recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee kanaloversigt & tidsplan for kanalændringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee kanaloversigt & tidsplan for kanalændringer

 Besvar Besvar Side  <1 1112131415>
Forfatter
Besked
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 14:55
Jeg har også opdatere et par gange, tror jeg venter 14 dage med næste gang og forhåbentligt sidste indlæsning af kanaler..
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 16:31
Ud over nabolandsradiokanaler, er der også røget et par lokalradioer i svinget! Her i det forblæste Jylland er der nu kun én ANR og Radio Viborg havde også førhen to kanaler - disse er nu også forsvundet. Så hvis man lytter til lokalradio, er man henvist til egen antenne...
 
Hvordan ser det ud andre steder?
 
 
EDIT:
 
Senderen KAN jo selvfølgelig være væltet i stormvejret, fordi da jeg søgte efter Radio Viborg på 106,8 mHz på alm. antenne her i Nordjylland, fandt den kun støj, så kan YouSee jo heller ikke modtage den!


Redigeret af turbo2 - 27-November-2011 kl. 16:54
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 17:24
Jeg syntes det er mystisk, da kanalerne var på Samsung "alle & TV" listen. Det var kun på min egen dannet favorit liste, at de var forsvundet? Så i går lavede jeg en ny favorit liste, og i dag er den stadig intakt :-)

Hmm... hvis kanalerne periodisk forsvinder, og automatisk kommer tilbage igen, så er det ikke sikkert favorit listen opdateres automatisk? Har ikke har det problem før nu med Yousee's ændringer.

Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Farum, DK
Status: Offline
Point: 254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jahafa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 09:56
angående at InfoHD og DR1 mfl. forsvinder efter at tv har været slukket:
 
Hvis det er indstråling på antennestik der giver problemer med mistede kanaler, vil blytape rundt om stik og det første stykke af kablet så have nogen effekt?
 
JH
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 10:28
 
 Det man gør, er at lave det ordentligt, med gode kabler, stik og eventueller fordelere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Farum, DK
Status: Offline
Point: 254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jahafa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 11:56
jo jo det er jeg da med på. Men hvis det er ved selve stikket på tv'et der sker indstråling, kan selv ikke et antennekabel til 5000,- gøre nogen forskel.
 
Mit antennekabel er i den bedre ende af kvalitets-skalaen, men det hjælper jo ikke meget hvis det er antennestikket på Tv der er sårbart.
 
JH
Til top
Deaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Maj-2006
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 14:33
Nå nu fik jeg købt mig et superduper afskærmet antenne kabel til den ikke ringe pris af 250 kr. for at teste om det var støj/indstråling der gjorde at b.la SV2HD og Info HD forsvandt.

Jeg plejer at køre min antenne kabel gennem min panasonic analoge HD optager og så videre til fjernsynet, gennem noget standard antennekabel som altid har virket fint, men netop pga., det lange kabel træk kunne det jo godt være det gjorde en forskel at smide det nye antenne kabel direkte fra vægudtaget og så i fjernsynet, men niks, det gør ingen som helst forskel.

Prøvede at foretage en helt ny scanning og de to kanaler bliver fint fundet, og signalet ligger på 9-10 ud af 10 mulige på mit Panasonic fjernsyn, men lige så snart det har være slukket mere end ca. 5-10 minutter forsvinder kanalerne og de kommer aldrig tilbage medmindre jeg foretager en ny scanning. What to do now?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 16:04
 
 Har en lidt mystisk ting med 3126, efter ændringer at kanalerne er der blevet genindlæst, og ny Favoritliste oprettet, hver gang den tændes får jeg besked på at genindlæse kanaler, det er gjort et par gange, igår fik jeg igen besked på at genindlæse, og også i dag, det gjordes så, hvorefter da den var færdig, og man gik tilbaget til at se TV, kom meddelsen genindlæs kanaler. Hvad sker der.??
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNiklas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Har en lidt mystisk ting med 3126, efter ændringer at kanalerne er der blevet genindlæst, og ny Favoritliste oprettet, hver gang den tændes får jeg besked på at genindlæse kanaler, det er gjort et par gange, igår fik jeg igen besked på at genindlæse, og også i dag, det gjordes så, hvorefter da den var færdig, og man gik tilbaget til at se TV, kom meddelsen genindlæs kanaler. Hvad sker der.??

Min gør det samme, og jeg har geninlæst kanalerne et par gange og den bliver ved..  Havde faktisk håbet på du viste hvad problemet varBig smile
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 16:41
 
 Hvis du har samme problem, så må det være udefra kommende, jeg kan ligeledes se, at vi er på samme forening, gad vide om det er et problem derfra. Er der nogen andre steder fra med samme "filurlighed".?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 16:48
Min Favorit liste er stadig den samme, som den jeg oprettede den 25.11. Efter en enkelt genindlæsning af kanalerne.
Og boksen 3126 (320gb) virker fint og uden problemer. Har desuden været rundt og hjælpe med genindlæsning af kanalerne, hos en del af vores ældre beboere med dvb-c tunere i deres tv. 
Her har der vist heller ikke været nogle problemer. Da jeg ikke har fået nogen negative tilbagemeldinger/opringninger fra dem jeg har hjulpet.


Redigeret af Roland - 09-December-2011 kl. 03:11
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 16:54
 
 Så altså ingen gentagne meddelser om genindlæsning af kanaler. Er der andre uden for 4100 området der har eller ikke har det problem, hvis der ikke er, så må det være noget lokalt der får det til at meddele det konstant.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1112131415>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu