recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kabler i tomrør.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKabler i tomrør.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2006 kl. 21:53

Oprindeligt skrevet af Prasmus Prasmus skrev:

De elektrikker jeg har kendt, har alle brugt sulfo, men det er år tilbage, om de benytter noget andet nu skal jeg lade være usagt.

En elektrikker tager (eller tog mere, min viden er nok et år gammel) noget mere for at arbejde med cat6 end cat5, da der er større krav til montering af cat6 stik mm.

Jeg tror ikke dit el-udtags rør ender på loftet, jeg gætter på det er en del af husets el-installation og ender i et andet el-udtag, lampe-udtag eller ved måleren.

Jeg vil mene du sagtens kan få et cat6 kabel og et alm. antenne kabel igennem dit rør, med minde det har nogle skarpe buk.
Hvis ikke, så kan du, som du selv er inde på, købe et tyndere antennekabel og så evt. sætte en antenne forstærker før kablet (så tæt på sinal kilden som muligt), så er det af mindre betydning at du taber lidt signal i kablet.

PS: Når du trækker kablerne i røret, så vær to til det, en som trækker og en som skubber - og gør det samtidig, så går det 100 gange letter !

Mvh Peter

Takker for rådene. Jeg kaster mig over arbejdet i morgen, rigt udstyret med sulfo, mel, talkum, silicone spray m.m. .

M.v.h.

Henrik.

Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2006 kl. 22:16

Oprindeligt skrevet af Fabricius Fabricius skrev:

Jeg kaster mig over arbejdet i morgen, rigt udstyret med sulfo, mel, talkum, silicone spray m.m. .

Du skal nok ikke blande dem!


Anders

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu