recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee kanaloversigt & tidsplan for kanalændringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee kanaloversigt & tidsplan for kanalændringer

 Besvar Besvar Side  <1 34567 15>
Forfatter
Besked
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Duelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af Duelund Duelund skrev:

Skal de arbejde på opgradering hele natten ?
 
Jeg mangler stadig DR og TV2 - jeg har skiftet netværks ID og scannet.
Er nu kommet igen efter at have scannet for 5. gang.
 
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Hvilken kanalplads har TV 2 Film HD fået? (den udgår først af Fuldpakken 31.12.)?
I HD-pakken ligger den stadig på 164.

FilmHD er på Kanal 64.

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:


Har du TV 5 Monde? Jeg kan se den ukodet på plads 295!

Jeg har den også, men er ikke sikker på hvilken kanal den var på før jeg rykkede rundt på kanalerne.


Redigeret af DrageMester - 21-November-2011 kl. 21:49
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:


FilmHD er på Kanal 64.

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:


Har du TV 5 Monde? Jeg kan se den ukodet på plads 295!

Jeg har den også, men er ikke sikker på hvilken kanal den var på før jeg rykkede rundt på kanalerne.
TV 5 Monde lå på kanalplads 95, som nu overtages af Folketinget. Jeg har på fornemmelsen at den fortsætter ukodet på kanalplads 295 indtil 31.12.2011, hvorefter den kun kan fås som Ekstrakanal.


Redigeret af Vilhelm - 21-November-2011 kl. 22:36
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Ulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Juli-2005
Status: Offline
Point: 289
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 00:02
Hvad er forskellen på TV2* og TV2? Og DR1 på hhv. kanalplads 1 og 501?
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 00:32
Oprindeligt skrevet af Ulle Ulle skrev:

Hvad er forskellen på TV2* og TV2? Og DR1 på hhv. kanalplads 1 og 501?


Det er måske en forberedelse af den ændring der skal ske 11. jan. 2012, hvor DR1 også vil blive sendt i en HD-lignende version (720p), og TV 2 også sendes som TV 2 HD.

Hvor ligger TV2* ?


Redigeret af Vilhelm - 22-November-2011 kl. 00:33
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 06:42
TV 2* ligger på plads nr. 5, og TV 2 ligger på plads nr. 505.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 06:51
Oprindeligt skrevet af Ulle Ulle skrev:

Hvad er forskellen på TV2* og TV2? Og DR1 på hhv. kanalplads 1 og 501?
TV2 og DR 1 (501) er de analoge udgaver af de to kanaler. I det mindste har den analoge udgave af DR 1 altid været der.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 07:05
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

...Jeg bruger ID 100. Og alle kanaler er der, også i SD bare langt oppe.

Med netværks-id 100 bør du kun få HD-versionen af de kanaler der findes i både SD og HD.

Et par spørgsmål:
Hvilken kanalplads har TV 2 Film HD fået? (den udgår først af Fuldpakken 31.12.)?
I HD-pakken ligger den stadig på 164.
Har du TV 5 Monde? Jeg kan se den ukodet på plads 295!
Skal ikke kunne sige det. Jeg er ved at optage noget på mit tv, men skal se på det i morgen.
Tv 5 er på 295. Film HD er på 164
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Steen. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-November-2011
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 10:34
Efter min mening er det noget rod Yousee har lavet. Kanalerne er blevet kastet rundt så der er ikke længere nogen logik i den måde de optræder på, Jeg bruger en yousee boks (Samsung).
DR HD ligger ikke længere sammen med de øvrige DR kanaler BBC ligger ikke længere samlet, Børne kanalerne er splittet over 2 sider Discovery ligger ikke længere sammen med de øvrige af den type kanaler, jeg kunne blive ved.At dublet kanalerne er slettet er mig ligegyldigt, men jeg kan forstå at det er det ikke for alle. Jeg er blevet fortalt af Yousee Support at kanalerne nu ligger  i den rækefølge de bliver set mest men det gør at logikken forsvinder. Samtidig er jeg blevet oplyst at jeg jo blot kan lave en favorit liste og det kan jeg, men sikke noget rod.Dead
Til top
VC10 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Marts-2007
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VC10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 12:16
Enig. Kanalrækkefølgen virker ikke længere logisk på YouSee boksen. Det bliver vist nødvendigt at oprette en favoritliste. Unhappy

Og ups der er sket en fejl med placering af nogle radiokanaler! 
Sveriges Radio P2 er lagt under danske kanaler og DR P8 Jazz ligger under udenlandske kanaler... Confused
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 12:19
De er så åbenbart ikke færdige. For næsten hvergang jeg tænder mit tv, så står der, at der er fundet nye kanaler. Og det er ret irriterende, at skulle flytte rundt på kanaler hele tiden. I går havde jeg kanal 5 HD, men den er væk lige nu.
Yousee, tag jer sammen.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

De er så åbenbart ikke færdige. For næsten hvergang jeg tænder mit tv, så står der, at der er fundet nye kanaler. Og det er ret irriterende, at skulle flytte rundt på kanaler hele tiden. I går havde jeg kanal 5 HD, men den er væk lige nu.
Yousee, tag jer sammen.


Hos mig ser alt i øjeblikket fuldstændigt korrekt ud.

På kanalpladserne 501, 504 og 505 findes digitale dubletter af henholdsvis DR1, Infokanalen og TV 2.

Jeg har tidligere skrevet at TV 5 Monde lå ukodet på kanalplads 295. Denne plads findes ikke længere, og TV 5 Monde findes på kanalplads 195, men kodet. Den fås altså fra d.d. kun som Ekstrakanal.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu