recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DMP-BDT310
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DMP-BDT310

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Velsrojs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Velsrojs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DMP-BDT310
    Sendt: 21-December-2011 kl. 20:03
Ja, så købte jeg en Panasonic DMP-BDT310, bl.a pga af wireless og afspilning af video filer over netværk og tilsluttet USB hdd.

Tilsutter så en USB hdd, of får at vide, at disken ikke er kompatibel... hmmm ud på nettet og søge.. finder så ud af, at disken skal være FAT32 formateret!!!
Hvor hjernedødt er det lige, når man samtidigt reklamerer med understøttelse af MKV filer... hvor mange MKV filer er lige under de 2 Gb som er størrelse begrænsningen for filer i FAT32?

Og hvorfor er det lige, at ingen af de reviews jeg fandt nævner noget om disse markante begrænsninger mht afspilning af fil formater via usb disk og via netværk....

What dælen do I do now? Hele fidusen med denne afspiller var jo netop alle disse smarte funktioner, som så har disse mere eller mindre skjulte begrænsninger... føler mig sgu en smule snydt :(

Hvad skal man så i stedet?
WD Live Plus? (men så kan man ikke afspille bluray skiver...)
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2011
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Der Alte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 20:38
Afspilning via netværk fungerer vel, som det skal?
Til top
Velsrojs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Velsrojs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 21:01
Det har jeg ikke fået testet endnu.. men fidusen som jeg så det, var jo at kunne tilslutte en USB hdd så jeg ikke behøvede at have en PC stående tændt.

Men helt ærligt, når både Sony, Samsung og Lg afspillere understørrer NTFS diske via USB, så burde Panasonic da lige oppe sig og sørge for det samme.. håber det kan klares med en firmware opdatering...

Ellers har jeg kig på en Sony BDP-S580 som mulig erstatning... kan ikke undgå at ærgre mig gevaldigt.. burde nok have researchet endnu mere inden jeg bestilte... øv øv


Redigeret af Velsrojs - 21-December-2011 kl. 21:02
Til top
Velsrojs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Velsrojs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 21:01
Dobbeltpost


Redigeret af Velsrojs - 21-December-2011 kl. 21:03
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2011
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Der Alte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 21:33
Ærgerligt.

En sidste mulighed kunne så være: Hvis du tilfældigvis har en router med USB-tilslutning, kan du sætte disken i - og bruge den som netværksdisk, som du kan afspille fra. Men det er selvfølgelig en nødløsning.
Til top
Velsrojs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Velsrojs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 22:21
Det har jeg faktisk prøvet, men løb ind i nøjagtigt samme idiotiske problem... disken SKAL være FAT32 formateret!!

Om man fatter at udviklerne er så håbløst bagude.. det er jo skandaløst.
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2011
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Der Alte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 22:27
Ja, så er der to muligheder: Bytte den - eller dele dine .mkv filer op i mindre bidder.
Byt den.
Til top
Velsrojs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Velsrojs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 22:58
Ja, sender den tilbage... har nu her til aften læst, at der heller ikke er synderligt stor forskel i afspilningskvaliteten på bluray afspillere under 2.000Kr....
Nu er spørgsmålet så om jeg helst skal droppe tanken om en afspiller til diske og så bare hoppe på en WD Live ting eller lign.... eller satse på den der Sony BDP-S580, som i hvert fald understøtte NTFS formaterede USB harddiske..
Jeg har ingen blueray diske pt.... bum bum

Tak for svar iøvrigt..er rart ikke at føle sig helt alene med de her problemer og få lidt input ;)


Redigeret af Velsrojs - 21-December-2011 kl. 22:58
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2011
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Der Alte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 23:13
Hvis det kan være dig en hjælp, har jeg fornylig købt en Samsung BD-D5100 til 479,-
Fint billede - og virker fint med netværk.
Jeg har dog ikke kontrolleret den specifikt for de probllemer, du skitserer. Jeg købte den, satte den op - og er ikke stødt ind i problemer endnu. Og prisen sender mig ikke umiddelbart fra hus og hjem.

Til top
Velsrojs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Velsrojs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 23:28
Jeg har haft kigget på BD-D6500 modellen (pga indbygget WIFI)  - jeg gider ikke trække kabler da min router står i et andet rum. Spørgsmålet er så også bare, om brugerfladen i alle de her netværks blurayafspillere egentlig er egnet til andet end meget simple ting..kan man lave playlister etc.. jeg tvivler... jeg må nok hellere gå i tænkeboks et par dage.

Endnu en gang tak for input :)
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeryus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 10:18
Hvad med den nye ASUS BDS-700?
Til top
Velsrojs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Velsrojs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 17:06
Ja, er også en mulighed.. er dog også blevet lidt lun på Dune HD afspillerne..de ser sgu fede ud.. og man kan vælge lige den model, der passer bedst til ens behov :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu