recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overførsel af boxID
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overførsel af boxID

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Flemming_Sorensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Januar-2012
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming_Sorensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Overførsel af boxID
    Sendt: 09-Januar-2012 kl. 12:27
Hej,
 
På min gamle VIASAT Nokia 9802S modtager jeg DR, DR2 og TV2 - uden noget kort, men som jeg forstår det, ved at boxID nummeret på receiveren er registereret hos Viasat.
 
Jeg ville gerne anskaffe mig en moderne receiver, først og fremmest med HDMI (9802S har kun et scart) og eventuelt også med mulighed for at modtage HD signaler samt med indbygget harddisk.
 
Mine spørgsmål er:
1) Er det muligt at indkode mit boxID fra 9802S ind i en ny receiver?
2) Hvilke receivere understøtter i såfald denne indkodning af boxID'et? For eksempel en Dreambox? Nogen anbefalinger?
3) Jeg har en teori om, at HD ville give mig muligheden for at modtage DR HD og Ramasjang: Er det rigtigt?
4) Er der en problematik omkring MPEG2 og MPEG4 for mig?
5) Mister jeg TV2 signalet med mit setup?
 
På forhånd tak for svarene.
 
Mvh.
Flemming
Til top
Bent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 293
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 13:55
5) TV2 bliver kodet fra den 10/1 så du skal ud og køber dig en ny  abonnement hos hvor du kan få en ny HD box med 
 
http://www.canaldigital.dk/tv-pakker/  Local pak til 329kr. /mdr. 
 
 eller
 
Boxer Mix 209,00kr +kortafgift 66,66 par mdr.
 
eller
 
Bonus, Underholdning & Nyheder + dokumentar + Børn & Musik ca 366,66 med kortafgift
 


Redigeret af Bent - 09-Januar-2012 kl. 13:57
Bent Dueholm
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 14:06
I en Dreambox kan man indlæse box-ID'et med noget besvær (læs de mange indlæg om dette på forumet på http://www.digsat.net). Men pt. findes der stadig ikke en generel løsning for at dekode Viasats HD-kanaler - der er den eneste løsning stadig en original Viasat HD-modtager.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu