recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee kanaloversigt & tidsplan for kanalændringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee kanaloversigt & tidsplan for kanalændringer

 Besvar Besvar Side  123 15>
Forfatter
Besked
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee kanaloversigt & tidsplan for kanalændringer
    Sendt: 11-November-2011 kl. 10:53
YouSee offentliggjorde i går de nye kanaloversigter for de forskellige regioner. De træder i kraft ved kanalomlægningerne 21.-23. nov. 2011.
Opdatering: TDC-butikkerne har i slutningen af november fremlagt nye kanaloversigter ink. en oversigt over radiokanalerne.

Dato for kanalændringerne afhænger af hvor du bor: Tidsplan for kanalændringerne 21.-23. nov. 2011

Ud over kanalomlægningerne får mange tv-kanaler et andet digitalt kanalnummer. Det skal nok i begyndelsen skabe en del forvirring.

Desuden ændres de netværks-id der bruges ved digital kanalsøgning. Der skal bruges ét netværks-id hvis modtageudstyret kan modtage DVB-C MPEG-4, og et andet hvis modtageudstyret kun kan klare DVB-C MPEG-2. Der skal bruges følgende landsdækkende netværks-id hos alle modtagere af regionsudbuddet fra YouSee:
  • Netværks-id er 100 ved MPEG-4-udstyr (dog ikke HD-bokse fra YouSee).
  • Netværks-id er 110 ved MPEG-2-udstyr (dog ikke SD-bokse fra YouSee).

YouSee's HD-bokse (Samsung 3106 og 3126) har for nylig modtaget software-opdateringer, så de skulle gerne være klar til at finde det nye kanaludbud automatisk.  Der bliver tale om følgende netværks-id til boksene fra YouSee.

  • Netværks-id 120 bruges af YouSee's HD-bokse fra Samsung
  • Netværks-id 130 skal bruges til Sagem 60 (MPEG-2 standardboks fra YouSee)
Ved at indføre et netværks-id til MPEG-2 og et andet til MPEG-4 opnår YouSee og kunderne 2 ting:
  • SD- og HD-versionerne af en given kanal får samme digitale kanalplads.
  • Ved kanalsøgning får kunderne kun den ene version af de stadig flere kanaler der sendes i både SD- og HD-version.

    Bruger man netværks-id 100 får man kun HD-versionen af de kanaler der findes i både SD og HD.

    HD-bokse fra YouSee har dog fortsat både HD- og SD-version.
    HD-versionen får kanalpladser under 100 (i h.t. YouSee's kanaloversigt). SD-versionen kan findes på kanalpladser over 500.
Man kan her læse om kanalomlægningerne hos YouSee.
Se i øvrigt min Guide til digitalt kabel-tv hos YouSee.

Redigeret af Vilhelm - 01-December-2011 kl. 10:02
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 08:32
Hvad med de udenlandske radiokanaler? Er det kun fra FM, de forsvinder?
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Hvad med de udenlandske radiokanaler? Er det kun fra FM, de forsvinder?

Nej. YouSee vil sende de samme 16 danske og 4 udenlandske radiokanaler analogt som FM og digitalt som DVB-C.

YouSee oversigt over radiokanalerne pr. 21. nov. 2011

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
VC10 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Marts-2007
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VC10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 11:38
Kanaloversigt for de ekstra tv-pakker fremgår dog ikke.
Hvilke kanalpladser får f.eks. kanalerne i HD- og Canal+ Total-pakken?

Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af VC10 VC10 skrev:

Kanaloversigt for de ekstra tv-pakker fremgår dog ikke.
Hvilke kanalpladser får f.eks. kanalerne i HD- og Canal+ Total-pakken?

YouSee har mig bekendt ikke en sådan oversigt.

Man har dog en oversigt over kommende kanalpladser for de Ekstrakanaler som også findes i  Mellempakken og Fuldpakken: Der bliver efter hidtidig praksis lagt 100 til det pladsnummer Ekstrakanalen har i tv-pakken, og de mange ændringer af kanalplads i tv-pakkerne medfører derfor ændringer i Ekstrakanalernes pladsnummer.  (Det samme gælder for de HD-kanaler i HD-pakken som findes i Mellem- eller Fuldpakken).

Eksempel: CANAL9 får nyt kanalnummer 15 i Mellempakken og ny kanalplads 115 som Ekstrakanal.

YouSee har denne oversigten over disse Ekstrakanalers kommende plads



Redigeret af Vilhelm - 13-November-2011 kl. 13:30
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
VC10 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Marts-2007
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VC10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 11:39
Jeg har også ledt forgæves på YouSee sitet efter en komplet kanaloversigt.

Det jeg gerne ville bruge en sådan kanaloversigt til er at kunne forberede programmering af de nye kanalpladser som favoritkanaler i min Logitech Harmony One fjernbetjening.
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 14:36
Hmm - fik besked i dag på at min 3126 box skulle lave en ny kanal søgning, hvilket jeg gjorde og det virker også fint - hvad jeg ikke forstår er hvorfor mit Netværks-id nu er 120 ? 

Nils
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 14:43
Tja, har du HD og SD kanaler blandet sammen, eller kun HD-kanaler? Hvis det sidste, så kan forklaringen skyldes 'se det første indlæg i tråden'???
mvh Christian
Til top
Ulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Juli-2005
Status: Offline
Point: 289
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 16:50

"Tidligere har du haft den samme kanal både i en HD-version og almindelige digital version, hvis du har en boks eller en fladskærm med DVB-C-modtager. Fremover får du kanalen i én version - helt præcist den bedste version, du kan modtage. På den måde undgår du, at have en masse overflødige versioner af kanaler i din kanalliste.

Så har du en boks eller et tv, som kan vise HDTV, får du HD-versionen af kanalen, og ellers er det den almindelige digitale version, du kan se."

Hvad er det nu for noget vrøvl? Kan jeg så ikke bruge begge udgaver? De skriver det som om de gør mig en tjeneste: "Nu slipper du for at have alting dobbelt i din kanalliste", noget jeg i øvrigt selv kan tage stilling til, jeg kan jo bare la' vær' med at føje kanalerne til min liste.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af Ulle Ulle skrev:

"Tidligere har du haft den samme kanal både i en HD-version og almindelige digital version, hvis du har en boks eller en fladskærm med DVB-C-modtager. Fremover får du kanalen i én version - helt præcist den bedste version, du kan modtage. På den måde undgår du, at have en masse overflødige versioner af kanaler i din kanalliste.

Så har du en boks eller et tv, som kan vise HDTV, får du HD-versionen af kanalen, og ellers er det den almindelige digitale version, du kan se."

Hvad er det nu for noget vrøvl? Kan jeg så ikke bruge begge udgaver? De skriver det som om de gør mig en tjeneste: "Nu slipper du for at have alting dobbelt i din kanalliste", noget jeg i øvrigt selv kan tage stilling til, jeg kan jo bare la' vær' med at føje kanalerne til min liste.
Ja, hvis man laver en favoritliste. Det er bestemt ikke alle, der laver en favoritliste. Der' hvor jeg synes, at det er lidt træls, er i tilfælde af, at der er bøvl med HD-udgaven, men ikke med SD-udgaven. Jeg har oplevet det nogle gange.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 00:29
Oprindeligt skrevet af Ulle Ulle skrev:

Kan jeg så ikke bruge begge udgaver? 

Nej, men hvad er problemet?

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Ulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Juli-2005
Status: Offline
Point: 289
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 00:45
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af Ulle Ulle skrev:

Kan jeg så ikke bruge begge udgaver? 

Nej, men hvad er problemet?

Hvad Jørn allerede har sagt ovenover.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu