recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wall of Sound And Picture - Atmos bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wall of Sound And Picture - Atmos bio

 Besvar Besvar Side  <1 3637383940 41>
Forfatter
Besked
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af scantek scantek skrev:

På alle vægge er der blevet monteret molton beklædte rammer fra gulv til loft, for at give rummet et mere "clean" udtryk.

Sorry, men kan du forklare hvad du mener med det? Er de blot opsat af æstetiske årsager?

Hejsa

Ja, ville gerne have at alle vægge var helt fri for halløj. i kælderen er der vinduer, radiatorer og rør som jeg var blevet træt af at se på. Så lavede rammer af http://www.lavpris-byg.dk/38x73-t1l%C3%A6gte-meter-p-317.html?osCsid=5ddu226m85gl9gl3p1b3op1g91&gclid=CNeu3YGM388CFcICcwod34YCDg i fuld lofthøjde og ca. 2 meter i bredden, som så er betrukket med molton stof. De er så skåret til så de er helt plan med væggen, og derfor dækker sidehøjttalere, rør og radiatorer. De har nok en minimal effekt på de højere frekvenser, da alle vægge nu er stofbeklædte.

/michael
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 12:43
Ny update på vej med billeder !

Er bla. gået fra min 120" vævede screen til en 154" 2:35:1 Mikroperforeret Lissau dug - deraf er navnet på biffen ændret til "Wall of Sound And Picture" Tongue 


Redigeret af scantek - 04-Februar-2017 kl. 12:43
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 12:49
Fedt..!!
Jeg skal snart en tur forbi.!
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 12:57
Glæder mig til at se!
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Nickamburi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2016
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nickamburi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 21:10
Fed bio! :)

Ifht. 2:35 : 1 aspect ratioen på dit lærred har jeg et spørgsmål: Hvordan ser du indhold i 2:35? Mig bekendt er alle Blu-Rays i 16:9 format når man afspiller den, og kender ikke nogen 2:35 afspillere udover direkte DCP afspilning i biografer. Har du 2 forskellige zoom indstillinger på din VPL 520?
Til top
Nickamburi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2016
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nickamburi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 21:15
Mener selvfølgeligt 2.35:1 og ikke 2:35 :p 
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Nickamburi Nickamburi skrev:

Mener selvfølgeligt 2.35:1 og ikke 2:35 :p 
De fleste film er i 2.35:1 format. 2.35:1 betyder at der er sorte bjælker i filmene i top og bund. Med et 2.35:1 lærred ligger bjælkerne udenfor billedet, og du får en klart forbedret kontrast. Det betyder virkelig meget
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Nickamburi Nickamburi skrev:

Fed bio! :)

Ifht. 2:35 : 1 aspect ratioen på dit lærred har jeg et spørgsmål: Hvordan ser du indhold i 2:35? Mig bekendt er alle Blu-Rays i 16:9 format når man afspiller den, og kender ikke nogen 2:35 afspillere udover direkte DCP afspilning i biografer. Har du 2 forskellige zoom indstillinger på din VPL 520?

Hej - tak :D

520'eren har en 2:35:1 zoom funktion, samt jeg har lens memory'et den til at ramme lærredet.

De sort bars ligger bare uden for lærredet, og er derfor ikke synlige.


/michael
Til top
Nickamburi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2016
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nickamburi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 21:32
Jeg ved udemærket godt hvad 2.35 betyder ;)

Men hvis Blu-Ray afspilleren udsender et 16:9 format, og projektoren også er indstillet til 16:9 så vil der stadig være letterboxing når du afspiller 2.35:1.

Mit spørgsmål er netop hvordan han kommer uden om dette, jeg tænker den mest praktiske løsning er zoom.


Til top
Nickamburi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2016
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nickamburi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 21:34
Aha, tænkte det nok.
Bor et sted hvor vi har en 210 personeres biograf så undrede mig over om du havde en decideret 2.35 afspiller da jeg så gerne ville have sådan en. Vi har kun 2.35 når vi kører på DCP, netop fordi vi ikke har mulighed for zoom.


Til top
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2017 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af scantek scantek skrev:

Ny update på vej med billeder !

Er bla. gået fra min 120" vævede screen til en 154" 2:35:1 Mikroperforeret Lissau dug - deraf er navnet på biffen ændret til "Wall of Sound And Picture" Tongue 

Ser vi snart de nye billeder? Wink
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2017 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af scantek scantek skrev:

Ny update på vej med billeder !

Er bla. gået fra min 120" vævede screen til en 154" 2:35:1 Mikroperforeret Lissau dug - deraf er navnet på biffen ændret til "Wall of Sound And Picture" Tongue 

Congrats! Din bio fortjener det store billede. Det er faktisk præcis den størrelse jeg selv ser på i mit næste projekt.

Hvad oplever du af forskelle fra vævet til mikro-perf? Er afstanden mellem højttalere og lærred det samme som før?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3637383940 41>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu