recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke se Waoo multicast strøm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan ikke se Waoo multicast strøm

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
zyflex Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Marts-2011
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke se Waoo multicast strøm
    Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 22:40
Hej

Jeg har for nyligt fået iptv gennem Waoo. Det fungerer bare.
Jeg ønsker bare som så mange andre har gjort her på forumet at se kanalerne på computeren således at jeg kan bygge mit ejet mediecenter og slippe for Motorola 1910 STB fra udbyderen.

Jeg har med wireshark fundet frem til multicast adresse og port og taster det ind i VLC (til at teste med indtil videre).
Når jeg trykker play i VLC, kan jeg godt se i wireshark at der bliver flyttet en masse trafik og jeg kan i joblisten under netværk se at der bliver flyttet data på netkortet.

Min problem er blot at jeg ikke får noget billede frem i VLC. Der står logoet som når man starter programmet.
Jeg benytter følgende syntaks i VLC adresse linje udp://@xxx.xxx.xxx.xxx:yyyy
Jeg har ændret mac adressen på computeren og endda taget den samme IP som STB får tildelt.
STB er frakoblet mens jeg forsøger med computeren.

Er signalet krypteret eller gør jeg noget forkert?

På forhånd tak for hjælpen.
Til top
minii Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Februar-2011
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 22:47
Har praecis samme problem, dog med en AirTies boks. Hvordan fandt du egentlig boksen ip ?
Til top
zyflex Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Marts-2011
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 22:55
Den fandt jeg i IGMP pakken, som source adresse hvor den har multicast adressen som destination.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2011 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af zyflex zyflex skrev:

Hej

Jeg har for nyligt fået iptv gennem Waoo. Det fungerer bare.
Jeg ønsker bare som så mange andre har gjort her på forumet at se kanalerne på computeren således at jeg kan bygge mit ejet mediecenter og slippe for Motorola 1910 STB fra udbyderen.

Jeg har med wireshark fundet frem til multicast adresse og port og taster det ind i VLC (til at teste med indtil videre).
Når jeg trykker play i VLC, kan jeg godt se i wireshark at der bliver flyttet en masse trafik og jeg kan i joblisten under netværk se at der bliver flyttet data på netkortet.

Min problem er blot at jeg ikke får noget billede frem i VLC. Der står logoet som når man starter programmet.
Jeg benytter følgende syntaks i VLC adresse linje udp://@xxx.xxx.xxx.xxx:yyyy
Jeg har ændret mac adressen på computeren og endda taget den samme IP som STB får tildelt.
STB er frakoblet mens jeg forsøger med computeren.

Er signalet krypteret eller gør jeg noget forkert?

På forhånd tak for hjælpen.


Har du prøvet at slå firewallen fra?
/Peter
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2011 kl. 10:24
Den ipadresse du taster ind i vlc, er ipadressen på den kanal du så på tvboksen, da du "sniffede" med wireshark ikke ?
 
så skifter du kanal på tvboksen, vil det være en anden ipadresse, som wireshark finder.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
minii Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Februar-2011
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2011 kl. 11:19
Confused. Du har helt ret. Dog viser VLC intet hos mig, hvor DVB viewer viser sort skærm, og skriver fejl hvis ipen er forkert. Firewall er off.
Til top
zyflex Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Marts-2011
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2011 kl. 11:42
pfugl: Jeg havde slet ikke skænket firewallen en tanke. Nu hvor den er slået fra, kan jeg se billedet i VLC.
Tusind tak for hjælpen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu