recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Asus N53J + Ekstern monitor, hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAsus N53J + Ekstern monitor, hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sho Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 231
Direkte link til dette indlæg Emne: Asus N53J + Ekstern monitor, hjælp
    Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 17:11
Har 1stk Asus N53J laptop, hvor jeg har koblet en Samsung SyncMaster 305t til.

Når jeg bruger et DVI til HDMI kabel, så kan jeg godt få billede på den eksterne monitor - dog kun med en max opløsning på 1280x800 og det er sgu ikke så fedt!

Jeg har så prøvet et DVI til DVI kabel, hvor jeg har sat en DVI til VGA adapter på, da jeg ikke har et DVI stik i Asusen - men det vil skærmen ikke være med til. Den bliver ikke fundet af systemet og skærmen slukker og så står den og blinker blå ved powerknappen.

Any suggestions guys ?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af sho sho skrev:

Når jeg bruger et DVI til HDMI kabel, så kan jeg godt få billede på den eksterne monitor - dog kun med en max opløsning på 1280x800 og det er sgu ikke så fedt!

Hvad begrænser opløsningen?
Den interne monitor?

Oprindeligt skrevet af sho sho skrev:


Jeg har så prøvet et DVI til DVI kabel, hvor jeg har sat en DVI til VGA adapter på, da jeg ikke har et DVI stik i Asusen - men det vil skærmen ikke være med til. Den bliver ikke fundet af systemet og skærmen slukker og så står den og blinker blå ved powerknappen.


VGA er analogt. DVI er i næsten alle tilfælde digitalt - derfor kommer der ingen signal igennem.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
sho Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 231
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 18:13
Ved ikke hvad der begrænser opløsningen.
Har haft den koblet til mit tv og kan fint smide et 1920x1080 signal på der.

Når jeg er i nvidia control panel under display > change resolution
Så har jeg nogle HD,SD resolutions og nogle PC resolutions.
Prøver jeg en HD,SD på 1920x1080, så står den af - og den største resolution under PC er som sagt 1280x800..... Jeg forstår det ikke helt. Ved ikke om der er begrænsnig når jeg kører over HDMI til en PC monitor og ikke et tv. Skærmen kan jo klarer op til 2500x1600 (kan ikke huske det nøjagtige tal, men det er deroppe af)

Fandt den her artikel

Måske jeg skal have fat i et andet DVI kabel, som kan overfører analogt også - spørgsmålet er bare, om det løser det med opløsningen, hvis det kommer over VGAen....?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 19:16
for at kunne køre en opløsning på 2550x1440 skal du som minimum kunne køre duallink -dvi og det er ikke nok med alm dvi! ej heller dvi-d. Duallink DVI er i virkeligheden 2 dvi signaler der er synkroniseret for at få båndbredde nok til at kunne køre den høje opløsning. et alm hdmi stik i maskinen kan ikke klare over FHD opløsninger (alt under hdmi1.4!). VGA kan ikke lade sig gøre at bruge. Så som udgangspunkt med den maskine du har så vil du aldrig kunne komme op i den rigtige opløsning.Jeg kan forestille mig at når du bruger hdmi porten at det så er på grund af hdcp handshake den er gal med og den bare nægter pure at køre FHD opløsningen. min 245t kan godt køre det, men der kan sagtens være et "knæk" i vejen så handshake bliver brudt og den derfor ikke vil gå højere end 720p. har dog ikke umiddelbart nogen løsning på det andet end at du kan prøve med et andet kabel som går fra hdmi til dvi. jeg vil faktisk sige  du skal prøve et kabel der går fra hdmi til DVI-D og se hvad der sker så du kan holde den digitale vej.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af sho sho skrev:

Prøver jeg en HD,SD på 1920x1080, så står den af - og den største resolution under PC er som sagt 1280x800.....


Hvad er opløsningen på computerens egen skræm?

Oprindeligt skrevet af sho sho skrev:


Måske jeg skal have fat i et andet DVI kabel, som kan overfører analogt også - spørgsmålet er bare, om det løser det med opløsningen, hvis det kommer over VGAen....?


Du har næppe analog DVI ind på din skræm......så det er lige fedt. Er der ikke VGA stik på din skærm?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
sho Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 231
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

for at kunne køre en opløsning på 2550x1440 skal du som minimum kunne køre duallink -dvi og det er ikke nok med alm dvi! ej heller dvi-d. Duallink DVI er i virkeligheden 2 dvi signaler der er synkroniseret for at få båndbredde nok til at kunne køre den høje opløsning. et alm hdmi stik i maskinen kan ikke klare over FHD opløsninger (alt under hdmi1.4!). VGA kan ikke lade sig gøre at bruge. Så som udgangspunkt med den maskine du har så vil du aldrig kunne komme op i den rigtige opløsning.Jeg kan forestille mig at når du bruger hdmi porten at det så er på grund af hdcp handshake den er gal med og den bare nægter pure at køre FHD opløsningen. min 245t kan godt køre det, men der kan sagtens være et "knæk" i vejen så handshake bliver brudt og den derfor ikke vil gå højere end 720p. har dog ikke umiddelbart nogen løsning på det andet end at du kan prøve med et andet kabel som går fra hdmi til dvi. jeg vil faktisk sige  du skal prøve et kabel der går fra hdmi til DVI-D og se hvad der sker så du kan holde den digitale vej.

Jeg havde nu heller ikke troet, at jeg kunne komme op på de 2560x1600, som skærmen kan klare. Men havde nu forestillet mig, at 1920x1200 var muligt :)

Jeg kan godt se, at den er gal med HDCP under nvidia controlpanel :/ på den eksterne monitor.

Jeg må prøve og låne et andet kabel og se om det kan gøre en forskel.
Til top
sho Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 231
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af sho sho skrev:

Prøver jeg en HD,SD på 1920x1080, så står den af - og den største resolution under PC er som sagt 1280x800.....


Hvad er opløsningen på computerens egen skræm?

Oprindeligt skrevet af sho sho skrev:


Måske jeg skal have fat i et andet DVI kabel, som kan overfører analogt også - spørgsmålet er bare, om det løser det med opløsningen, hvis det kommer over VGAen....?


Du har næppe analog DVI ind på din skræm......så det er lige fedt. Er der ikke VGA stik på din skærm?

Klaus

Selv skærmen på laptoppen kører 1366x768.

Såvidt jeg kan se, så kan dvi stikket i skærmen, tage et dvi-i stik ind og den vga adapter jeg har, kan også med dvi-i - så jeg tror nok det kunne lade sig gøre, spørgsmålet er bare, om det gør nogen forskel, at kører derover.
Til top
sho Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 231
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 22:04
Fandt lige den her:

Og der er ingen HDCP i den monitor + det medfølgende kabel er heller ikke dual link.
Godt klaret af en skærm til 14k!

Men når den ikke har HDCP - vil jeg så overhovedet kunne benytte et DVI-HDMI kabel, som kan klare en opløsning på fx 1920x1200 ?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu