recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wall of Sound And Picture - Atmos bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wall of Sound And Picture - Atmos bio

 Besvar Besvar Side  <1 3435363738 41>
Forfatter
Besked
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2015 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hmnn, ikke en løsning jeg ville have i stuen. Så hellere et møbel der kan flyttes..

Møbler kræver enten synlige kabler, og eller kabelkanaler - er muligvis miljøskadet, men er ultra allergisk over for begge dele Smile - alt skal være fuldstændig frit for unødig kabelrod, tingeltangel og displays.


/michael
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2015 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Fin løsning med væggen.. Eneste ulempe er, når du nu på et tidspunkt vil have et +75" tv :)

Takker !

Går nok, har et 130" fire meter til venstre, og en tur ned af kældertrappen Smile


/michael
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2015 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Hej Michael

Det ser ikke ud til at du have lavet noget udluftning til bagsiden af tv'et. Er det rigtigt set ?

Hejsa

Det er korrekt, men der er 4 cm rundt om hele tv'et, hvor der kommer rigeligt med frisk luft til.


/michael
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2015 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af scantek scantek skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Hej Michael

Det ser ikke ud til at du have lavet noget udluftning til bagsiden af tv'et. Er det rigtigt set ?

Hejsa

Det er korrekt, men der er 4 cm rundt om hele tv'et, hvor der kommer rigeligt med frisk luft til.


/michael
Håber at du har ret, men du kan jo prøve at måle temperaturen bagved når tvet har kørt en time. Tillykke med det pæne resultat.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2015 kl. 21:00
Det ser sku rigtigt fint ud Michael




Redigeret af Just Curious - 20-Juli-2015 kl. 20:20
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af Just Curious Just Curious skrev:

Det ser sku rigtigt fint ud Michael




Tak Smile
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 00:14
En lille tilføjelse til biffen. Har besøg fra USA disse dage, og der er blevet taget en Darbee Vision 5000 med hjem til mig Tongue



Første indtryk, er at den klart gør noget positivt ved billedet rent klarhed og dybde mæssigt. Har læst en masse på AVSFORUM, fra folk der har rodet med den, og skal de næste dage finde den rigtige indstilling der passer til mit setup. 

Mere info følger...


Redigeret af scantek - 24-Juli-2015 kl. 00:16
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 00:48
Spændende.

Har selv kigget på den gennem længere tid, men har flere steder læst at det den gør svarer til justering af edge enhancement og sharpness, og det har både vores processorer og projektor masser af i forvejen.

men du må meget gerne vende tilbage med din bedømmelse af den.
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2016 kl. 13:33
Da vejrguderne åbenbart mente at det var tid til at få bygget lidt om i biografen, blev jeg da vækket af en bippende vandalarm den 27/12 om morgenen.

En tur ned af trappen, førte til sidste til en kold og meget våd følelse omkring fødderne. Jeg kunne konstatere at der stod godt 10cm vand i hele kælderen. 

Heldigvis resulterede hurtig respons med en vådstøvsuger og dykpumpe i at det primært var gulvtæppe, gulv akustikplader og podie der tog skade. Jeg kunne heldigvis også konstatere at det "kun" var regnvand, og ikke kloakvand der kom ind.




Efter gulvtæppet og podiet er fjernet.



Lærrede er blevet tilbage.



Et stk hjemmebio på genbrugspladsen.
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2016 kl. 13:42
Det kan dog nævnes at der er sket lidt på udstyrs siden siden sidst.

Processor er udskiftet til en Yamaha CX-A5100, for at være klar til DTS-X. Kan sagtens være at det er placebo, men bilder mig selv ind at den er mere detaljeret i lyden end Marantz'en var.

Mine 4 Atmos højttalere er skiftet til JBL Control 1 Pro, da JBL 8320'erne var for retningsbestemte, og derfor ikke gav en stor nok spredning af lyden.

Jeg har fået 4 stk JBL 8320'ere i siderne, et sæt til hver række - har virkelig givet et kæmpe løft til surround fornemmelsen.

Dune HD afspilleren er skiftet til en Mede8er med600x3d - virkelig fed afspiller der æder det hele og har en fed scraper og moviewall.


Mere info følger når jeg har fundet ud af hvordan det skal opbygges påny.


/michael
 
Til top
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2016 kl. 16:33
Arg det er sku da træls nu hvor det har regnet så meget at det er gået ud over din bio i kælderen..gik det ud over noget af dit udstyr?


http://www.conradelektronik.dk/?websale8=conrad-dk&shopid=conrad-dk&pi=301556&ref=pricerun&subref=301556&utm_source=pricerun&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerun_feed&utm_content=301556&utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner


er det disse højtalere du har fået til dit atmos setup da jeg er ved at kigge lidt efter nogle lofthøjtalere:D

Redigeret af Baun87 - 04-Januar-2016 kl. 16:39
M.v.h.

Kasper (Baun87)

https://forum.recordere.dk/bauns-venlige-kone-atmos-hjemmebio_topic148197_page1.html?KW=baun87

Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2016 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af Baun87 Baun87 skrev:

Arg det er sku da træls nu hvor det har regnet så meget at det er gået ud over din bio i kælderen..gik det ud over noget af dit udstyr?


http://www.conradelektronik.dk/?websale8=conrad-dk&shopid=conrad-dk&pi=301556&ref=pricerun&subref=301556&utm_source=pricerun&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerun_feed&utm_content=301556&utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner


er det disse højtalere du har fået til dit atmos setup da jeg er ved at kigge lidt efter nogle lofthøjtalere:D

Nej, heldigvis fik jeg holdt det tilbage så det kun nåede bunden af mit rackskab. 

Det er disse jeg har monteret i loftet :



/michael


Redigeret af scantek - 04-Januar-2016 kl. 18:55
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3435363738 41>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu