recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T2 digital modtager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-T2 digital modtager

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2011 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hvilke problemer har du med at optage Boxer programmer?


Som sagt har jeg kun fået afprøvet den i går TV2 NEWS nægter den at afspille optagelsen, skriver Kanalen er kodet. 5 eren kan afspilles, men der opstår sorte huller i optagelsen + den sprænger frem i optagelsen, alle de problemer ser jeg ikke på gratis kanalerne, men om det så skyldes harddisken har jeg svært ved at afgøre, men synes det lyder sært nå gratis kanalerne optages helt uden problem ?
Citere : native opløsning ud? Dvs. 576i på SD kanaler, 720P på DR HD osv? når man skifter kanal står der 576i nederst i hjørnet og 720P på DR HD så det vil jeg tro den kan


Redigeret af kallek - 22-Oktober-2011 kl. 10:00
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2011 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Tillykke.
 
Tror ikke du bliver utilfreds.
 
Har selv Humax bxr HD+

Så kan du måske svare mig på om det er rigtigt forstået at den kan sende native opløsning ud? Dvs. 576i på SD kanaler, 720P på DR HD osv?
 
Hmm det havde jeg ikke lige tænkt på glæder mig til at høre ;O) min DVDO edge skal jo kobles til ;O)
 
Hilsen Jonas Bojer
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2011 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af kallek kallek skrev:

 ... TV2 NEWS nægter den at afspille optagelsen, skriver Kanalen er kodet. 5 eren kan afspilles, men der opstår sorte huller i optagelsen + den sprænger frem i optagelsen, alle de problemer ser jeg ikke på gratis kanalerne...
På min Miraclebox kan den lave en Boxer-optagelser, der umiddelbart kan afspilles som optagelser fra FTA-kanaler. Hvis jeg optager flere Boxer-programmer samtidigt, så bliver nr. 2 og 3 registreret som krypterede. Når jeg skal afspille en af de krypterede optagelser, så skal jeg stå på samme kanal, som jeg har optaget fra - ellers melder den også, at optagelsen er krypteret... 
miri
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2011 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Det kan godt være jeg spørger dumt men når den er boxer godkendt skal jeg så købe et boxer kort til den HUMAX for at se betalingskanalerne?
 
Hilsen Jonas Bojer


Boxer har påtaget sig at godkende til den nordiske www.Nordig.org  kravene til modtagere, som også anvendes af DR.

Men det er ikke alt, der anvendes af både DR og Boxer.  Fx sender DR altid uden kryptering og signalerne går uden om dekrypteringsenheden og kortlæserene er slet ikke nødvendig.
Boxer sender altid krypteret og signalerne ledes gennem dekrypteringsenheden, der kun virker med de rette koder fra kortet.


DR    antenne --> DVB-T  -----------------------------> MPEG-4 ----> skærm
                                                  |--> HE-AAC ----> højtaler
                               Boxer-kort   
                              CAM(kortlæser)
                             |-->dekrypt-->|
                             |             |
Boxer antenne --> DVB-T  ----|     CI      |---------> MPEG-4 ----> skærm
                                                  |--> HE-AAC ----> højtaler

Kanalnummeret sendes altid i 'klar tekst'  og sammen med det sendes også et tegn for ikke-krypteret/krypteret og så omstilles signalvejen som vist ovenfor.

Du kan normalt godt tune til en Boxerkanal uden at have kort - skærmen er sort, men på de modtagere, jeg har prøvet, kan man fint aflæse signalstyrke/kvalitet, hvor informationerne kommer
fra DVB-T tuneren dvs. før evt dekryptering.

Det nye TV2 HD version, som Boxer sender fra 1. april, vil anvende  DVB-T2 standarden. Det er pt. en frivillig del af Nordig kravene,  men forventes at blive et fast krav fra engang næste år.
Boxer kræver desuden, at DVB-T2 kan anvende CI+ , der muliggør en ny og stærkere kryptering.

Det er ikke særligt fremsynet at købe mere nyt udstyr uden DVB-T2 og CI+ , hvis man anvender antenne -  allerede til april vil Boxer have 45% af sin kapacitet som DVB-T2.

Lars Smile
 
*  Teracom (Boxer) FAQ januar 2011
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2011 kl. 11:54
Nu er denne maskine med DVB-T2. og jeg kan godt optage Boxer kanalerne ned til min Sonny optager fra Humaxen i MPEG 2, men jeg har afprøvet den igen i dag, og nej Boxer kanalerne vil den ikke optage skriver de er krypteret men det kan vel ikke være meningen med den. Gratis kanalerne optages perfekt.


Redigeret af kallek - 22-Oktober-2011 kl. 12:16
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 01:04
Takker for info jeg benytter nemlig antenne. En lille strong på kun 200mm som kan sættes bag på fladskærmen eller bag en surround højtaler og det virker fint kvalitet 10 på signal kvaliteten.
 
Jeg må hellere bestille den Humax m ed mindre et bedre alternativ findes? jeg vil helst selv kunne tilkoble extern HD.
 
Hilsen Jonas Bojer
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Online
Point: 4898
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Tillykke.
 
Tror ikke du bliver utilfreds.
 
Har selv Humax bxr HD+

Så kan du måske svare mig på om det er rigtigt forstået at den kan sende native opløsning ud? Dvs. 576i på SD kanaler, 720P på DR HD osv?
 
Jeg har sat den til auto. Synes opscaleringen var lidt dårligere end på mit Tv.
 
Og ja den sender 576i på SD kanaler og 720P på DR HD.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Takker for info jeg benytter nemlig antenne. En lille strong på kun 200mm som kan sættes bag på fladskærmen eller bag en surround højtaler og det virker fint kvalitet 10 på signal kvaliteten.
 
Jeg må hellere bestille den Humax m ed mindre et bedre alternativ findes? jeg vil helst selv kunne tilkoble extern HD.
 
Hilsen Jonas Bojer
Forhåbentlig ikke i tykkelsenTongue
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu