recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee kanaloversigt & tidsplan for kanalændringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee kanaloversigt & tidsplan for kanalændringer

 Besvar Besvar Side  <1 23456 15>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Deaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Maj-2006
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Jeg har opdaget. at de 4 digitale kanaler som jeg gang på gang mister fra kanallisten  ("ugyldig kanal"), men igen finder ved fornyet kanalsøgning og fortsat mister:
DR1, Info HD, SVT2 HD og ARD HD (kanalpladserne 1, 4, 88 og 91)

alle sendes på frekvensen 247,50 MHz. Ingen andre kanaler sendes på denne frekvens.


Når et helt mux falder ud, kan en mulig forklaring være indstråling i din antenneinstallation. Der blev tidligere sendt SVT1 analogt på denne kanalplads,så hvis du alene har set digitalt TV, har du måske ikke bemærket det.

Hvad siger din BER når du har signal på en kanal i dette mux?

Jeg har nøjagtigt samme problem, hvis jeg nulstiller mit fjernsyn har jeg de 4 kanaler, men ligeså snart det har været slukket forsvinder de, DR1 står der ugyldigt signal ud for, de andre er bare væk. Hvad er BER?

Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsvj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Et lille tip: Hvis man af en eller anden grund gerne vil have både SD og HD kanalerne ind, så kan man prøve at lave en søgning med netværks-id 20998 YouSee Driftovervågning.
Hejsa
Det er ikke nødvendigt med Netværk 20998 da SD version af HD kanaler ligger over plads 500 på Netværk 120.
 
En helt anden ting er at de "Nye" HD encodere YouSee bruger har en BitRate kun lidt over SD raten så det burde ikke betyde det helt store ved optagelser (Medmindre det er en hel nat der optages).
 
Netværk 20998 er et "Testnet" hvor der af&til manipuleres med programmer, hvilket kan betyde at bl.a. folks Favoritlister bliver ødelagt, lidt uheldigt...Thumbs Down... så er 120 bedre... Thumbs Up
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

Edit, skulle vist bare genindlæse siden, hvis du ikke lige har ændret
Ja der skulle gerne stå 24-november-2011. Der er ikke ændret siden.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 335
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Så har jeg opdateret min liste med YouSee-kanaler i hovedstadsområdet, så ændringerne efter den seneste omlægning nu er med.

Den findes som altid på http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm

Jeg har ladet den gamle liste ligge på http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden_old.htm hvis nogen skulle få lyst til at sammenligne.

Sammenfattende må man sige, at der er ingen gamle kanaler, der er flyttet frekvensmæssigt. Ændringerne består i, at der er nogen kanaler, der er udgået og andre er kommet til.

Mange tv-apparater (her i huset 4 stk.) kører derfor udmærket videre uden ny kanalsøgning. For at få de nye kanaler med kan det dog kræve enten helt ny søgning eller manuel søgning på enkeltfrekvenser.

Et lille tip: Hvis man af en eller anden grund gerne vil have både SD og HD kanalerne ind, så kan man prøve at lave en søgning med netværks-id 20998 YouSee Driftovervågning.





Kan du ikke opdatere datoen i toppen så man kan se hvornår den er lavet.
Eller rigtig mange tak.

Edit, skulle vist bare genindlæse siden, hvis du ikke lige har ændret


Redigeret af dieseldk - 25-November-2011 kl. 19:44
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Jeg har opdaget. at de 4 digitale kanaler som jeg gang på gang mister fra kanallisten  ("ugyldig kanal"), men igen finder ved fornyet kanalsøgning og fortsat mister:
DR1, Info HD, SVT2 HD og ARD HD (kanalpladserne 1, 4, 88 og 91)

alle sendes på frekvensen 247,50 MHz. Ingen andre kanaler sendes på denne frekvens.


Når et helt mux falder ud, kan en mulig forklaring være indstråling i din antenneinstallation. Der blev tidligere sendt SVT1 analogt på denne kanalplads,så hvis du alene har set digitalt TV, har du måske ikke bemærket det.

Hvad siger din BER når du har signal på en kanal i dette mux?


Redigeret af JesperLund - 25-November-2011 kl. 15:48
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Skal KSport på 578 MHz ikke være rød=krypteret? Det ligner en fuldpakke kanal (du har den også på 714 MHz).
Jo det skal den, når den går i drift. Pt. sendes der kun et ukrypteret skilt med at den starter senere.


Ok, den dukkede ikke op hos mig som ukrypteret kanal i grundpakken da jeg scannede onsdag aften, men det kan selvfølgelig have ændret sig.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janbau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 15:08
Ja jeg havde også problemmer med Dr 1 ( 1 ) og Dr Hd ( 4 ) og mugligvis også andre på Min fars Lg Fladskærm , Han er oppe i årene og har også ikke kunnet forstå hvor Dr 1 var blevet af da den plejer ligge på Kanal 1 Men den er helt væk nu . Kunne så ogå se at Kanal 4 Var væk og her skulle dr Hd ligge . Jeg fandt så Dr 1 på kanal nr 104 tror jeg og Dr Hd også op i numerene .
Der kan sikert godt være flere da jeg skal have flyttet rundt på kanalerene så de kommer ind på de rigtige  pladser .  Søgt på net id 100 .
Jeg havde ikke tid nok igår da jeg ikke kunne  Huske hvordan man gør . Tror måske det er fordi jeg havde sat fluben ud for Auto nummer i setop på tvet .
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 14:14
Jeg har opdaget. at de 4 digitale kanaler som jeg gang på gang mister fra kanallisten  ("ugyldig kanal"), men igen finder ved fornyet kanalsøgning og fortsat mister:
DR1, Info HD, SVT2 HD og ARD HD (kanalpladserne 1, 4, 88 og 91)

alle sendes på frekvensen 247,50 MHz. Ingen andre kanaler sendes på denne frekvens.

YouSee har tilsyneladende for travlt til at svare på mit problem, som er stillet i YouSee Forum
i går.

Er der andre der oplever det samme problem (tv med DVB-C MPEG-4 tuner, netværks-id 100)?

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Wheels Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-September-2008
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wheels Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Der er ikke noget skjult net med alle kanalerne, men på net 120 findes alle SD-udgaverne af HD-kanalerne, der sender det samme som SD-kanalerne. De ligger på samme plads som HD-kanalerne + 500. Eksempel: TV3+ HD ligger på 10 og SD-udgaven ligger på 510.
Fantastisk . Det kræver ganske vist en hel del favoritliste-pilleri, men i det mindste kan jeg nu (igen) optage i SD og dermed undgå at fylde harddisken helt så hurtigt op Clap.
 
I min korte periode som HD-optager oplevede jeg i øvrigt sporadiske problemer med spole/skippe X sekunder frem i optagelsen på Yousee-boksen. Nogle gange skippede den dobbelt så langt og en enkelt gang omkring en time frem. Lidt uheldigt, da det var en NFL-kamp, og stillingen langt henne i kampen dermed blev afsløret Disapprove.
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Skal KSport på 578 MHz ikke være rød=krypteret? Det ligner en fuldpakke kanal (du har den også på 714 MHz).
Jo det skal den, når den går i drift. Pt. sendes der kun et ukrypteret skilt med at den starter senere.


Redigeret af dkscan - 25-November-2011 kl. 10:25
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 07:11
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg kan da godt forestille mig, at vi med en boks fra YouSee får mulighed for at se begge dele.


Så skal der være et eller andet skjult net med alle kanaler.

Boksen vil få net 120 hvor der ikke er SD udgaver af HD kanalerne. Net 110 er så udelukkende MPEG-2 og SD, og net 100 er er også med HD kanalerne, men til andre DVB-C modtagere end YouSee boksen.
Der er ikke noget skjult net med alle kanalerne, men på net 120 findes alle SD-udgaverne af HD-kanalerne, der sender det samme som SD-kanalerne. De ligger på samme plads som HD-kanalerne + 500. Eksempel: TV3+ HD ligger på 10 og SD-udgaven ligger på 510.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 06:55
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Et lille tip: Hvis man af en eller anden grund gerne vil have både SD og HD kanalerne ind, så kan man prøve at lave en søgning med netværks-id 20998 YouSee Driftovervågning.
 
Hvordan taster man dette nummer på en boks, hvor man kun kan taste de sidste tre tal?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu