|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
msl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2011 Status: Offline Point: 70 |
![]() Sendt: 23-November-2011 kl. 18:30 |
|
Efter længere tids søgen og talrige timer foran min skærm og fiflen, er jeg nået frem til et setup som endelig virker for mig. Udgangspunktet er afspilning af Blu-Ray film i optimal kvalitet, rippet til min harddisk og pakket i .MKV. Årsagen til at jeg bruger AutoFrequency i stedet for funktionen I MPC-HC er at der er en fejl i MPC-HC. Jeg ville også gerne benytte mig af Madvr som render, syntes det giver det sidste, men jeg har problemer med den når jeg forlader fuldskærm, men den er bestemt ikke opgivet. Måden jeg har valgt at decode kræver en maskine med en del kræfter! Jeg har ikke brugt tid på at bitstreame lyd, da jeg ikke er den lykkelige ejer af et surround system :-( endnu :-) Jeg springer derfor let over ReClock, men den er nødvendig. Software: Windows 7 x64 Windows Media Center MPC-HC x86 hent den seneste beta version her. SKAL VÆRE x86 Reclock version 1.8.7.7 LAV Filters Installere kun x86 og ikke andet end Lav Video Installer I overnævnte rækkefølge og åben MPC-HC. Højre klik og tryk på Options Player: Under Player markere du Remember File Position så har vil du altid starte film der hvor du stoppede den, en fordel i Media Browser. Markere også Store Settings to .ini file det er jo rart at kunne gemme sine indstillinger til den dag hvor man skal formater. Keys: Her har du muligheden for at definere dine egne genveje. Læg mærke til genvejen Exit den får du brug for senere. Playback: Ikke så meget at fortælle her, men sikre dig at Auto-load subtitels er markeret. Output: Indstil Resizer: markere EVR Custom Pres. ** og D3D Fullscreen Indstil EVR Buffers til 5. Under Audio Renderer vælges ReClock. Fullscreen: Markere Launch files in fullscren og Exit fullscreen after the end of playback Internal Filters: Højreklik under Transform Filtes og disable DXVA filters External Filters: Under External Filters trykker du på Add Filters og vælger Lav Video Decoder og derefter WMVideo Decoder DMO. WMVideo Decoder DMO bruges til at decode VC-1. Dobbeltklik på Lav Video Decoder og indstil som vist herunder. Subtitles: Undertekster er der ikke så meget i. Vælg selv en font som du syntes ser passende ud. Tweaks: Markere Use the WM ASF Reader… Det var MPC-HC, indtil videre. Vi går nu til Reclock AutoFrequency. Her indtaster vi de opløsninger som vi ønsker at benytte os af. Her kan vi vælge de formater og hvilken afspiller vi ønsker at benytte os af. Læg mærke til delay muligheden, den kan være rar at hvis ens skærm er lidt langsom. Jeg springer over Virtual Drive og Profiles. Windows Integration skal vi ikke bruge for at afspille via Media Browser. Så går vi til Media Browser Configurator. Her vælger du de filformater som du ønsker skal åbnes ved hjælp af AutoFrequency. Her skal du markere Minimize MediaCenter when starting. Så er vi mere eller mindre klar til at afspille uden framedrop. Opdateret d. 24-11-2011 For at kontrollere om alt er som det skal være kan man få vist Display Stats ved at trykke Ctrl+J mens man afspiller en film. Den grønne og røde linje skal være lige uden lodrette hakker. Man kan også få vist om der er tearing ved at trykke Ctrl+T More to come :-)
Redigeret af msl - 07-December-2011 kl. 09:07 |
||
![]() |
||
Crockie ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 159 |
![]() |
|
Super fedt du gider at lave en lille guide her. Jeg har samme setup som dig, bortset fra de eksterne filtre.
Synes at kombinationen af media browser og mpc-hd virker super godt. Hvilke fejl har du oplevet i mpc-hd mht. auto skift af frekvens? Hos mig har det virket fint indtil videre.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Fejlen består ikke i auto skift af opløsning, men at man ikke kan aktivere d3d fullscreen mode sammen med autochange fullscreen monitor mode, det er vist et kendt problem som de prøver at løse. Det som d3d fullscreen mode gør, er at afhjælpe tearing.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 10 ![]() -- ![]() Oprettet: 03-December-2007 Status: Offline Point: 530 |
![]() |
|
Kanon fedt at du har lavet guiden, dejligt når nogen gider bruge tid på sådan noget. ++
|
||
![]() |
||
ShadowDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
![]() |
|
Tusind tak for guiden! Super at du gad bruge tid på det!
|
||
![]() |
||
Tiim ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Hej msl.
Ja, ligesom de andre vil jeg gerne starte med, at takke for dit arbejde. Det er et fint stykke arbejde du har gjort dig. Der er bare lige et par ting jeg gerne vil høre dig om. 1. Hvordan ved jeg overhovedet, at ReClock kører og prøver at justerer refresh rate'en? Der er intet ikon i min proceslinje, så jeg kan ikke åbne properties/egenskaber i ReClock, kun 'configurator' ved at trykke på selve programmets ikon. Uanset om jeg kører en film eller ej, i MPC er der intet der typer på, at ReClock kører. 2. Det hele virker faktisk fint bortset fra 2 ting: 2.1. - Jeg skal bede MPC om, at ignorere embedded subs, for at tage dem der ligger eksternt. Hvis jeg blot beder den prioriterer de eksterne højerer, vælger den alligevel de embedded som 1. prioritet. 2.2. Jeg får et framedrop på alle film hvert 40. sekund. Håbede lidt på, at ReClock kunne afhjælpe dette problem. Håber du kan hjælpe mig. Som min underskrift siger, er det "jo nææææsten perfekt" ;D
|
||
Det er nææææææsten perfekt nu ; )
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Selv tak, glad for at den kan bruges. Er du sikker på at du har valgt Reclock under Output> Audio Render. Nå den køre, så skal der være et ikon som lyser grøn nede ved uret. Den starter med at skifte mellem gul og grøn og bliver så konstant grøn. Du kan prøve at tilføje Reclock Audio Render under External Filters og sætte den til Prefer. Prøv også at indstille Reclock til at bruge DirectDraw under Video settings> Hardware Interface. Du skal deaktivere D3D Fullscreen under Output for at se om den køre, men det ved du sikkert :-) Mht undertekster, så vil den altid vælge embedded højere end de eksterne, så det er rigtigt hvad du gør. Jeg retter lige den sektion på et tidspunkt. Når du får framedrop hvert 40. sekund så er der noget galt og det er helt sikkert at Reclock ikke køre. |
||
![]() |
||
Tiim ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Tak for hurtigti svar.Guiden kan bestemt bruges.
Ja, jeg glemte så lige at skrive, at jeg - i MPC - under Output, slet ikke har muligheden for at vælge ReClock og dermed heller ikke muligheden for at vælge den under external filters. Den kommer slet ikke frem i det vindue der falder ned enner det vindue der popper frem. Jeg har installeret det og kan endda konfigurere det, men gad vide hvorfor MPC ikke kan se programmet. Underligt? Og ja, jeg slog netop D3D fra, for at se om det lille ikon kom frem på proceslinjen, men det gør det ikke. Noget andet der også indikerer, at ReClock nok heller ikke køre er, at trykker jeg Ctr+J under en afspilning i MPC, så er der en lodret rød streg med små hakker op og ned og en magen til i grøn ovenover med små hakker op og ned der langsomt bevæger sig nærmere og nærmere den røde i en skrå linje. Så ReClock kører ikke. Måske jeg skal prøve at starte fra start igen. Måske det er lettere end at diagnosticere fejlen ; )
|
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Er du sikker på at du har installeret MPC-HC x86?
Hvordan ser din graf ud? Video: 1920x1080 / 23.976 Rigtigt ![]() Forkert 1 (3:2 pulldown) ![]() Forkert 2 (Ekstra frame hver 41. sekund) ![]() Redigeret af msl - 02-December-2011 kl. 20:36 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Min graf er magen til det nedeste billeder når jeg afspiller i MPC gennem Media Browser og magen til det i midten når jeg afspiller i MPC ude på skrivebordet.
Hm. Jeg prøver lige en genindstallere det hele og så vender jeg tilbage. Noget helt, helt andet er. Har du overvejet at prøve med Windows Media Player, med dit setup og så gøre den til standard afspilleren i Media Browser. Layout'et er kønnere og fungerer også bedre mht. taster, fast forward, miniature billede med picture in picture mens man klikker rundt i Media Browseren og meget andet. Det kunne virkelig være fedt, at få det hele til at spille med Windows Media Player, kunne det ikke?
|
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er fordi du køre 24Hz i WMC/MPC-HC så det er rigtigt, hvis Reclock kørte, ville det se ud som det første billede.
Jeg køre W7 x64 og Reclock understøtter ikke x64, så nej :-) Men jeg kan godt følge dig. Men så er der andre ulemper, du mister muligheden for at skifte lydspor, undertekster og kan ikke benytte dig af kapitler i en .MKV fil. Jeg har rodet med det, og har aldrig fået det til at spille 100% |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg fik det faktisk til at spille med sharkcodec. Men slet ikke så optimalt som med MPC-HC, AutoFQ og ReClock. Nå, nu skal du høre. Jeg har fået ikonet frem nu, men det forbliver desværre gult og bliver ikke grønt. Den grønne og røde streg kører op og ned af hinanden som billedet i midten, hvad enten det bliver afspillet på skrivebordet eller i Media Browser. Der er dog ikke noget 41 sec. drop men istedet 3:2 pulldown.Hmm.
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |