recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan man bruge 2 routere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan man bruge 2 routere?

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan man bruge 2 routere?
    Sendt: 20-November-2011 kl. 21:20
Mit trådløse internet fungerer elendigt i mit hjem. Hastigheden er meget lav og undertiden ryger forbindelsen helt.  Signalet skal passere 2 tykke murstensvægge, og jeg har derfor spekuleret på om man kan bruge 2 routere i det samme hjem, så 2 PCere begge kan tilsluttes via kabel. Det er nemlig ikke muligt at trække et kabel fra den eksisterende router til PC nr. 2.
Alternativt kan nogen anbefale mig en god trådløs USB dongle, hvor hastigheden er høj og forbindelsen stabil?
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 21:23

Jeg har 2 routere i mit system og det kører fint.

Jeg har dog fået det opsat af en der havde styr på, så er ikke til ret meget mere hjælp, end dette
 
Theilo
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 21:34
Øhhhh det at en pc snakker med en trådløs router i et andet rum eller at du smider en trådløs router ind og kobler pc'er direkte til - og routeren så skal snakke trådløst sammen med en anden router vil ikke give et bedre resultat..... Det vil halvere din hastighed.
Få en anden router.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 21:42
Eller hvad med netværk via strømstikket?
 
Det kunne også være en mulighed
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 22:37
Der findes forskellige opsætninger mht opsætning af flere routere der kommunikerer trådløst sammen som du ønsker. WDS - AP-klient - Bridge. Fælles for disse er at hvis du har en dårlig trådløs forbindese i forvejen er de mere eller mindre dødfødte, desværre. Netværk via 230V kan kun anbefales i særlige tilfælde og oftest IKKE til streaming :-(
 Jeg ville seriøst overveje en kablet løsning igen. Det kan som regel lade sig gøre selv om det ser håbløst ud.

BS
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Mit trådløse internet fungerer elendigt i mit hjem. Hastigheden er meget lav og undertiden ryger forbindelsen helt.  Signalet skal passere 2 tykke murstensvægge, og jeg har derfor spekuleret på om man kan bruge 2 routere i det samme hjem, så 2 PCere begge kan tilsluttes via kabel.


Du skal føst finde ud af, hvad problemet vitterligt er. I første ombæring, har du en "USB fætter" som WiFi modem i din PC i dag, kan du være ganske sikker på at du har ringe signal - hvor er dens antenne?
Træk evt et forlængerkabel til din USB og placer din "USB fætter" højere oppe. Det gav bedre stabillitet hjemme hos min svigerfar (vi endte dog med at trække et kabel).


Vil du have noget eksternt, er der ingen grund til at bringe en ekstra router ind i billedet, det bringer kun ekstra forvirring med. Køb et wireless acess point der kan konfigureres til bridge, eller køb dig en wireless repeater og stil den et strategisk godt sted..

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 23:37
Det ser desværre ud til at alle, eller ihvertfald de fleste, har misforstået mit spørgsmål. Det er ikke meningen, at de 2 routere skal snakke samme trådløst. Det er meningen de skal kobles til hver deres telefonstik og forbindes til hver deres PC med kabel. Kan det lade sig gøre med kun én internetforbindelse i huset?
Alternativt efterlyser jeg en god USB dongle der kan modtage et godt og stabilt signal fra min eksisterende trådløse router.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det er meningen de skal kobles til hver deres telefonstik og forbindes til hver deres PC med kabel. Kan det lade sig gøre med kun én internetforbindelse i huset?


Nej.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det er meningen de skal kobles til hver deres telefonstik og forbindes til hver deres PC med kabel. Kan det lade sig gøre med kun én internetforbindelse i huset?


Nixenbixen

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Alternativt efterlyser jeg en god USB dongle der kan modtage et godt og stabilt signal fra min eksisterende trådløse router.

Som jeg antydede - glem USB donglerne. Hvorfor vil du have en USB dongle - er det fordi du sidder med en bærbar?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 23:48
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det er meningen de skal kobles til hver deres telefonstik og forbindes til hver deres PC med kabel. Kan det lade sig gøre med kun én internetforbindelse i huset?


Nej.
 
Det var da et klart og præcist svar. Har du også et bud på mit andet spørgsmål?
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 01:52
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det er meningen de skal kobles til hver deres telefonstik og forbindes til hver deres PC med kabel. Kan det lade sig gøre med kun én internetforbindelse i huset?


Nej.


Det passer nu ikke helt.. reelt set kan han godt, men det kræver bare der sidder et modem koblet på hvert telefonstik, som så køre videre over i routeren, på den måde kan man sagtens have 2 routere på hver sit telefonstik, selvom der kun er EEN internet forbindelse til huset (det eneste der kan blive et problem, er de IP adresser man automatisk bliver tildelt, som udgangspunkt ville jeg nok sige han sku smide en 50'er ekstra om måneden eller hvad det nu koster hos hans udbyder for at få mere end de 2 standard dynamiske IP adresser)
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 06:10
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Det passer nu ikke helt.. reelt set kan han godt, men det kræver bare der sidder et modem koblet på hvert telefonstik


Jeg har endnu til gode at høre om nogen der kan få 2 modems til at traine til centralen - på samme linje.

Har du prøvet det?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu