din Nokia.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 17:46
Jeg synes du skal købe en hvor spørgsmålstegns-tasten ikke sidder fast.
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Jeg synes du skal købe en hvor spørgsmålstegns-tasten ikke sidder fast.
Good one, Otto :-).

/Nils
           
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 18:03
En slidt frase, men den holder: Once you go Mac, you'll never go back. Sagt på en anden måde; efter langt tids overbevisninger fik jeg også min kone på æblebølgen og den uge, hvor hendes 3Gs'er skulle på værksted (touchsensoren gik i gakgak og ombyttet til en ny) blev til et helvede at vende tilbage til hendes HTC Wildfire. Om du køber den dyre eller billige har ikke det store at sige, da merprisen kommer hjem igen, hvis du skulle fortryde og sælge. Forskellen ligger primært i kamera, skærm, lagerplads og udseende og hastighed. Men selve opbygningen og brugervenligheden er den samme. Hvis du kan finde en anden +3 år gammel mobilmodel, der sælger godt idag, kan du tænke dig, hvor godt sammeskruet en iPhone er.

Jeg er kun mit 2. Æbleår, men det bliver ikke skiftet til pærer lige med det samme. Jeg skal ikke forsøge at sælge Apple til dig. Men gud, hvor er jeg glad for den simple menu, opsætning og brugervenlighed. Jeg gik fra en Nokia 5800 og har ellers altid været PCmand
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 20:11
Jeg var selv stor Nokia-tilhænger,derefter Sony-Ericsson og ind imellem også noget HTC, men da jeg først havde sat mig ind i min IPhone GS3, så var der ingen vej tilbage.
Jeg har ikke behov for at avancere til en 4S, men tvivler ikke på at det er en super fed telefon.
Prøv at låne en Iphone og forsøg dig frem, så slipper du den aldrig igen.


Redigeret af Skyum - 12-Oktober-2011 kl. 21:33
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 20:55
Det er sjovt at mange stadig ikke har forstået at det staves iPhone.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
mellin81 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Oktober-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 17:25
Mange tak for jeres input...  Har besluttet at købe en 3GS, desværre ser det ud til at andre har fået den samme ide!! Typisk når man endelig har taget en beslutning, så er produktet ikke til at støve op!
-Nå jeg må jo bare vente!! 

Til Otto's info er dette fænomen -?????????- en måde at give en følelse et udtryk gennem tasterne... i dette tilfælde en følelse af stor frustration, der var ved at sprænge hele mit system og derfor ikke kunne udtrykkes med en et enkelt tryk og en sølle frustrations-smiley... nææ det her krævede energetisk manifestation, som at slå i bordet! -meget mere konstruktivt da det ikke kun bliver et virtuelt (smiley)symbol, til gavn for læseren! Til gengæld bliver et hårdt og kontant tryk på ? tasten en total forening af følelse og krop og dermed en fysisk manifestation af frustrationen, til gavn og forståelse for både mig og læseren!
-Tænk lige over det næste gang du laver en smiley, hvad for DU ud af dette!!
Til top
supermand71 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-December-2009
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 14:40
Jeg står selv i samme dilemma, og tror måske jeg hopper på en brugt IPhone 4 et sted, jeg har set dem helt ned til 1500 for en model hvor der er lidt ridser og en enkelt flænge. Jeg tror ikke jeg hopper på 3GS, den er måske lige en tand for gammel, og skærmen på 4´eren skulle jo være lysår bedre har jeg læst mig til.

Hvad koster det at skifte de 2 glas på en 4´er hos en forhandler?
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er sjovt at mange stadig ikke har forstået at det staves iPhone.

Ja nemlig!!!! Jeg bliver også irriteret hver gang jeg læser Iphone, IPhone osv. Dead Confused 

iPod
iPhone
iPad
iMac
iMessage
iBooks
iTunes

... og så videre!!! 
          
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 14:59
Lige så irritende er skribenters misbrug af udråbstegn!

Det giver bare ikke mening at bruge mere end 1.   
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 15:31
Hvad snakker du om?
          
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu