recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR HD ude af sync med AC3...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR HD ude af sync med AC3...

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DR HD ude af sync med AC3...
    Sendt: 26-December-2011 kl. 21:03
Jeg oplever på DR HD via min Zaptor, at slår jeg AC3 lyd til (aktiveret) så er lyd og billede ude at sync. Slår jeg det fra er der ingen problemer og ja så er der ikke AC3 lyd på denne kanal.

Er det hos Stofa det er galt, Zaptor der laver noget forsinkelse eller mit tv/anlæg der laver noget galt..?

Nogle kloge hoveder derude med et bud her..?


Redigeret af MichaelA - 27-December-2011 kl. 11:19
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
Simba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simba Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 10:21
Hej MichaelA.
Lige siden DR HD startede, har der løbende været perioder med sync. problemer. Hver gang jeg har spurgt Stofa har de nægtet. Men man skal bare blive ved, for til sidst løber de tør for argumenter og bliver nød til at checke. Der er typisk problemer efter service/opdatering af udstyr hos Stofa og det løses med opdateringer hen ad vejen.
Efter noget service af hovedanlæg, oplever jeg de samme problemer som dig og er pt. i en fase, hvor Stofa har vedkendt sig problemet og arbejder på det. Her er mail:

Jeg har haft kontakt til vores hovedkontor og kan informere dig om at vi stadig undersøger sagen. Så jeg vil bede dig om at du afventer til næste uge (denne) - hvis ikke fejlen er rettet, må du meget gerne skrive tilbage til os på denne mail, men afvent gerne til sidst på ugen.

Beklager ventetiden, men indtil videre kan du bruge 2.0 lyden på DR HD.

Venlig hilsen
Tenna S. A. 
Stofa Support



Redigeret af Simba - 27-December-2011 kl. 10:22
Bedste hilsner fra
Steen
Loewe Individual 55 ISF kalibreret
Loewe SoundProjector SL
Loewe Highline Subwoofer
Digital Signal by Stofa (Zaptorfri)
Antenneforeningen Helsingør
Apple all the way
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 11:23
Hmm, den fejl har sgu været der længe snart. Andre kanaler kan godt sende "rigtig" AC3 lyd uden at det skal vælges under lydindstillinger på Zaptor.
 
Spændt på om de får det rettet eller skaber nogle nye når de laver opdatering i deres anlæg...
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
Simba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simba Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 15:34
På et tidspunkt var det "noget grej" hos DR, der skulle opdateres/udskiftes. Det hjalp da også for en stund.Men på mig virker det som om at de indledende om justeringer til TV2 HD m.m., har genskabt problemerne med sync.
Som du er inde på, så der der ingen problemer på alle andre kanaler (Silver HD undtaget, som sejler meget for sig selv og som derfor også er opsagt. Ja det var HD pakken der røg ud).
Bedste hilsner fra
Steen
Loewe Individual 55 ISF kalibreret
Loewe SoundProjector SL
Loewe Highline Subwoofer
Digital Signal by Stofa (Zaptorfri)
Antenneforeningen Helsingør
Apple all the way
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 09:16
Nu kokser det helt med denne kanal og lyd/billede - filmen i aftes "ALive" var helt ude af sync og det endda uden at have slået AC3 lyd påConfused
 
Kan bare ikke fatte hvorfor det hele tiden går galt med denne kanal..?
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 11:32


Jeg tror at det godt kunne være noget Zaptor noget.
Via mine usb tuner og SageTV kan jeg ikke huske at jeg på noget tidspunkt har oplevet det problem.
Og jeg har nu ellers set DR HD ganske meget.
.....
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2012 kl. 20:21
Damn, lyden er sgu lav på DR HD med den direkte udsendelse der sendes lige nu... 
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2012 kl. 23:30
Ha-ha, den er sgu helt galt - der slet ingen lyd på dialogen på deres kanal her til aften kun andre lyde. Hvordan hulen kan det lade sig gøre at ingen hos Stofa opdager det...
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 00:44
Og det er ikke kun et Zaptor problem. Havde også problemet uden zaptor boks.
Til top
Simba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simba Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 14:01
Jeg vil da håber at dem der står for lyden til os seere ikke får løn for det makværk! Det lykkedes dem også at gøre TV2 helt til grin! Pivringe gået af DR! En klar ommer. Godt de ikke skal arrangere Int. Melodi Grand Prix eksempelvis!
Bedste hilsner fra
Steen
Loewe Individual 55 ISF kalibreret
Loewe SoundProjector SL
Loewe Highline Subwoofer
Digital Signal by Stofa (Zaptorfri)
Antenneforeningen Helsingør
Apple all the way
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 21:48
For fanden Stofa, nu er der igen noget galt med lyden på DR HD - det kan sgu da ikke være rigtigt...

Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 22:34
I aften var det faktisk også galt på DR1. Det mindes jeg ikke at have set før.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu