recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WMC HDhomeRun Yousee manglende kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WMC HDhomeRun Yousee manglende kanaler

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Dongart Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Maj-2012
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dongart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WMC HDhomeRun Yousee manglende kanaler
    Sendt: 14-Maj-2012 kl. 11:41
Hvordan er dit setup i forhold til analoge kanaler (DVB-T setup). Jeg kan kun finde DVB-C kanaler, DT (DVB-T) returnerer ingen kanaler.

Har selv stofa. 

Til top
lpehrsson Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lpehrsson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af cmax cmax skrev:

[QUOTE=cmax] hej
Skulle i går var smart og installere de to nye yousee kanaler tnt7 og tlc og først fandt jeg dem ved en scanning på min hdhomerun og herefter gik jeg ind søgte i mce på win7, og her startede balladen - nu jeg ingen kanaler i mce mere, og jeg har prøvet forskellige ting, men intet hjælper - så er har I nogle forslag til hvad jeg skal gøre.?? jeg har downloade beta-version 20111128 - er den den man skal bruge.??

Har præcis samme problem. Havde dog TLC, men min DR HD stod elendigt. Lavede en ny scan i HDHomeRun og lod VMC finde nye kanaler. VMC fandt ikke noget nyt. Kunne ikke se nogen kanaler. Konfigurerede derfor TV-signalet igen, men VMC fandt stadig ikke nogen kanaler. 
Så også jeg måtte i gang med en restore.
 

Til top
kimc88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimc88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 16:29
hej
det virkede hos mig af søge nye kanaler ind  i mce 
 har også yousee
så man kan godt
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af cmax cmax skrev:

hej
Skulle i går var smart og installere de to nye yousee kanaler tnt7 og tlc og først fandt jeg dem ved en scanning på min hdhomerun og herefter gik jeg ind søgte i mce på win7, og her startede balladen - nu jeg ingen kanaler i mce mere, og jeg har prøvet forskellige ting, men intet hjælper - så er har I nogle forslag til hvad jeg skal gøre.??
 
jeg har downloade beta-version 20111128 - er den den man skal bruge.??
har ikke kunnet finde en løsning, så jeg har systemgendanne fra status fredag, og kan nu igen bruge mce men uden de to nye yousee kanaler - men det overlever jeg nok.
 
Gruer godt nok for når man skal have nu pc - hvordan det så bliver at geninstalller den der hdhomerun.
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 10:48
hej
Skulle i går var smart og installere de to nye yousee kanaler tnt7 og tlc og først fandt jeg dem ved en scanning på min hdhomerun og herefter gik jeg ind søgte i mce på win7, og her startede balladen - nu jeg ingen kanaler i mce mere, og jeg har prøvet forskellige ting, men intet hjælper - så er har I nogle forslag til hvad jeg skal gøre.??
 
jeg har downloade beta-version 20111128 - er den den man skal bruge.??
Til top
Kjeld65 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Sted: Sønderborg, DK
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeld65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 19:57

Nå - det er lige travlt på jobbet - så det går lidt trægt med hjemmeprojektet....

Ja - WMC kan godt se begge tunere, men den opfatter det som om de begge er DVB-T tunere. Det er vel også rigtigt nok, hvis HDHomerun lave remapning. Men den kan stadig ikke finde kanalerne. Som sagt - kan jeg godt se TV fra de kanaler med HDHomeRun QuickTV.
 
Underligt - jeg prøve lige fra en anden W7 PC en af dagene....
Til top
KSauer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KSauer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 19:21
Ja det kører uden problemer på maskinen uden DVBLink (og det har heller aldrig været installeret på den). Det virker endda som om kanalskift går hurtigere uden DVBLink. Hvis jeg skal sammenligne, er det egentlig væsentligt nemmere uden DVBLink. Jeg har dog andre tunere i mit mediecenter og bruger også Network (streaming delen) og EPG (xmltv), så derfor har jeg ikke droppet DVBLink.

Når du kører TV opsætningen i WMC finder den så HDHomerun tunerne?
KSauer
Til top
Kjeld65 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Sted: Sønderborg, DK
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeld65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 20:49

Mærkeligt - jeg startede med nøjagtig samme opsætning - og har kun prøvet med Inject.... pga problemerne. Har du fået det til at lykkes på en maskine der aldrig har kørt DVBLink?

Jeg har ikke prøvet med DVBLink - og ville egentlig helst undgå det for at holde det hele mere simpelt. Men hvis det er nemmere at få det til at spille med DVBLink - så må jeg jo have fat i det...

Til top
KSauer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KSauer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 19:46
Har også lige fået mig en HDHomerun :-) Er også i samme antenneforening som Kjeld65 (skansen.dk), og jeg kan uden problemer få det til at virke. Jeg bruger normalt DVBLink på mit mediecenter, og her finder jeg alle kanaler (ihvertfald DVB-C kanalerne - jeg har ikke søgt efter DVB-T), og disse vises også i WMC.
Da det jo er en netværkstuner har jeg prøvet den direkte i WMC på en bærbar. Her finder jeg også alle kanaler. Jeg har IKKE sat HDHomerun til InjectNITSDT.  Jeg har valgt Mediacenter som Main Application og har følgende Advanced settings, hvis det kan være til nogen hjælp




Redigeret af KSauer - 09-Januar-2012 kl. 19:49
KSauer
Til top
Kjeld65 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Sted: Sønderborg, DK
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeld65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2012 kl. 18:00
Tak for rådet - men jeg har har hele tiden brugt "Antenne" indstillingen i WMC. Det står også flere steder i dette fora, og i HDHomeRun opsætnings-guides.
 
Jeg tror det har sammenhæng med de problemer der er for YouSee kunder - der ikke kan "scanne" deres kanaler op i WMC - men jeg har desværre ikke kunnet få det til at virke ved at følge de råd der er der....
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2012 kl. 09:47
Havde præcis samme problem indtil  jeg læste et sted at man skal vælge 'Antenne' og ikke 'Kabel-TV' når man laver søgningen i WMC.
I øvrigt er jeg også helt ny HDHomeRun bruger.
Til top
Kjeld65 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Sted: Sønderborg, DK
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeld65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 22:40
Hej Alle
Jeg har en HDhomerun og W7MC, og får signal ind fra en lokal Antenne forening (skansen.dk), som sender både DVB-T og DVB-C.
 
Jeg har haft success med at scanne alle kanaler - både DVB-T og DVB-C med HDHomeRun Setup - som ses i vedlagte billede.
 
Men - jeg kan ikke få WMC til at finde alle kanaler. Den kan finde alle DVB-T - men ingen DVB-C kanaler. Jeg har prøvet de tricks jeg kunne finde herinde, og andre steder - men jeg kan ikke få det til at virke.
 
InjectNITSDT, dual scans, reset WMC og prøv igen, etc. - men uden succes.
 
Er der nogen der har et godt råd?
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu