recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee kanaloversigt & tidsplan for kanalændringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee kanaloversigt & tidsplan for kanalændringer

 Besvar Besvar Side  <1 12131415>
Forfatter
Besked
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 00:29
Oprindeligt skrevet af Deaster Deaster skrev:

Nå nu fik jeg købt mig et superduper afskærmet antenne kabel til den ikke ringe pris af 250 kr. for at teste om det var støj/indstråling der gjorde at b.la SV2HD og Info HD forsvandt.

Jeg plejer at køre min antenne kabel gennem min panasonic analoge HD optager og så videre til fjernsynet, gennem noget standard antennekabel som altid har virket fint, men netop pga., det lange kabel træk kunne det jo godt være det gjorde en forskel at smide det nye antenne kabel direkte fra vægudtaget og så i fjernsynet, men niks, det gør ingen som helst forskel.

Prøvede at foretage en helt ny scanning og de to kanaler bliver fint fundet, og signalet ligger på 9-10 ud af 10 mulige på mit Panasonic fjernsyn, men lige så snart det har være slukket mere end ca. 5-10 minutter forsvinder kanalerne og de kommer aldrig tilbage medmindre jeg foretager en ny scanning. What to do now?

Jeg har samme problem på Panasonic 42" V10. Disse 4 tv-kanaler forsvinder fra kanallisten og favoritllsten efter at tv'et har været slukket:
1 DR1, 4 Infokanalen, 88 SVT2 HD og 91 ARD HD
Kanalerne ligger alle på frekvens 248 MHz.  I timevis kan jeg fx se DR1 i udmærket kvalitet, men når tv'et har været slukket og tændes igen, er DR1 og de 3 andre kanaler totalt forsvundet fra kanallisten."Ugyldig kanal", får jeg at vide, hvis jeg vil se en af dem.

Jeg har prøvet med andre gode antennekabler med RF-tætte stik osv. Intet hjælper.

Men nu har jeg sat antennekablet over på en billig digital modtagerboks, Clint DC1, og forbundet denne med HDMI-kabel til mit tv.  Alt fungerer som det skal. BER = 0. Kvalitet tæt på 100%. Alle kanaler er der, og alle kanaler bliver der! Ingen kanaler forsvinder, fordi jeg slukker udstyret!


Jeg må konkludere at mit Panasonic tv har et problem med kanaler på frekvens 248 MHz. En forholdsvis lav frekvens.


Redigeret af Vilhelm - 05-December-2011 kl. 00:33
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Deaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Maj-2006
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 07:59
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af Deaster Deaster skrev:

Nå nu fik jeg købt mig et superduper afskærmet antenne kabel til den ikke ringe pris af 250 kr. for at teste om det var støj/indstråling der gjorde at b.la SV2HD og Info HD forsvandt.

Jeg plejer at køre min antenne kabel gennem min panasonic analoge HD optager og så videre til fjernsynet, gennem noget standard antennekabel som altid har virket fint, men netop pga., det lange kabel træk kunne det jo godt være det gjorde en forskel at smide det nye antenne kabel direkte fra vægudtaget og så i fjernsynet, men niks, det gør ingen som helst forskel.

Prøvede at foretage en helt ny scanning og de to kanaler bliver fint fundet, og signalet ligger på 9-10 ud af 10 mulige på mit Panasonic fjernsyn, men lige så snart det har være slukket mere end ca. 5-10 minutter forsvinder kanalerne og de kommer aldrig tilbage medmindre jeg foretager en ny scanning. What to do now?

Jeg har samme problem på Panasonic 42" V10. Disse 4 tv-kanaler forsvinder fra kanallisten og favoritllsten efter at tv'et har været slukket:
1 DR1, 4 Infokanalen, 88 SVT2 HD og 91 ARD HD
Kanalerne ligger alle på frekvens 248 MHz.  I timevis kan jeg fx se DR1 i udmærket kvalitet, men når tv'et har været slukket og tændes igen, er DR1 og de 3 andre kanaler totalt forsvundet fra kanallisten."Ugyldig kanal", får jeg at vide, hvis jeg vil se en af dem.

Jeg har prøvet med andre gode antennekabler med RF-tætte stik osv. Intet hjælper.

Men nu har jeg sat antennekablet over på en billig digital modtagerboks, Clint DC1, og forbundet denne med HDMI-kabel til mit tv.  Alt fungerer som det skal. BER = 0. Kvalitet tæt på 100%. Alle kanaler er der, og alle kanaler bliver der! Ingen kanaler forsvinder, fordi jeg slukker udstyret!


Jeg må konkludere at mit Panasonic tv har et problem med kanaler på frekvens 248 MHz. En forholdsvis lav frekvens.

Tak for forklaringen, men æv så ender det med at jeg bliver nødt til at købe en ekstern boks af den ene eller den anden slags.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af Deaster Deaster skrev:

... Tak for forklaringen, men æv så ender det med at jeg bliver nødt til at købe en ekstern boks af den ene eller den anden slags.


Jeg har skrevet til Panasonic Danmark, Support, og afventer svar.


Tilføjelse 13. dec. 2011: Jeg har skrevet om min kontakt med Panasonic Support  i denne tråd: Nyt om kanalbortfald  i Panasonic tv.


Redigeret af Vilhelm - 13-December-2011 kl. 14:30
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Deaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Maj-2006
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af Deaster Deaster skrev:

... Tak for forklaringen, men æv så ender det med at jeg bliver nødt til at købe en ekstern boks af den ene eller den anden slags.


Jeg har skrevet til Panasonic Danmark, Support, og afventer svar.

Fedt, gad vide om der evt. ligger en ny firmware opdatering til vores fjernsyn.
Til top
Foley Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 122
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Foley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 13:38
Jeg har tidligere skulle bruge netværksid 251, skal jeg så ikke det mere?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 13:43
 
 Til ikke You See HD modtagere skal der jo nu bruges Net 100.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 14:35
Sikke noget møg med problemet med Panasonic tv. Er det kun V10 og andre fra samme år, eller er problemet der også med 2011 modeller?

Venlig hilsen
KB
Til top
Deaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Maj-2006
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Sikke noget møg med problemet med Panasonic tv. Er det kun V10 og andre fra samme år, eller er problemet der også med 2011 modeller?


Mit Panasonic er en S10 model så det er ikke kun V10 serien som har problemet, mon ikke alle 10 modellerne bruger samme tuner?
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2011 kl. 10:38
Jeg kan fortælle at både min far og min mormor har et Pana. G20, og de bor begge i samme beboerkompleks som bliver "født" med signal fra Yousee. Begge mister også fra tid til anden visse kanaler på deres kanallister - det underlige er blot at de ikke altid gør det synkront; nogle gange mister min Far nogle af kanalerne på hans kanalliste uden at dette sker hos min mormor.....hhmmmmm, meget mærkeligt TV :(
 
MVH
Jesper


Redigeret af JesA - 07-December-2011 kl. 10:39
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2011 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Jeg kan fortælle at både min far og min mormor har et Pana. G20, og de bor begge i samme beboerkompleks som bliver "født" med signal fra Yousee. Begge mister også fra tid til anden visse kanaler på deres kanallister - det underlige er blot at de ikke altid gør det synkront; nogle gange mister min Far nogle af kanalerne på hans kanalliste uden at dette sker hos min mormor.....hhmmmmm, meget mærkeligt TV :(
 

Har de mistet kanaler hele tiden, eller er problemet først opstået efter kanalomlægningen hos YouSee ultimo november?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2011 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Jeg kan fortælle at både min far og min mormor har et Pana. G20, og de bor begge i samme beboerkompleks som bliver "født" med signal fra Yousee. Begge mister også fra tid til anden visse kanaler på deres kanallister - det underlige er blot at de ikke altid gør det synkront; nogle gange mister min Far nogle af kanalerne på hans kanalliste uden at dette sker hos min mormor.....hhmmmmm, meget mærkeligt TV :(
 

Har de mistet kanaler hele tiden, eller er problemet først opstået efter kanalomlægningen hos YouSee ultimo november?
Det er primært/hyppigst sket efter omlægning, men der har været enkelte gange forud hvor selvsamme problem har været der. Egentlig har vi (jeg) ikke rigtig spekuleret så meget over det, andet end at vi har tillagt problematikken Ejerforeningens kanaldistribution - men tyder jo på at det reelt er en Pana-problem :(
 
MVH
Jesper
Til top
Petey Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Petey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2011 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Jeg kan fortælle at både min far og min mormor har et Pana. G20, og de bor begge i samme beboerkompleks som bliver "født" med signal fra Yousee. Begge mister også fra tid til anden visse kanaler på deres kanallister - det underlige er blot at de ikke altid gør det synkront; nogle gange mister min Far nogle af kanalerne på hans kanalliste uden at dette sker hos min mormor.....hhmmmmm, meget mærkeligt TV :(
 

Har de mistet kanaler hele tiden, eller er problemet først opstået efter kanalomlægningen hos YouSee ultimo november?
Det er primært/hyppigst sket efter omlægning, men der har været enkelte gange forud hvor selvsamme problem har været der. Egentlig har vi (jeg) ikke rigtig spekuleret så meget over det, andet end at vi har tillagt problematikken Ejerforeningens kanaldistribution - men tyder jo på at det reelt er en Pana-problem :(
 
MVH
Jesper


Tjah.  Jeg har et G30.  Engang i sommers mistede jeg DR1, DR2 og TV2, hvor de var kodet ind på kanal 1, 2 og 3.  Jeg havde alle andre kanaler, hvor de nu engang var kodet ind på dvb-c-delen (også yousee her).  Så jeg måtte finde dem forfra.  Jeg har ikke oplevet det siden da.  Jeg tillader mig dog, at banke under bordet. :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 12131415>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu