recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee kanaloversigt & tidsplan for kanalændringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee kanaloversigt & tidsplan for kanalændringer

 Besvar Besvar Side  <12345 15>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Farum, DK
Status: Offline
Point: 254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jahafa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 11:56
jo jo det er jeg da med på. Men hvis det er ved selve stikket på tv'et der sker indstråling, kan selv ikke et antennekabel til 5000,- gøre nogen forskel.
 
Mit antennekabel er i den bedre ende af kvalitets-skalaen, men det hjælper jo ikke meget hvis det er antennestikket på Tv der er sårbart.
 
JH
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 10:28
 
 Det man gør, er at lave det ordentligt, med gode kabler, stik og eventueller fordelere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Farum, DK
Status: Offline
Point: 254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jahafa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 09:56
angående at InfoHD og DR1 mfl. forsvinder efter at tv har været slukket:
 
Hvis det er indstråling på antennestik der giver problemer med mistede kanaler, vil blytape rundt om stik og det første stykke af kablet så have nogen effekt?
 
JH
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 17:24
Jeg syntes det er mystisk, da kanalerne var på Samsung "alle & TV" listen. Det var kun på min egen dannet favorit liste, at de var forsvundet? Så i går lavede jeg en ny favorit liste, og i dag er den stadig intakt :-)

Hmm... hvis kanalerne periodisk forsvinder, og automatisk kommer tilbage igen, så er det ikke sikkert favorit listen opdateres automatisk? Har ikke har det problem før nu med Yousee's ændringer.

Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 16:31
Ud over nabolandsradiokanaler, er der også røget et par lokalradioer i svinget! Her i det forblæste Jylland er der nu kun én ANR og Radio Viborg havde også førhen to kanaler - disse er nu også forsvundet. Så hvis man lytter til lokalradio, er man henvist til egen antenne...
 
Hvordan ser det ud andre steder?
 
 
EDIT:
 
Senderen KAN jo selvfølgelig være væltet i stormvejret, fordi da jeg søgte efter Radio Viborg på 106,8 mHz på alm. antenne her i Nordjylland, fandt den kun støj, så kan YouSee jo heller ikke modtage den!


Redigeret af turbo2 - 27-November-2011 kl. 16:54
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 14:55
Jeg har også opdatere et par gange, tror jeg venter 14 dage med næste gang og forhåbentligt sidste indlæsning af kanaler..
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2011 kl. 20:25
Jeg har misted TV2*, TLC HD, TNT7H, TV2 Øsj.. og muligvis flere, pludeslig væk fra min favorit liste? :( Jeg tvivler på, at det er mit TV (Samsung C755) som er problemet, men snarere yousee som stadig roder rundt med kanalerne, øv. Hvis jeg vælger at vise alle kanaler, så er TV2* og de andre som mangler med igen. Bare ikke på favorit listen.

Det har ellers set fint ud siden onsdag aften, hvor jeg fandt alle kanaler og lavede en ny favorit liste. Ingen problemer før i dag, hvor yousee sikkert bøvler videre med kanalerne.


Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Deaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Maj-2006
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2011 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af Deaster Deaster skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af Deaster Deaster skrev:

...Jeg har nøjagtigt samme problem, hvis jeg nulstiller mit fjernsyn har jeg de 4 kanaler, men ligeså snart det har været slukket forsvinder de, DR1 står der ugyldigt signal ud for, de andre er bare væk. Hvad er BER?

Hej Deaster!

Hvor bor du? Jeg bor Østerbro, København.

BER betyder Bit Error Rate  og er forholdet mellem fejlbehæftede bit og alle modtagne bit.
BER bør være 0 eller meget tæt på nul.
Du skal stå på den kanal hvis BER skal undersøges, inden du går ind et eller andet sted i din menus indstillinger for at finde BER, "Signaltilstand", eller hvad det nu kan hedde. Jeg skal ind i det der kaldes "DVB-C indstillingsmenu", punktet "Signaltilstand". Min signaltilstand angives ved en bjælke fra 0-10, hvor 10 svarer til BER = 0.

Tak, jeg bor i Dyssegård ved København, og har sjovt nok også et Panasonic fjernsyn, Signalet plejer altid at ligge på 10 på alle kanaler. Jeg skal prøve at søge efter kanalerne igen.

Problemet er at Opdatering af kanaler ikke virker hos mig, den skriver den ikke kan finde nogen kanaler, og så sletter den allesammen og så kan jeg starte hel forfra igen, rimeligt irriterende.
Til top
Deaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Maj-2006
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2011 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af Deaster Deaster skrev:

...Jeg har nøjagtigt samme problem, hvis jeg nulstiller mit fjernsyn har jeg de 4 kanaler, men ligeså snart det har været slukket forsvinder de, DR1 står der ugyldigt signal ud for, de andre er bare væk. Hvad er BER?

Hej Deaster!

Hvor bor du? Jeg bor Østerbro, København.

BER betyder Bit Error Rate  og er forholdet mellem fejlbehæftede bit og alle modtagne bit.
BER bør være 0 eller meget tæt på nul.
Du skal stå på den kanal hvis BER skal undersøges, inden du går ind et eller andet sted i din menus indstillinger for at finde BER, "Signaltilstand", eller hvad det nu kan hedde. Jeg skal ind i det der kaldes "DVB-C indstillingsmenu", punktet "Signaltilstand". Min signaltilstand angives ved en bjælke fra 0-10, hvor 10 svarer til BER = 0.

Tak, jeg bor i Dyssegård ved København, og har sjovt nok også et Panasonic fjernsyn, Signalet plejer altid at ligge på 10 på alle kanaler. Jeg skal prøve at søge efter kanalerne igen.
Til top
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Farum, DK
Status: Offline
Point: 254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jahafa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2011 kl. 12:46
Mister også InfoHD og DR1. ved ny søgning dukker de op igen, og forsvinder så pludseligt igen.
 
JH
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2011 kl. 00:07
Oprindeligt skrevet af Deaster Deaster skrev:

...Jeg har nøjagtigt samme problem, hvis jeg nulstiller mit fjernsyn har jeg de 4 kanaler, men ligeså snart det har været slukket forsvinder de, DR1 står der ugyldigt signal ud for, de andre er bare væk. Hvad er BER?

Hej Deaster!

Hvor bor du? Jeg bor Østerbro, København.

BER betyder Bit Error Rate  og er forholdet mellem fejlbehæftede bit og alle modtagne bit.
BER bør være 0 eller meget tæt på nul.
Du skal stå på den kanal hvis BER skal undersøges, inden du går ind et eller andet sted i din menus indstillinger for at finde BER, "Signaltilstand", eller hvad det nu kan hedde. Jeg skal ind i det der kaldes "DVB-C indstillingsmenu", punktet "Signaltilstand". Min signaltilstand angives ved en bjælke fra 0-10, hvor 10 svarer til BER = 0.


Redigeret af Vilhelm - 26-November-2011 kl. 00:12
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

... Når et helt mux falder ud, kan en mulig forklaring være indstråling i din antenneinstallation. Der blev tidligere sendt SVT1 analogt på denne kanalplads, så hvis du alene har set digitalt TV, har du måske ikke bemærket det.

Hvad siger din BER når du har signal på en kanal i dette mux?

TAK! Ja, det er nærliggende at tænke på indstråling. Jeg har længe modtaget digitalt og aldrig haft problemer med bortfald af kanaler eller pixeleringer. Både antennekabel og tv er af høj kvalitet.

Jeg har her i aften haft signal på de 4 kanaler i ca. 3 timer før samtlige digitale kanaler faldt ud mens tv'et var i gang.

Mit Panasonic-tv angiver ikke BER som et tal nær eller lig 0, men angiver signalkvaliteten fra 0-10. På de 4 kanaler der gang på gang falder ud, var signalkvaliteten i top (10) og signalstyrken ligeså.

Lige nu har jeg igen søgt og fundet alle kanaler, og DR1, Info HD, SVT2 HD og ARD HD står skarpt og godt.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu