recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wall of Sound And Picture - Atmos bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wall of Sound And Picture - Atmos bio

 Besvar Besvar Side  <1 3536373839 41>
Forfatter
Besked
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2016 kl. 19:06
Ja eller hvis du er lidt mere nationalistisk så kan du få dem her til ca. En halvtredser mere:

http://www.av-connection.dk/?PGr=6356

Sku ellers noget møg med det regnvand Confused godt du har en virkende vanddetektor

Vh. Jørgen V.


Redigeret af Just Curious - 04-Januar-2016 kl. 19:11
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 09:10
Hejsa

Så kom der endelig styr på forsikringen i forbindelse med min vandskade. Gulvtæppet bliver lagt i morgen, og 3 stk. reclinere magen til dem fra Big Bio i herlev, kommer sidst på måneden.

Mine 2 stk. Thomann t.Amp forstækere er blevet skiftet ud med en Crown CTS8200.

Skal til at starte et projekt med rammer på væggene, som så skal beklædes med stof. Ideen er at jeg piller bagkassen af mine JBL 8320'ere, og bygger en ny af træ, som ikke er vinklet, samt mindre dyb. Så kan de gemmes bag ved stoframmerne, og skjules.

Er der nogen af jer der har erfaring med stof til denne type opgave ? Tænkte på noget Deco Molton, men ved ikke om det er transparant nok, til at det ikke går ud over lyden.

Mvh.

Michael
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 09:15
Jeg har selv brugt deco molton til mine vægge. Det lukker fint lyd igennem.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 09:32
Jeg brugte også deko foran højttalerne og lyden går fint igennem. Lidt EQ over 2khz og så er du tilbage til udgangspunktet.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 09:33
jeg har Deco molton over alt i mit rum. Det fungere rigtig godt. Og er meget nemt at arbejde med .
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 13:28
Tak for feedback - har nu bestilt deco molton i sort og mørkegrå, så er det bare at komme gang


Mvh.

Michael

Redigeret af scantek - 15-Februar-2016 kl. 13:29
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2016 kl. 00:18
Er efterhånden færdig med at renovere biffen efter vandskaden.

Billeder kommer snart, men af ændringer kan nævnes:

Nvidia Shield
4 x Pioneer som sidehøjttalere
Sony VPL-520 Projektor
3 x nye recliner stole på forreste række


/michael
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2016 kl. 07:30
Har du billeder af dine reclinere, gerne med link til køb?
Overvejer at købe en
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2016 kl. 21:53
Kommer der snart billeder af renoveringen?
Er spændt på hvad du har fået lavet! Embarrassed
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2016 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Har du billeder af dine reclinere, gerne med link til køb?
Overvejer at købe en


Hej

Havde helt overset at du havde skrevet Confused

De er købt hos biografstole.dk





De består af en enkelt recliner, og en "dobbelt" hvor armlænet kan slåes op, så man derved får en 2 personers sofa, eller love-seat Smile
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2016 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af Zuppe Zuppe skrev:

Kommer der snart billeder af renoveringen?
Er spændt på hvad du har fået lavet! Embarrassed


Hej

Mit kamera gik i smadder da min 2årige synes han skulle lege med det for noget tid siden, og har ikke fået købt et nyt endnu. Men tog lige et par hurtige med telefonen, så beklager den dårlige kvalitet.

Siden sidste opdatering er der kommet en ny el-recliner stolerække forrest fra biografstole.dk. Det er samme model de bruger i Big Bio i herlev, dog med en slags velour i stedet for læder. De er suuuper bløde og comfy at sidde i, og til tider en udfordring at holde sig vågen i de sene aftentimer.

Projektoren er udskiftet til en Sony VPL VW-520, som i min verden har løftet billed kvaliteten til helt nye højder. Er helt pjattet med skarpheden, farverne og billed flowet i Sony'en. Gamle film og serier bliver afviklet, på en måde så det næsten føles som første gang man ser dem igen. 4K materiale er en kategori i sig selv mht. skarphed og detaljer.

Afspilleren er blevet udskiftet til en Nvidia Shield, for at have mulighed for at afvikle 4K materiale. Den gør det rigtig godt.

På alle vægge er der blevet monteret molton beklædte rammer fra gulv til loft, for at give rummet et mere "clean" udtryk. Radiatorer er blevet flyttet for at dette kunne lade sig gøre. Der er monteret 2 x Pioneer søjle højttalere, skjult  bag stofpanelerne pr. stole række, hvilket giver en virkelig god effekt, på begge rækker.













Bedre billeder kommer snarest


Mvh.

Michael


Redigeret af scantek - 07-Oktober-2016 kl. 10:12
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af scantek scantek skrev:

På alle vægge er der blevet monteret molton beklædte rammer fra gulv til loft, for at give rummet et mere "clean" udtryk.

Sorry, men kan du forklare hvad du mener med det? Er de blot opsat af æstetiske årsager?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3536373839 41>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu