recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - nyt mediecenter eller andet ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

nyt mediecenter eller andet ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: nyt mediecenter eller andet ?
    Sendt: 05-Januar-2012 kl. 14:49
mit mediecenter / HTPC fra 200x skal skiftes eller udfases - synes jeg mangler de digitale kanaler, da HTPCen levere TV-oplevelsen og film.

TVet: er 42" og viser kun analog kabelTV fra yousee.
HTPC: er pt en Acer Idea 510 som egentlig har klaret det ganske habilt.
NAS : til alt det der fylder.

Opsætning og løbende tilpasning i HTPC har aldrig været helt nemt - men det er helt ok ;o)

Er det stadig en HTPC, der er et fornuftigt valg? Eller er det ved at være outdatet ??

Ved en HTPC løsning er mit valg i stil med dette:
Kabinet  - ukendt - men sort, B:max 45 ; D:max 38 ; H:max 12
Bundkort- Intel DH67CFB3
CPU       - Intel Core i3 2120T
Ram      - 8 GB (2*4GB stænger)
HDD      - har jeg liggende - til Windows7 MCE samt TV optagelser
DVD      - har jeg liggende (DVD brænder slot in)
TUNER   - dual tumer Digital Devices CT V6

Software;
Win 7 med mediecenter
MyMovies 4

Hvad mener I ?
Hvis stadig mediecenter / HTPC - hvilket kabinet til rimelig pris ? og andre kommentarer

Redigeret af espersen - 05-Januar-2012 kl. 14:51
;o)
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 15:15
Lyder meget fornuftigt, jeg kan varmt anbefale Intel DH61AG, med indbygget PSU, og mulighed for onboard wireless/bluetooth netkort. samt mSATA SSD. En passende 9Watt PSU kan fås på ebay til ca 75-, incl fragt.
Det er under tod&skat's importgrænse (80,- ext fragt)
Intel DH61AG bruger laptop ram, DDR3 1333Mhz, dualchannel.

Hvilket kabinet vil du bruge, Passivt, aktivt ?? hvad med streacom FC8 http://www.streacom.com/products/fc8-fanless-chassis/

Det ville passe sammen med ovenstående bundkort, SlotLoad DVD drev

Mvh Gigabyte

100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 15:30
Jeg så et kabinet der umiddelbart tiltaler lidt - trods jeg godt kan lide dem med et frontdisplay
Så et billigt SilverStone ML03 til knap 500,-

fanless kunne være godt - pt har min Acer en af 3 blæsere der larmer lidt og det er da træls ;o)
;o)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 17:15
Lige en kort kommentar ang. det med display i kabinet. Min erfaring siger mig, at man bruger det overhovedet ikke. Jeg har et OrigenAE X11 kabinet. Og selvom det ikke er verdens bedste display, så ville jeg langt hellere udskifte mit kabinet med noget mindre, og så uden display.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 18:40
Kandersen; enig - Display bruges ikke meget - det er mest nice-to-have eller bare lidt bling ;o)

Gigabyte; Bundkortet Intel DH61AG, med indbygget PSU ser da rigtig spændende ud.

Et forslag til DVD-drev?
;o)
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 18:46
Som status indikator er ledsdriver meget bedre, jeg sælger en 5mm rgb diode med usb interface til 250.-

Check evt. Slicksolutions.eu

Mvh Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu