recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage TV fra Fullrate?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptage TV fra Fullrate?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
malkekoen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Maj-2006
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Emne: Optage TV fra Fullrate?
    Sendt: 04-November-2011 kl. 10:49
Hejsa,

Håber I kan hjælpe. Jeg skal høre, om der findes en nem og simpel måde at optage fjernsyn fra Fullrate på? Skal der en boks imellem hdmi'en fra boxen og fjernsynet? Og hvis ja, hvilken? Og har den så en eller anden form for optagefunktion via epg?

Skriv endeligt, hvis det ikke giver mening :o).
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 11:29
 
 Du skal optage fra den modtager du har fra Fullrate, det kan ske ved at tilslutte en Recorder til den via Scart, eller en PC med Videograbber.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
malkekoen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Maj-2006
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 12:28
Kan du/I give nogle konkrete bud på, hvad det bedste ville være i den sammenhæng for et ægtepar på 60 år? Altså, helt konkret hvilket produkt skulle man bruge?


Redigeret af malkekoen - 04-November-2011 kl. 12:28
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 12:34
Det ser ud til at fullrate ikke har optagemulighed i deres box, som f.eks. TDC home trio, som ellers har de samme ejere og bruger samme net...
 
Det er og bliver en skrammel løsning at forsøge sætte en harddiskoptager til en boks...
Der betegnes som stort set ubrugelig i praktisk anvendelse...
 
Så jeg vil egentlig mene, at en  lettere løsning var at skifte til TDC home trio eller en anden ydbyder som har optage mulighed deres tilbud... (PVR enhed)


Redigeret af avh - 04-November-2011 kl. 14:33
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
malkekoen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Maj-2006
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 12:58
Ok. Men Home Trio er for dyr. Hvilke andre alternativer er der?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 13:29
 
 Boxer.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af malkekoen malkekoen skrev:

Hejsa,

Håber I kan hjælpe. Jeg skal høre, om der findes en nem og simpel måde at optage fjernsyn fra Fullrate på? Skal der en boks imellem hdmi'en fra boxen og fjernsynet? Og hvis ja, hvilken? Og har den så en eller anden form for optagefunktion via epg?

Skriv endeligt, hvis det ikke giver mening :o).
Det giver faktisk mening spørge herom.
Mere jeg troede alle var stoppede med Optage, i det hele taget  Embarrassed
 
Nogen mener man enten altid skal se direkte, eller optage noget nå ja, samtidig med man ser eller har ens Tv indstillet på samme program.
Til top
Lyni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2007
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2011 kl. 17:47

Hvis de har en Fladskærm og er ligeglade med kvaliteten så kan man købe en dvd optager og sætte et HDMI kabel imellem tv boksen og tv´et. Mellem tv boksen og dvd optageren skal du så bruge et Scart kabel. Når de så skal optage bruger de EPG på tv boksen, så den er på den kanal de ønsker at optage fra på gældende tidspunkt, sammen tidspunkt koder man så ind på dvd optageren.

Jeg kan ikke anbefale nogle optager, men tag et smut i Elgiganten, bilka eller den nærmeste tv foretning og spørg efter en bruger venlig dvd optager.
Til top
malkekoen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Maj-2006
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2011 kl. 14:00
Mange tak for jeres svar.

Jeg kan høre, at der pt. ikke er nogen nem løsning. Derfor tror jeg, at de kommer til at se Fullrate uden at kunne optage i 1. omgang. Jeg tror, at Fullrate må komme med en optagefunktion snart, da de jo bruger samme hardware som TDC.
Til top
Raum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2011
Sted: Hovedstaden
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2011 kl. 14:40
Hvis fullrate sender TV i DVB-C kan jeg anbefale Clint DC1 - den er opsat hos et par ældre nisser på 66 og 71.
De kan optage og afspille på den HD jeg har sat op på løsningen.

Ydermere er min mor selv igang med at overføre alle sine VHS-bånd til HD via PC - så det er også muligt at finde en simpel løsning til dette.

Og ja - Clinten har EPG.


Redigeret af Raum - 07-November-2011 kl. 14:41
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2011 kl. 14:51
@Raum - fullrate bruger ip-tv og de har ikke mulighed for konvertering til dvb-c.
Til top
Raum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2011
Sted: Hovedstaden
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2011 kl. 15:26

 
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

@Raum - fullrate bruger ip-tv og de har ikke mulighed for konvertering til dvb-c.

Tak for oplysningen - så har jeg også lært lidt idag Tongue

Måske det var en fordel at skrive det i startindlægget så dummies som jeg ikke kommer med underlige svar  hehe
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu