recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har plet på min G20E skærm jeg ikke kan fjerne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHar plet på min G20E skærm jeg ikke kan fjerne

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Direkte link til dette indlæg Emne: Har plet på min G20E skærm jeg ikke kan fjerne
    Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 13:52
Jeg har en Panasonic 42" G20E som jeg har fået et eller andet på skærmen som jeg ikke kan få fjernet ved ikke hvad det er, men tvet fungere fint.

Har fået at vide at der er en kontrast skærm på tvet så jeg kunne godt prøve med det man normalt pudser vinduer/spejle med, har prøvet med am fladskærms rens og det sidste der var i flasken i det sæt fra clicktronic jeg købte hos av-connection, købte endda en speciel fiberklub til sarte overfalde som f.eks en pc skærm(G.Funder microfiber skærm klud fra superbest).

Jeg har ikke bil så jeg kan ikke bare tage skærmen med til odense (ca 20 min med toget, koster lige over 400kr til odense og hjem til mig med taxa), han jeg snakkede med i av-connection (ikke ham den gamle kt-radio mand som jeg købte tvet af) sagde at det sikkert bare var noget skidt jeg havde fået på efter han så de billeder jeg havde taget med min mobil og at jeg sikkert bare ville få en regning for en rensning af skærmen.

http://peecee.dk/upload/view/331338
http://peecee.dk/upload/view/331339

Jeg var så forudseende at tegne den længste forsikring der kunne fås som kostede lige over 1000kr (tvet er købt så jeg fik det leveret i maj månede 2010).

Hvad kan jeg gøre for at få den plet væk ??????????

Skal jeg prøve med citron (stærk syreindhold)

Syntes at i starten at pletten blev størrer og størrer men det gør den ikke mere.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 14:19
 
 Det ser ud som om, at belægningen er slidt af, er det tilfældet, så har du et problem, den er ikke sådan lige til at skifte, da det ikke er meningen at den sal fjernes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 14:36
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 14:44
Jeg har jo fået lavet den forsikring i tilfælde af der skulle ske noget udforudset, for jeg kan ikke lige hive flere 1000kr frem til en reparation eller nyt tv på min 42" og som ikke er dårligere end mit G20, dengang jeg flyttede her til hvor jeg bor nu lånte jeg nogen penge til indskud,vaskemaskine med mere og nogen af den brugte jeg også på et tv, så der betaler jeg stadig af på det samlede beløb, omkring 20 måneder endnu, så jeg ville ikke bare kunne købe noget nyt eller betale for en dyr reparation. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 14:50
 
 Det er ikke til at se på billedet hvad det precist er, om belægningen er slidt af, eller det er et andet problem, men hvis ikke skærmrens eller en mild sæbeopløsning kan fjerne det, så kan jeg ikke lige se hvad der kan gøres, udover at få en Panasonic mand til at se på det, og afgøre hvad der så skal ske/gøres.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 14:53
Vil forsikringen så dække ? ved den skulle dække hvis man er så (u) heldig at tabe det, er jo også kun ca 15 måneder.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 14:57
 
 Om forsikringen vil dække.? Det kommer an på forsikringen og hvad problemet egentlig er. Forsikringen kan jo f.eks sige at det er selvforskyldt, og så betaler de ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 15:01
Der må ALDRIG bruges syre-/base-holdige midler på fladskærme!!
Det frarådes ligeledes at benytte alminde ruderens, og rengøringsmidler i øvrigt, da de kan ødelægge anti-refleksbehandligen af kontrastskærmen. Det ser ud til, at det er dét der er sket med din skærm. Hvis det er tilfældet, kan det ikke rep'es..!
M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 15:18
Du må da vide hvordan det er kommet. Har du haft en hånd med creme på? Det ser ud som om det er gået ind i belægningen. Surt show, da det sikkert er dyrt at få skiftetStern Smile
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 15:22
Henrik der er kontrast skærm på og har fået at vide at jeg godt må bruge det man normalt pudser vinduer/spejle med, af en fra av-connection, nej det var ikke rengøringskonen ;-)  tvet's kontrast skærm skulle være af glas og b.la på bilvinduer kan man bruge citron eller et æble hvis man har genstride pletter,skidt man ikke kan få af (skal selvfølge kun være på skærmen ikke så den drypper,render ind i selv tvet).
 
Har altidk kun brugt clicktronic fladskærms rens købt hos av-connection eler am fladskærms rens har kun brugt de klude der fulgte med aldrig køkken rulle eller f.eks et viskestykke


Redigeret af gasolin - 13-Oktober-2011 kl. 15:35
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du må da vide hvordan det er kommet. Har du haft en hånd med creme på? Det ser ud som om det er gået ind i belægningen. Surt show, da det sikkert er dyrt at få skiftetStern Smile
 
Også derfor jeg var så forudseende at købe en kompletforsikring, da jeg ved at sker der noget med tvet inden jeg er færdig med at betale af på mit lån og efter det er 2 år gammel, har jeg svært ved at købe et nyt tilsvarende tv,hvis det jeg har går i stykker,der er fejl på, det er også det dyreste jeg har, har ikke andet elektronik der koster så meget (ca 7500kr uden forsikring, købte tvet da det var nyt derfor den lidt høje pris)


Redigeret af gasolin - 13-Oktober-2011 kl. 15:29
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Henrik der er kontrast skærm på og har fået at vide at jeg godt må bruge det man normalt pudser vinduer/spejle med, af en fra av-connection,
 
Dette er lodret forkert! Der advares også mod dette i brugsvejledningen!
 
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

tvet's kontrast skærm skulle være af glas og b.la på bilvinduer kan man bruge citron eller et æble hvis man har genstride pletter,skidt man ikke kan få af (skal selvfølge kun være på skærmen ikke så den drypper,render ind i selv tvet).
 
Ja, på bilvinduer, men sgutte på fladskærme!! Citron, æbler og meget andet frugt indeholder syre. Dette vil ødelægge anti-refleksbehandlingen, som er lagt på glasset som en coatning - altså et mikroskopisk tyndt lag ovenpå glasset.
 
BRUG ALDRIG andet end en mikrofiberklud. Er der genstridige pletter, så kom meget varmt vand på mikrofiberkluden - og vrid den kraftigt. Hav evt. en tør ekstra mikrofiberklud, til at tørre efter med.
 
M.v.h.


Redigeret af Henrik B. - 13-Oktober-2011 kl. 15:30
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu