|
Fjernbetjening Ir/RF |
Besvar |
Forfatter | ||
Gydesen
Ny bruger Oprettet: 20-Oktober-2011 Status: Offline Point: 9 |
Emne: Fjernbetjening Ir/RF Sendt: 13-December-2011 kl. 14:30 |
|
Hej
Jeg har i lang tid haft mit mediacenter i et stort HTPC case med tilhørende IR fjernbetjening og modtager.
Sådan et her http://store.antec.com/Product/enclosure-veris_media/fusion-remote-black/0-761345-15735-3.aspx
Nu er kabinettet solgt og jeg har lavet en løsning hvor hele systemet er bygget ind i et skab. Nu går jeg bare og mangler en fjernbetjeningsløsning. Vi ser alt TV/film/musik gennem mediacenteret via mediaportal.
Min drøm ville være noget der kunne tænde/slukke mit philips lcd, skrue op og ned for mit sony surround samt styre min mediacenter på samme måde som jeg kunne før.
Hvad findes der? har kigget lidt efter logitech, men jeg mangler ir usb modtager. Godt nok er der mange på ebay, men er de noget værd?
Jeg vil ikke ofre mere end 1.000,- og meget gerne mindre. Touchscreen og display er no go, ser ingen grund til det.
Håber på nogle gode forslag.
Pft.
|
||
Slettet_120331
-- Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
Sendt: 13-December-2011 kl. 19:40 | |
Som jeg ser det har du 2 muligheder.
1. En universal fjernbetjening. Harmony har nogle modeller svinebilligt her: Lad dig ikke skræmme af display. Det gør at fjernbetjeningen bedre kan hjælpe dig, men skal normalt ikke holdes øje med, er mere bare nogle custom knapper. 2. En ir transmitter sluttet til mediacenteret sådan at når den får et væk ir signal så tænder den automatisk receiver, fjernsyn osv. Dette vil kræve en usb-uirt og lidt eventghost leg. Ir modtagerne på ebay fejler forresten ingenting. Har faktisk lige fået ir receiver ind af døren idag til noget julegave som har kostet 110kr og det virker uden problemer.
|
||
ShadowDK
Bruger Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
Sendt: 14-December-2011 kl. 08:29 | |
Bygget ind i et skab? Hvordan det?
|
||
Gydesen
Sendt: 14-December-2011 kl. 13:09 | |
Briam.
Så er der bestilt et stk harmony 700 advanced i en ødelagt kasse. 411,- inklusiv porto. Tak for linket :)
Kan se der er rigtig mange USB IR transmittere på eaby, har du et link til en god en?
ShadowDK: Der er massere herinde der har gjort det. Det er vel egentlig bare at smide et motherboard ind i en hylde i dit tv skab, trække kabler og sørge for udluftning.
Der er mange herinde der har gjort det.
|
||
Slettet_120331
Sendt: 14-December-2011 kl. 14:48 | |
Hvis du har bestilt en harmony har du som sådan ikke brug for en transmitter og slipper for opsætning af eventghost. Men hvis du gerne vil have en kvalitets transmitter/receiver kan jeg kun anbefale USB-UIRT Hvis du bare skal have en infrarød receiver så evt. denne http://www.dealextreme.com/p/driver-free-universal-usb-ir-media-remote-controller-for-pc-2-aaa-14380 eller hvis du ikke kan vente på hong kong post så: |
||
Gydesen
Sendt: 14-December-2011 kl. 19:56 | |
Har bestilt to sæt med en fjernbetjening og en ir modtager. Utroligt ting på ebay kan være så billige. har købt: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160698882535 Skriver lige en update hvordan det går. Og mange tak for hjælpen Briam! |
||
Slettet_120331
Sendt: 15-December-2011 kl. 07:56 | |
Ja det er dejligt. Bruger rigtigt meget ebay.co.uk, amazon.co.uk og dealextreme.com. Man skal bare være opmærksom på at tingene der kommer fra hong-kong eller bare uden for europa helst skal koste under 80kr da du så ikke skal betale told. Hvis en ting du har betalt 90kr for f.eks. ryger i tolden så koster det (((90*0,12)+90)*0,25)+160 i gebyr til postdk det er ca 185kr og så blev varens værdi pludseligt ganget med 3. Når du sætter din Harmony op skal du vælge MCE Remote eller MCE Keyboard som device i opsætningen. Det var så lidt. Held og lykke med det. Har faktisk for nyligt bestilt en fjernbetjening magen til den du har købt. Har dog ikke fået den endnu.
|
||
Gydesen
Sendt: 15-December-2011 kl. 08:50 | |
Når du sætter din Harmony op skal du vælge MCE Remote eller MCE Keyboard som device i opsætningen. <-- Er dette i logitechs harmony software? Eller skal jeg installere noget 3. part software?
|
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Sendt: 15-December-2011 kl. 09:16 | |
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
Patriarken
Guld medlem Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
Sendt: 15-December-2011 kl. 09:37 | |
Standard MCE ir recievere tilføjes som Computer>Microsoft> MCE 1039 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |