recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Clean install - MP - Hvad har jeg brug for?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketClean install - MP - Hvad har jeg brug for?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Emne: Clean install - MP - Hvad har jeg brug for?
    Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 18:39
Hej Alle

Jeg har netop sat en ssd disk i systemet og har derfor lavet en clean install. Jeg kører win7 64bit (laver andre ting der bruger meget ram, så 32bit er no-go) og MP i et klient/server setup, hvor serveren har 4 tunere. I den anledning har jeg 2 spørgmål:

  1. Hvad skal jeg bruge af gfx og codecs i henholdsvis klienterne og serveren. Det er kun serveren som modtager tv-signal. Klienterne skal dog gerne kunne køre live tv gennem serveren?

  2. Hvor(når) sker der hvad (decoding, streming, mm.) med tv-signalet i mit setup når jeg; 1) optager tv (serveren), 2) streamer optaget tv, 3) streamer live tv?
Jeg overvejer at skifte fra mit ATI HD3870 (serveren) til et nVidia fordi mange på sitet roser nVidia og en del taler grimt om ATI - Der er også en del der taler godt om ATI, men stort set ingen der taler skidt om nVidia. 

Min ene klient er en i3 530, som jeg også overvejer at sætte et nVidia i.

Håber på godt input :-)

Mvh.
Iver
Til top
Gydesen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 09:22
1. Det codec folk inde på mediaportals hjemmeside genneralt har størst succes med er SAF pakken, søg evt på mediaportals forum.
 
Du bruger kun serveren som dedikeret server? Så tror jeg ikke det giver meget mening at smide et nyt grafikkort deri.
 
Min server er en i3 540 som også bliver brugt som mediacenter i stuen. Den klarer alt med den grafikchip der er indbygget i processoren.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu