recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - At gå fra 2.0 til 5.1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

At gå fra 2.0 til 5.1

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Maunus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Marts-2010
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maunus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 13:43
Har en gammel random forstærker uden hdmi og fjernbetjening.. Og så har jeg to eltax symphony 14.3
Til top
Maunus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Marts-2010
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maunus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 13:48
Og så har jeg også 2 andre gulvhøjtalere som hedder noget med audio og mener ret bestemt de er danske.. Kirsebærtræ og dobbelt bas med 10" eller sådan noget..
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 13:51
Dynaudio? Smile
Til top
Maunus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Marts-2010
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maunus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 13:51
Og har også 2 små firkantede bose højtalere som stanmer fra et sourround sæt.. Som man måske også kunne bruge til noget..
Til top
Maunus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Marts-2010
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maunus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 13:54
Ja tror faktisk det er Dynaudio - ligner dem her http://www.recordere.dk/indhold/articlefiles/4241-dynaudio_ill2.jpg men ikke helt.. Mine er sorte..
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 14:10
Så er det jo klasse højttalere!!! Har selv haft Dynaudio for år tilbage - dem med bassen foroven og diskanten forneden
 
Og ja, det fungerede fint nok for bassen, men diskanten druknede i gulvet :(


Redigeret af Kampus - 06-Januar-2012 kl. 14:12
Til top
Maunus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Marts-2010
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maunus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 14:16
Min bas sidder nederst og så diskant over.. De spiller sgu også meget lækkert (: Fik dem af nogen jeg kender fordi de ville købe noget nyt og mindre (:
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 14:44
Så vidt jeg kan se har 921 ikke preout til forstærker, kun til sub, så det vil ikke virke med forstærkerne på listen.
Til top
Maunus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Marts-2010
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maunus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Dynaudio? Smile

Nu er jeg kommet hjem og kan se det faktisk System Audio 1070 mine højtalere hedder :) 
Til top
Maunus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Marts-2010
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maunus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 15:25
Undskyld mig men forstår ikke helt hvorfor man skal bruge en forforstærker.. Der er vel jo forstærker i min forstærker? :)

Redigeret af Maunus - 06-Januar-2012 kl. 15:31
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 15:36
En dedikeret forforstærker, som egentlig hedder en kontrolforstærker, er en enhed hvortil alle de ting man har bliver tilsluttet, og hvor man på den vælger hvilken lydkillle man vil bruge, samt at der på den er volumekontrol og justereing for bas og diskant. Det er som en ganske normal forstærker, der er bare ikke noget effekttrin, et sådan tilsluttes via den Pre Out der er på kontrolforstærkeren.
En sådan opsætning er meget brug på HI-FI udstyr, men anvendes sjældent i forbindelse med Surround, da sådanne anlæg har interne effekttrin, og derved ikke har brug for externe.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 16:02
Der er da en del brugere herinde der køber surround reciever med effekttrin indbygget herinde på recordere, som samtidig har et seperst effekttrin.
Dette fordi at du tit skifter den reciever ud grundet hd lydformater og nu 3d over hdmi 1,4.
Et godt eksempel er en Anthem mrk 300 og så bruge pengene på et godt effektrin til 10-20 tkr.
På en 5 års periode har du jo så sparet penge hvis du har skiftet 2 g i mellemtiden, men beholdt effekttrin.
Bonus er så en meget bedre og kraftigere effekttrin.
SVP03
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu