recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvaliteten på HD-kanalerne hos YouSee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kvaliteten på HD-kanalerne hos YouSee

 Besvar Besvar Side  <1 5354555657 73>
Forfatter
Besked
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2012 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Det er meget simpelt. Der er så vidt jeg ved INTET på TV2 "HD", der er i ægte HD - det hele er opskaleret SD.

Hvis det er rigtigt, så taler vi jo om direkte SNYD og HUMBUG overfor seerne, HD var jo en del af det, seerne skulle få, når TV2 blev en betalings kanal, og så fik de blot et falsk HD skilt i venstre hjørne.
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2012 kl. 10:28
http://behold.tv2.dk/baggrund/tv-2-i-hd/
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2012 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:

http://behold.tv2.dk/baggrund/tv-2-i-hd/



Ja, og ???

Problemet er at du ikke kan se, hvilke film og serier, der sendes i HD, som du kan på Kanal5, 6´eren, tv2sport,TV2Film, Sverige1+2  på det aktuelle logo (Sverige sætter det på i starten)
Og fordi TV2 ikke opgiver det i nogen TV programomtaler incl. deres egen og tekstTV.
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2012 kl. 10:57
Ja, og ???

SORRY - men enig med dig. Det var bare for at sige hvad det er man kan regne med..

Nils
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2012 kl. 11:09
Har skrevet til TV2 om problemet. Vender tilbage når/hvis jeg får svar.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2012 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Det er meget simpelt. Der er så vidt jeg ved INTET på TV2 "HD", der er i ægte HD - det hele er opskaleret SD.

Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Hvis det er rigtigt, så taler vi jo om direkte SNYD og HUMBUG overfor seerne, HD var jo en del af det, seerne skulle få, når TV2 blev en betalings kanal, og så fik de blot et falsk HD skilt i venstre hjørne.

Der kommer ting i HD på TV2, men der er så vidt jeg ved ikke noget, der har været udsendt på TV2, som har været i ægte HD - endnu.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2012 kl. 13:08
De har selv et sted nævnt at interviewet med Dronningen samt EM Herrehåndbold ville blive vist i HD, men igen

Det er uetisk, at ikke være åbent med, hvad der er er HD og hvad der ikke er.

Og når de er tvungent til at gøre det på TV2HD og TV2Sport, hvorfor i alverden gør de det så ikke på deres hovedkanal
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2012 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Der kommer ting i HD på TV2, men der er så vidt jeg ved ikke noget, der har været udsendt på TV2, som har været i ægte HD - endnu.


Det er der. Bl.a. Liebhaverne, EM i håndbold og finalen i Voice (vist nok også semifinalerne).

Redigeret af lunddal - 22-Marts-2012 kl. 13:45
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2012 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Problemet er at du ikke kan se, hvilke film og serier, der sendes i HD, som du kan på Kanal5, 6´eren, tv2sport,TV2Film, Sverige1+2  på det aktuelle logo (Sverige sætter det på i starten)
Og fordi TV2 ikke opgiver det i nogen TV programomtaler incl. deres egen og tekstTV.
 
Jeg kan forstå irritationen over at man ikke på forhånd kan se det opgivet i programomtaler eller se opgivet ifbm.programoversigter/guides.
 
Men logoet kan da være noget så ualmindeligt ligegyldigt. Man kan da selv, endog ganske tydeligt, se på skærmen om der sendes egentligt HD materiale eller ej!!!
 
...Skulle man Høre til den imho forbløffende store mængde seere der på forunderlig vis ikke kan det Shocked, så kan man jo være ret ligeglad med om det er det ene eller det andet!
 
Jeg har ikke selv TV2 (i nogen som helst form eller version, men til gengæld over 60 andre HD kanaler), så jeg kan ikke specifikt udtale mig om hvor meget egentligt HD materiale TV2HD sender.
 
 


Redigeret af TBC1 - 22-Marts-2012 kl. 15:30
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2012 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Problemet er at du ikke kan se, hvilke film og serier, der sendes i HD, som du kan på Kanal5, 6´eren, tv2sport,TV2Film, Sverige1+2  på det aktuelle logo (Sverige sætter det på i starten)
Og fordi TV2 ikke opgiver det i nogen TV programomtaler incl. deres egen og tekstTV.
 
Jeg kan forstå irritationen over at man ikke på forhånd kan se det opgivet i programomtaler eller se opgivet ifbm.programoversigter/guides.
 
Men logoet kan da være noget så ualmindeligt ligegyldigt. Man kan da endog ganske tydeligt se på skærmen om der sendes egentligt HD materiale eller ej!!!
 
...Skulle man Høre til den imho forbløffende store mængde seere der på forunderlig vis ikke kan det Shocked, så kan man jo være ret ligeglad med om det er det ene eller det andet!
 
Jeg har ikke selv TV2 (i nogen som helst form eller version, men til gengæld over 60 andre HD kanaler), så jeg kan ikke specifikt udtale mig om hvor meget egentligt HD materiale TV2HD sender.
 
 
Selvfølgelig kan man se det. Men det betyder vel ikke, at TV2 ikke skal skilte med kvaliteten eller mangel på samme. Alt andet er falsk varebetegnelse. Det kunne jo også stå i programoversigten, så behøver vi jo ikke at vente med at opdage det, indtil programmet er startet. Alene det at TV2 skulle gøre opmærksom på, at langt de fleste udsendelser er opskaleret SD, kunne måske få dem til at stikke piben ind.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2012 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Problemet er at du ikke kan se, hvilke film og serier, der sendes i HD, som du kan på Kanal5, 6´eren, tv2sport,TV2Film, Sverige1+2  på det aktuelle logo (Sverige sætter det på i starten)
Og fordi TV2 ikke opgiver det i nogen TV programomtaler incl. deres egen og tekstTV.
 
Jeg kan forstå irritationen over at man ikke på forhånd kan se det opgivet i programomtaler eller se opgivet ifbm.programoversigter/guides.
 
Men logoet kan da være noget så ualmindeligt ligegyldigt. Man kan da endog ganske tydeligt se på skærmen om der sendes egentligt HD materiale eller ej!!!
 
...Skulle man Høre til den imho forbløffende store mængde seere der på forunderlig vis ikke kan det Shocked, så kan man jo være ret ligeglad med om det er det ene eller det andet!
 
Jeg har ikke selv TV2 (i nogen som helst form eller version, men til gengæld over 60 andre HD kanaler), så jeg kan ikke specifikt udtale mig om hvor meget egentligt HD materiale TV2HD sender.
 
 
Selvfølgelig kan man se det. Men det betyder vel ikke, at TV2 ikke skal skilte med kvaliteten eller mangel på samme. Alt andet er falsk varebetegnelse. Det kunne jo også stå i programoversigten, så behøver vi jo ikke at vente med at opdage det, indtil programmet er startet. Alene det at TV2 skulle gøre opmærksom på, at langt de fleste udsendelser er opskaleret SD, kunne måske få dem til at stikke piben ind.
 
Ahh, jeg skal forstå det sådan at de altid kører med "TV2HD" skiltet på, i stedet for at gøre som DR1 der bare har et "DR1" skilt på deres 720p opskalerede kanal? Hvis det er tilfældet kan jeg godt se problemet med logoet. Så er det jo falsk varebetegnelse og direkte villedende snyd og bedrag.
 
Jeg kan dog ikke se noget problem ved "kun" at have et "TV2" logo (eller lign afhængigt af kanal) selv når/hvis man sender HD materiale. Sådan er der efterhånden flere og flere kanaler der gør det, og det er imho helt fair, da der så ikke er tale om falsk betegnelse som når det modsatte er tilfældet


Redigeret af TBC1 - 22-Marts-2012 kl. 15:41
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2012 kl. 15:45
Under en HD udsendelse:

Kanal 5 tilføjer HD
6´eren tilføjer HD
TV2Sport farver HD rødt
Sverige 1 og 2 sætter HD på ved starten
ARD og ZDF skriver det tydeligt på tekstTV på deres side 100, at nuværende program er HD
TV2Film skriver HD og ellers (hd)

Og ja, TV2 har HD skiltet på alle, og gentager, alle deres udsendelser,undtagen nyheder og reklamer
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5354555657 73>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu