recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spotify med Squeezebox Duet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spotify med Squeezebox Duet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jakob1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-December-2011
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakob1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spotify med Squeezebox Duet
    Sendt: 18-December-2011 kl. 22:09
Hej
 
Jeg ved der er mange som har fået Spotify Premium til at køre på deres Squeezebox Duet, men jeg har desværre ikke haft så meget held med det. Jeg ved at man skal bruge Triode's spotify plugin for at det virker, men jeg kan ikke finde den under 3rd party applications på min squeezebox, hvor den eller burde kunne findes.
 
Jeg har gjort følgende indtil videre:
 
- købt spotify premium
- installeret squeezebox server 7.5.5 på min nas (Qnap TS-119)
- installeret squeezeplay 7.7.2 r0 på min PC
 
Jeg vil meget gerne høre fra dem som har fået det op at køre - hvilke programversioner bruger i og hvad gjorde i?
 
mvh
Jakob
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 09:03
Jeg har ikke selv prøvet det, men post 1 i denne tråd indeholder en installationsvejledning.
Til top
jakob1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-December-2011
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakob1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 21:46
Tak for hjælpen, men det har desværre ikke hjulpet. Jeg har dog i det mindste fået spotify til at køre over squeezebox via PCen, så det stiller jeg mig tilfreds med indtil videre. Duetten er nok alligevel ikke optimal til spotify, når man skal lave søgninger og lignende.
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af jakob1 jakob1 skrev:

Hej
 
Jeg ved der er mange som har fået Spotify Premium til at køre på deres Squeezebox Duet, men jeg har desværre ikke haft så meget held med det. Jeg ved at man skal bruge Triode's spotify plugin for at det virker, men jeg kan ikke finde den under 3rd party applications på min squeezebox, hvor den eller burde kunne findes.
 
Jeg har gjort følgende indtil videre:
 
- købt spotify premium
- installeret squeezebox server 7.5.5 på min nas (Qnap TS-119)
- installeret squeezeplay 7.7.2 r0 på min PC
 
Jeg vil meget gerne høre fra dem som har fået det op at køre - hvilke programversioner bruger i og hvad gjorde i?
 
mvh
Jakob

Det er vist noget med at du i Squeezcenter under plugins menuen kan vælge noget i stil med 'show unsupported plugins'. Kan ikke lige huske ordlyden præcis. Jeg kunne heller ikke selv finde pluginnet indtil jeg valgte det.
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 16:47
Kan du ikke installere en nyere version af serveren på din QNAP? Triodes plugin bør komme op under Recommended 3rd party plugins på de nyere versioner i hvert fald.
Til top
jakob1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-December-2011
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakob1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 18:51
Jeg har nu fået installeret SBS 7.6.1 på NASen, men jeg finder stadig ikke Triodes plugin under 3rd party apps. Kan ikke installere 7.7.1 på den af uforklarlige grunde? 

Nu har jeg imidlertid fået et andet problem. Jeg kan simpelthen ikke få tændt min squeezebox, efter at have opdateret controlleren :( Tidligere var der mulighed for at tænde squeezebox vha controlleren, men det er der så ikke lige mere. Ved sgu snart ikke hvad udviklerne har tænkt på... er det noget med at den skal indstilles til at wake on lan?
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 20:33
Ahh... Der er vist noget med at Triodes plugin kræver at serveren kører på en Windows-maskine.

Du kan factory-restte receiveren ved at holde knappen ind rigigt længe. Og så skal du (vist) vælge den under "vælg afspiller" på controlleren.
Til top
jakob1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-December-2011
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakob1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 22:57
Det hjalp at resette squeezeboxen. Den vågner op når jeg tænder PCen nu - og slukker sammen med den også, så det er faktisk lækkert. Tak for hjælpen Muele
Mht. om Triodes plugin kun kan køre på en intel maskine er der vist lidt uenighed, så vidt jeg kan google mig til. Jeg kan kun konstatere at det ikke kører på min Qnap nas.
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 08:55
Triodes plugin kører fint på min ARM baserede sheevaplug - men det finder du først ud af når du rent faktisk har slået plugin'et til og ser om helper app'en kører. Har du slået "Show all 3rd party plugins" til? Ellers så prøv at tilføje dette repository: http://triodeplugins.googlecode.com/svn/trunk/testrepo.xml og se om den ikke dukker op. Kig godt efter.

Redigeret af NikolajC - 21-December-2011 kl. 08:56
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af jakob1 jakob1 skrev:

Det hjalp at resette squeezeboxen. Den vågner op når jeg tænder PCen nu - og slukker sammen med den også, så det er faktisk lækkert. Tak for hjælpen Muele
Mht. om Triodes plugin kun kan køre på en intel maskine er der vist lidt uenighed, så vidt jeg kan google mig til. Jeg kan kun konstatere at det ikke kører på min Qnap nas.

Jeg kører SB med Triode plugin på min Qnap 219p. Så det bør da kunne lade sig gøre, uanset om det er en ARM eller Intel processor du har..
Til top
jakob1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-December-2011
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakob1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 20:07
Jeg kommer ikke til at arbejde mere med det den næste uges tid, da jeg er udenbys. Men Davidp, jeg vil da gerne høre lidt nærmere om hvordan du har fået det til at virke - går ud fra du har en Duet?. Hvilken version af SBS kører du med på NASen og hvad med på controlleren?   
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu