recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee kanaloversigt & tidsplan for kanalændringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee kanaloversigt & tidsplan for kanalændringer

 Besvar Besvar Side  <1 131415
Forfatter
Besked
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Farum, DK
Status: Offline
Point: 254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jahafa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2011 kl. 08:50
Her til morgen, var 2FilmHD, EUSPHD (1&2) væk fra min kanalliste. Kunne dog finde dem længere nede i listen. Pana problem eller Yousee problem?
 
JH
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2011 kl. 10:34
 
 Det kan da være fra You See, TV2 Film vil jo udgå af udbuddet når året slutter. Om det så lige er årsagen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Chappelle Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Juni-2006
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chappelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 22:31
Jeg har igennem den seneste måned haft store problemer med pludselige udfald på kanaler. Jeg har en yousee hd boks og et Sony fjernsyn. Jeg har gennemgået alle kabler og købt et enkelt nyt da yousee service manden jeg fik i røret sagde jeg skulle have et kabel med nogle "ting" på ca. 5 cm. fra stikker. 

Så jeg købte et sådan stik men det driller stadig. Det mærkelige er jeg kan se den samme kanal 30 min uden problemer og så pludselig kommer der en masse fejl. Er der nogen der kender til dette problem? Og giver det mening det jeg skriver :)
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2011
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Der Alte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 22:53
Det giver god mening.  Vi er mange, som har oplevet periodiske fejl fra YouSee i dette efterår i forbindelse med ombygning / tilretning mv. 
Hvis du er sikker på, at dine kabller er, som de skal være, samlinger osv - og hvis du er sikker på, at kablet ikke har lidt overlast (tjek igen!) - så vil jeg anbefalle at prøve en lille billig antenneforstærker. Harald Nyborg har dem fra 49,-, og den virker fint hos mig.

Men kontroller først kablerne: Der skal næsten ingenting til, før det går galt
Til top
Ulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Juli-2005
Status: Offline
Point: 289
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 01:39
Oprindeligt skrevet af Ulle Ulle skrev:

"Tidligere har du haft den samme kanal både i en HD-version og almindelige digital version, hvis du har en boks eller en fladskærm med DVB-C-modtager. Fremover får du kanalen i én version - helt præcist den bedste version, du kan modtage. På den måde undgår du, at have en masse overflødige versioner af kanaler i din kanalliste.

Så har du en boks eller et tv, som kan vise HDTV, får du HD-versionen af kanalen, og ellers er det den almindelige digitale version, du kan se."

Hvad er det nu for noget vrøvl? Kan jeg så ikke bruge begge udgaver? De skriver det som om de gør mig en tjeneste: "Nu slipper du for at have alting dobbelt i din kanalliste", noget jeg i øvrigt selv kan tage stilling til, jeg kan jo bare la' vær' med at føje kanalerne til min liste.
Se, youSee, det var jo netop dette som ville blive problemet, når i skulle til at bestemme om man måtte se SD udgaverne af HD kanalerne (til trods for at man har betalt), eller ej. Australian Open 2012: EuroSport 2 HD sender Dushevina - Kvitova. EuroSport HD derimod, sender et pausebillede af Radwanska. Alt imens EuroSport i SD udgaven fint viser Lisicki - Voegele. Tak for den glimrende idé i fik dengang. Wink
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 06:42
Oprindeligt skrevet af Ulle Ulle skrev:

Oprindeligt skrevet af Ulle Ulle skrev:

"Tidligere har du haft den samme kanal både i en HD-version og almindelige digital version, hvis du har en boks eller en fladskærm med DVB-C-modtager. Fremover får du kanalen i én version - helt præcist den bedste version, du kan modtage. På den måde undgår du, at have en masse overflødige versioner af kanaler i din kanalliste.

Så har du en boks eller et tv, som kan vise HDTV, får du HD-versionen af kanalen, og ellers er det den almindelige digitale version, du kan se."

Hvad er det nu for noget vrøvl? Kan jeg så ikke bruge begge udgaver? De skriver det som om de gør mig en tjeneste: "Nu slipper du for at have alting dobbelt i din kanalliste", noget jeg i øvrigt selv kan tage stilling til, jeg kan jo bare la' vær' med at føje kanalerne til min liste.
Se, youSee, det var jo netop dette som ville blive problemet, når i skulle til at bestemme om man måtte se SD udgaverne af HD kanalerne (til trods for at man har betalt), eller ej. Australian Open 2012: EuroSport 2 HD sender Dushevina - Kvitova. EuroSport HD derimod, sender et pausebillede af Radwanska. Alt imens EuroSport i SD udgaven fint viser Lisicki - Voegele. Tak for den glimrende idé i fik dengang. Wink
Hvis du modtager signalerne på net-ID 100, kan du skifte til 120. Har du en boks fra YouSee findes SD-udgaverne på kanalpladserne +500. Altså Eurosport Int. i SD er på programplads 539 og Eurosport 2 på 541. Det samme vil du opnå ved at skifte fra net 100 til 120.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 131415
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu