recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvaliteten på HD-kanalerne hos YouSee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kvaliteten på HD-kanalerne hos YouSee

 Besvar Besvar Side  <1 5152535455 73>
Forfatter
Besked
Ulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Juli-2005
Status: Offline
Point: 289
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 01:22
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Jeg synes nu Australien Open på Eurosport HD og HD2, står rigtigt flot her på mit TV (m/YS-box).
Har set med lige siden dag 1 og har glædet mig over kvaliteten. Der har været et par enkelte signaludfald, som jeg går ud fra har været sendeproblemer "from down under".
 
Synes i øvrigt jeg på alle HD kanalerne, generelt kan se en kvalitets forbedring ift. slutningen af sidste år.
Hvor meget i bitrate aner jeg ikke, da jeg ik' går op i den slags ting. Men i mine halvgamle øjne kan se en forskel - til det bedre. 
Jeg er endda nærsynet, og det er rent helvede her. LOL Har fået en, som ikke har en trist låst youSee boks, til at stikke mig et par stills fra youSees udgave af EuroSport HD, skal se om jeg kan få det fra USB nøglen op her så.
Det kan nogenlunde gå an når man ser standard vinklen (oppe bagfra banen) mens de spiller. Men den er stadig helt gal med det samme der er close-ups, publikum, osv..
Men ja, EuroSport HD er marginalt bedre nu end den var gennem 2011, det oplever jeg også. Der kom en lille forbedring da de spillede den sidste WTA turnering i Istanbul. Den del af 2011 sæsonen før Istanbul var dog heeeeeelt væk, med voldsom block noise på alle close-ups, den voldsomme block noise er forduftet, og erstattet med mindre blockiness.
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 07:57
Oprindeligt skrevet af Ulle Ulle skrev:

Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Jeg synes nu Australien Open på Eurosport HD og HD2, står rigtigt flot her på mit TV (m/YS-box).
Har set med lige siden dag 1 og har glædet mig over kvaliteten. Der har været et par enkelte signaludfald, som jeg går ud fra har været sendeproblemer "from down under".
 
Synes i øvrigt jeg på alle HD kanalerne, generelt kan se en kvalitets forbedring ift. slutningen af sidste år.
Hvor meget i bitrate aner jeg ikke, da jeg ik' går op i den slags ting. Men i mine halvgamle øjne kan se en forskel - til det bedre. 
Jeg er endda nærsynet, og det er rent helvede her. LOL Har fået en, som ikke har en trist låst youSee boks, til at stikke mig et par stills fra youSees udgave af EuroSport HD, skal se om jeg kan få det fra USB nøglen op her så.
Det kan nogenlunde gå an når man ser standard vinklen (oppe bagfra banen) mens de spiller. Men den er stadig helt gal med det samme der er close-ups, publikum, osv..
Men ja, EuroSport HD er marginalt bedre nu end den var gennem 2011, det oplever jeg også. Der kom en lille forbedring da de spillede den sidste WTA turnering i Istanbul. Den del af 2011 sæsonen før Istanbul var dog heeeeeelt væk, med voldsom block noise på alle close-ups, den voldsomme block noise er forduftet, og erstattet med mindre blockiness.
Okidoki - jeg er laaaangsynet Smile Ved så ik' om det gør forskellen. Wink 
 
Sidder lige nu og ser Li Na mod Clijsters og der er kvaliteten rigtig god. Har forsøgt med et close-up, håndholdt u/flash - her i de sene timer - i meget lidt lys. Ku' sikkert blive bedre, men jeg orkede ikke at finde stativ, flash setup o.lign. frem.
Er heller ikke sikker på om eksponeringen er korrekt. Da jeg ikke helt har styr på hvilken lukkertid osv. der skal bruges til skud af skærmbilleder på mit 100hz plasma tv.
Billedet her er i øvrigt komprimeret fra ca. 24mb ned til lige under 200kb, hvilket jo koster en hel del kvalitet.
I øvrigt en fed kamp. Thumbs Up
 
(Exifdata: ISO400 - f/2.8 - 1/50 sek - Tv - centerweighted - Canon EF 35mm 1.4 på Canon 5D Mk2)
 
Hvis nogen sku' ha' et godt fif til indstillinger ved den slags skud. Ville det være herligt.
 
Sorry for en anelse Off-topic. Geek 


Redigeret af Roland - 22-Januar-2012 kl. 08:03
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Egelund1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Egelund1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 18:26
Still billeder af tv, jeg ville tror at de indstillinger du har valgt er de rigtige. Hvis du valgte en korter tid ville du kun få en del af billedet, hvis du brugte en længere tid ville du dels ryste billedet og få flere billeder fra tv,et i samme eksponering, hvis du brugte flash ville det gå helt galt,
Måske skulle jeg læse tråden før jeg svare undskyld hvis jeg er i skoven, men jeg er fotonørd, og så et billede og valgt at kommenterer det som en amatør
Til top
Ulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Juli-2005
Status: Offline
Point: 289
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2012 kl. 13:11
Photobucket vil absolut skære billedet ned til næsten den halve opløsning, og så ser man ikke så tydeligt hvor trist det ser ud. Må lige finde en løsning.
 
I øvrigt... youSee. SVT1 HD? Den kører da næppe i 9 Mbps, som jo skulle være godt nok. Må jeg lige anbefale at i skruer forbi Melodifestivalen i aften, og ser hvad der sker når der rent faktisk er noget som bevæger sig (meget) og blinker en del. I forhold til sidste år, hvor det stod rigtig flot, så... ja. Confused
 
X Factor på DR HD er heller ikke for kønt, og man skulle da mene at det burde være langt bedre når det optages i DR-Byen, for der er vel ikke et dårligt uplink ala Premier League i spil der.
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2012 kl. 13:55
Jeg så en film på SVT1 i går fredag aften (The forgotten), og havde en del lydudfald? Billedet var fint nok, men lyden smuttede en del gange kort i løbet af filmen. Nogen af jer som har lagt mærke til små kortvarige lydudfald, men hvor billedet er intakt?

Mit TV er et Samsung C755, og mit TV SVT1 signal er på 83-85% (via den indbygget signal menu).
Hmm.. jeg tænker, om det er mit TV eller TV signalet der er problemet?

Moef
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2012 kl. 21:54
Signalet, mit gamle YS boks kan lave det samme, ikke så tit igen, men altid på hd kanaler...
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2012 kl. 14:01
Er MTV HD blevet noget ringere kvalitet inden for de seneste par måneder? Eller er de bare begyndt at sende SD-musik-video'er?
Synes godt nok det ligner at bitraten er sænket markant.
Nogen der ved noget om det eller har bemærket samme?
Tænkte flere gange i går "hold da op hvor er det gnidret at se på".
Desværre oplever jeg også lydudfald på MTV HD. Har ikke umiddelbart bemærket det på andre kanaler.
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 12:09
Der må være andre med MTV HD via yousee kabel tv. Er jeres MTV HD blevet ringere eller ej?
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2012 kl. 11:26
nej - jeg kan ikke se nogen forskeld - men det er da klart at nogen optagelser er bedre end andre..

Nils
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 22:31

Hej

Tidligere i tråden rettede jeg henvendelse til Forbrugerombudsmanden for at høre, hvad der ifølge denne institution ville karakterisere en HD-kanal i en passende billedkvalitet, så jeg skylder lige en tilbagemelding.

Senere afholdt Yousee det omtalte fyraftensmøde, hvor de nye encodere blev demonstreret, ligesom det blev meldt ud, at kanalerne ville blive udsendt med 9 Mbit/s, hvilket altså tangerer EBU's anbefaling på de 8 Mbit/s.

Da det efter fyraftensmødet blev meldt ud af flere, der havde gjort sig positivt bemærket for deres viden på feltet, og som havde deltaget på mødet, at billedkvaliteten på de nye encodere var god, valgte jeg at informere Forbrugerombudsmanden derom - at vinden var taget ud af min tidligere henvendelse.

At Yousee også har meldt ud, at de med næstegenerationsencodere forventer at kunne udsende samme billedkvalitet med kun 4 Mbit/s, gør det vel også sværere at fastsætte, hvor mange Mbit/s, der i praksis skal til for at give et tilfredsstillende billede, når andre forhold også gør sig gældende.

Som bruger er jeg selvfølgelig interesseret i et godt billede, så det bliver spændende at se, hvorledes den teknologiske udvikling vil sørge for dette i en form for kapløb med flere tjenesteydelser og kanaler videre derudad.

For nylig fik jeg svar fra Forbrugerombudsmandsinstitutionen, som havde forlagt min henvendelse. De  går ikke videre med ovenstående, da jeg stiller mig tilfreds med udfaldet af fyraftensmødet og de efterfølgende tilbagemeldinger i denne tråd.

Brevet indeholder en sætning om, at Forbrugerombudsmanden af egen drift kan vælge at tage et område op, hvis de finder anledning dertil, men det virker nu mere som en standardsætning.

Mvh. Jørgensen

Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 17:00
Måske det er sådan efter den digitale overgang er forskellen mellem SD og HD blevet vanskeligt for menigmand at adskille.  Eller Forbrugerstyrelsen er i 7 sind eller flere, over hvor få der måske konkret har klaget, mit ydmyge gæt  Embarrassed 
Selvom samme Institution er den oplagte forelægge eventuelle utilfredsheder for! Det her skal ses i sammenhæng med noget der er optaget og lagret, enten på DVD eller midlertidigt på Harddiske. Det  med vurdere kvaliteten af de "Engang sendte programmer".


Redigeret af skyking - 15-Marts-2012 kl. 17:11
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 09:30
Nu langt inde i marts så skulle 3. generation af encodere m/min 9 mbit på alle HD kanaler såsmåt være taget i brug

Nogen der har kommentarer til Yousee HD kvaliteten ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5152535455 73>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu