recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wall of Sound And Picture - Atmos bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wall of Sound And Picture - Atmos bio

 Besvar Besvar Side  <1234 41>
Forfatter
Besked
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 20:53
Update 1:
 
Så kom jeg lidt videre med designprocessen.
 
Gulvet bliver gulvtæppe med akustik plader under, bliver leveret og monteret på mandag.
 
Loftet bliver Rockfon Cosmos 50mm i sort, er købt og er ved at blive malet.
 
Dæmpning på bagvæg og siddevægge bliver Rockfon plader med sort stof omkring, placeret i felter.
 
I soundwallen kommer rockwool, beklædt med sort stof.
 
Vinduer og indgang bliver mørkelagt med scene Molton. Og soundwallen bliver beklædt med deko Molton.
 
Stole er bestilt, og valget faldt på disse :
 
Disse bliver forreste række (ejerrækken Big smile), de er med elektrisk recliner, alu kopholdere og sort ruskind.
 
 
På bagerste række kommer der 3 af disse, hævet på et podie. Hver stol vejer 60kg, og armlænene kan slåes op, og der følger en pude med som omdanner stolene til en sofa.
 
Alle stole er bestilt i sort ruskind, så de matcher. Desværre skal de specialfremstilles, og bliver først leveret i februar Confused
 
Lærredet bliver 130", akustisk transparant og med CIW elektrisk masking system. Er bestilt fra Beamax.com
 
 
Mere info og billeder af bygningsprocessen følger naturligvis Tongue
 
/michael 
 
 


Redigeret af scantek - 20-November-2011 kl. 21:26
Til top
Rosenkvist Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2011
Sted: Århus Denmark
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rosenkvist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 21:06
Ser fad** godt ud glæder mig til og følge din tråd ...
Hilsen Thomas

(Kig evt. min bio på: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=102611&title=rosenkvists-benqdalibio   )
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 21:18

Update 2:

Stuen kommer også til at få lidt upgrades:
 
Tv'et bliver stadig 5090'eren
 
Forstærkeren bliver en Pioneer VSX921
 
Højttalerne bliver KEF 301
 
Subwooferen bliver Scansonic S8
 
Afspiller bliver en Boxee Box og yousee 3126
 
 
Billeder og info kommer også snarest
 
 
/michael
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 23:11
Hvis du alligevel hænger molton udenpå har jeg nogle hvidmalede troltekt du kan købe. De er brugte.... Måler 60 x 240.
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af Highway Highway skrev:

Hvis du alligevel hænger molton udenpå har jeg nogle hvidmalede troltekt du kan købe. De er brugte.... Måler 60 x 240.
 
 
Super, har lidt allerede - men ser lige om jeg skal bruge flere....
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 09:24
Update 3:
 
Så kom jeg igang med at indrette rummet. Gulvtæppet bliver leveret og monteret mandag, så har travlt med at få bygget gulvdelen.
 
Lidt byggebilleder :
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Flere billeder følger...
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Super spændende projekt!
 
Her har du lidt inspiration fra en anden som har samme tema Smile
 
Totalt fedt! Manden bruger Dynaudio Contour højttalere, hele vejen rundt. Det har ikke været helt billigt, men for sat** det må lyde godt!!  Thumbs Up
 
M.v.h.
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af scantek scantek skrev:

Gulvet bliver gulvtæppe med akustik plader under, bliver leveret og monteret på mandag.
 
 
Du ligger ikke på den lade side.
 
Hvad er det fornogle akustikplader du bruger? Kan du lave en henvisning? Er interesseret til min egen bio.
 
Hvor stor er din lofthøjde i kælderen?
 
Sejrsen
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Oprindeligt skrevet af scantek scantek skrev:

Gulvet bliver gulvtæppe med akustik plader under, bliver leveret og monteret på mandag.
 
 
Du ligger ikke på den lade side.
 
Hvad er det fornogle akustikplader du bruger? Kan du lave en henvisning? Er interesseret til min egen bio.
 
Hvor stor er din lofthøjde i kælderen?
 
Sejrsen
 
Neeej der skal jo ske noget Big smile
 
Det er nogle de har hos tæppeland, minder meget om disse :
 
 
Jeg har 230cm til loftet.
 
 
/michael 
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Maj-2011
Status: Offline
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 19:42
Har samme stole i min bio, som du skal bruge på bagerste række, og jeg er ikke imponeret af kvaliteten. Den ene af de stole jeg har modtaget fra Biograf-stole.dk virkede brugt og slidt. Der manglede div dele og den ene af stolene virkede mere mat i læderet end de andre. Der fulgte ingen brugsforviring med til montagen af stolene og den ene af stolene manglede den rigtige dækplade der følger med til at skjule div skruer i enden af stolen. Den dækplade jeg har fået som skulle monteres i enden af stolen, fik jeg afvide jeg bare skulle sende retur, og så ville han skaffe en ny en til mig. Jeg forstår ikke hvorfor han ikke bare sendte mig en ny plade uden alt den bøvl.
Han prøvede også at bortforklare hvorfor den ene af stolene havde de små montage stifter siddende som skulle holde de dækplader på plads for enden af stolen, og han sagde at det var noget man gjorde fra farbrikken af for at se om de passede, hvilket jeg finder besynderligt.
P.s du kan eventuelt sende mig en besked med dit nummer, hvis du vil have hele historien.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:



Har samme stole i min bio, som du skal bruge på bagerste række, og jeg er ikke imponeret af kvaliteten. Den ene af de stole jeg har modtaget fra Biograf-stole.dk virkede brugt og slidt. Der manglede div dele og den ene af stolene virkede mere mat i læderet end de andre. Der fulgte ingen brugsforviring med til montagen af stolene og den ene af stolene manglede den rigtige dækplade der følger med til at skjule div skruer i enden af stolen. Den dækplade jeg har fået som skulle monteres i enden af stolen, fik jeg afvide jeg bare skulle sende retur, og så ville han skaffe en ny en til mig. Jeg forstår ikke hvorfor han ikke bare sendte mig en ny plade uden alt den bøvl.
Han prøvede også at bortforklare hvorfor den ene af stolene havde de små montage stifter siddende som skulle holde de dækplader på plads for enden af stolen, og han sagde at det var noget man gjorde fra farbrikken af for at se om de passede, hvilket jeg finder besynderligt.
P.s du kan eventuelt sende mig en besked med dit nummer, hvis du vil have hele historien.


Det kunne jeg godt tænke mig at høre noget mere om ,da jeg ogsåcpåtænker mig at købe den model - dog i rødt stof. Ud over de nævnte ting , hvordan sidder man så?
Jeg havde kontakt med ejeren af bio stole.........han sagde , at hvis jeg bestilte nul, var der 2 måneders leveringstid. Ellers var der længere leveringstid. Det syntes jeg var for lang tid. Ud over skulle jeg også betale 40% i forskud.

Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Maj-2011
Status: Offline
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 20:35

Jeg synes vi skal ringes ved, det er sku nemmere end at skrive, så får du hele historien.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 41>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu