recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MR.Nielsen Hjemmebio+ Nu med JVC X 30
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MR.Nielsen Hjemmebio+ Nu med JVC X 30

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 01:21
Hej alle
så er jeg kommet lidt længere med mit bio projekt, er kommet lidt i tvivl ang. lyddæmpning og Akustik.
Der er 150 mm isolering i skråvæggene, 
250 mm i skunk + et lag gips. 
gavl 150 mm og H+H plader og 300 mm i hulmur.
hvad vil være det bedste ang. akustik på skrå væggene, er det nok med troldtekt???
Billeder kommer.
MVH
Aouer

Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 01:36
Hej Alle
Så er jeg igang med at sætte gips op, og har sat forskalling op til troldtekt, så det går stille og roligt fremad.
Med hensyn til farve valg, mit forslag er:antracitgrå på gavl,og hvid på skunk og lidt i tvivl med farven på troldtekten, måske hvid eller sand. kom bare med nogle forslag.
Her lige lidt nye billeder.


        

Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 22:11
Hej
så er der lidt opdate 
Er næsten færdig med spartling af gips.
Kunne godt bruge lidt hjælp ang mine bagHT. Er ikke helt sikker på hvor de skal hænge for at det lyder ok.
Afstande. 
til lærred fra sofa 325 cm 
har prøvet at lave en tegning. på tegningen hænger de 100 cm bag sofaen og 110 oppe, der er kun 35 cm fra sofa og ud til væggen  og 130 cm over til den anden væg.
Håber nogen kan hjælpe lidt har ikke en sk.....forstand på det.
MVH Aouer
        


Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 19:18
Bio opdate
så er jeg kommet et stykke videre.
gips er grundet,er ved at sætte loft op, er snart færdig,derefter skal der males, det bliver en meget mørk grå. Måske sprøjter maler jeg loftet til hvid
og gulv ved jeg ikke helt i nu, hælder mest til laminat gulv med et par mørke tæpper div. steder.
også går jeg igang med trække div. kabler.
Ang. udstyr er jeg meget i tvivl hvad jeg skal vælge, projektor er på plads det bliver en JVC X30
+ 90`fast ramme lærred.
så i starten bliver det nok mit gamle jamo sæt( ikke grine)LOL der skal lægge ud, pengene er der ikke lige pt. til nytCry

lige lidt billeder.





Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 20:00
ser godt ud med fremgang i projektet... og JVC X30 er en lækker projektor!

...men er der en grund til at du ikke valgte troldtekt i hvid til at starte med i stedet for at skulle male senere?
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

ser godt ud med fremgang i projektet... og JVC X30 er en lækker projektor!

...men er der en grund til at du ikke valgte troldtekt i hvid til at starte med i stedet for at skulle male senere?



Jeg fik dem billigt fra et restlager, og vil helst have dem i hvid så jeg må igang med sprøjten, håber de bliver fine
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af aouer aouer skrev:

Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

ser godt ud med fremgang i projektet... og JVC X30 er en lækker projektor!

...men er der en grund til at du ikke valgte troldtekt i hvid til at starte med i stedet for at skulle male senere?



Jeg fik dem billigt fra et restlager, og vil helst have dem i hvid så jeg må igang med sprøjten, håber de bliver fine

Jamen det gør de da sikkert! Hvad der er sparet er tjent Wink
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2012 kl. 09:24
Det godt ud ;)
 
Dog skal du regne med at bruge meget maling hvis du går igang med at male din Troldtekt.
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2012 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Det godt ud ;)
 
Dog skal du regne med at bruge meget maling hvis du går igang med at male din Troldtekt.

Er lige blevet færdig med at male loftet, det ser ok udSmile godt med en pro Airless sprøjte200 bar
synes ikke jeg kan se den anden farve nogen steder, brugte den her maling: Yunik loftmaling hvid 10L refleksfri fra Bygma. billeder kommer senere i weekenden.
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2012 kl. 17:41
Så er der sket lidt mere i bygge processen,har fået malet første gang på væggene, her er lige et billede.


Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2012 kl. 14:35
Hej Alle 
Så er jeg ved at være ved færdig med min hjemmebio +.
Men jeg mangler lige nogle små ting, lister omkring skunkdør, mørklægnings gardin, tæpper
Beslag til center ht. 
Mit gamle udstyr er kommet på plads, som p.t består af jamo center + fronter + baght.
Sub en Dali concept sub 12.
Ny indkøbt.
Pioneer vsx 921
Apple tv 2
Der er detsværre ikke flere penge i kassen lige p.tCryCry til at få købt det sidste som jeg mangler for at det er en hjemmebio nemlig Projekter + lærred , så BACK TO WORK 

I skal ikke snydes for billeder, så her de.
GO´PÅSKE TIL ALLE

Igang med at lægge gulv



Mine HT. udtag



FLOT KASSE TIL CENTERLOL Skal lige ha´ fixet et beslag



DER MANGLER NOGET D.E.RSmile



Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2012 kl. 14:57
Når jeg ser det som du har præsteret, så fik jeg tanken - det kan blive stort det her. Ligesom reklamen fra Jem og Fix - uden dog på nogen måde at drage sammenligninger. Men hvor kan du dog - og sikkert mange andre, få mange skønne billede - og lydoplevelser i din nye bio ClapTongue

Redigeret af Hother - 07-April-2012 kl. 14:58
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu