recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af små højttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af små højttalere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SimonHave Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2005
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SimonHave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af små højttalere
    Sendt: 10-Januar-2012 kl. 17:52
Hej.

Jeg har kikket lidt på at købe nogle nye små kompakte højttalere til mit anlæg. Jeg har kun et mindre kollegieværelse og derfor den kompakte udgave. Jeg ved absolut intet om højttalere og hvilke modeller man skal kikke efter.

Prisklassen er max. 2000kr pr. sæt.

Jeg har kikket lidt på dette sæt:

Jeg kan også se at der er en del modeller på hi-fi klubben:

Hvis der er nogle der kender relevante modeller eller har nogen som helst viden vil jeg sætte pris på det.
Til top
Peter90 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 18:12
God aften. 

Jeg har for godt 3 måneder siden købt et sæt Dali Zensor 1 højtaler. Jeg er ovenud tilfreds!
Utroligt med så meget lyd for så små penge. (Læs evt de forskellige test hifiklubben henviser til på deres hjemme side.) Og med en stk pris på 850 har du også lidt til kabler.
Sig til hvis der er nogle spørgsmål omkring Zensor 1 :) Og lad os høre hvad det ender med.

Vh Peter
Hilsen Peter
Til top
SimonHave Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2005
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SimonHave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 18:50
God aften!

Mange tak for svaret -

Jeg ser lige om der kommer andre svar med anbefalinger. Hvis ikke så bliver det mit valg.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af SimonHave SimonHave skrev:

Jeg ser lige om der kommer andre svar med anbefalinger. Hvis ikke så bliver det mit valg.


Når du er i "klubben", så lyt lige til Lektor 1 samtidig med. Jeg ved godt at det er en smule over dit budget, men jeg tror alligevel at de vil "fange dig".

Hvis du ikke har højttalerkabel, så finder du en der har en rest 2,5mm2 fra Harald Nyborg i overskud og køber noget af det. Du skal ikke hoppe på "klubbens" alt for dyre kabler.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér shaman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 21:17
Hej, vil lige bidrage lidt til forvirringen ;)
 
Da jeg i sin tid ledte efter kompakte højttalere, kom jeg frem til følgende (udelukkende baseret på tests og specifikationer): Monitor Audio Bronze BX 2. I den forbindelse oprettede jeg denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104447&title=kompakte-fronthjttalere-til-txnr609, men fik desværre aldrig hørt dem IRL.
 
Håber dog stadig på at penge og lejlighed går op i en højere enhed, så jeg inden alt for længe kan få tilføjet dem som fronthøjttalere til mit nuværende setup, hvis de ellers lever op til de fine anmeldelser.
 
Held og lykke med valget, og lad endelig høre fra dig om dine erfaringer...
/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
SimonHave Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2005
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SimonHave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 22:54
Tak for bidraget.

Jeg vil tage i Hi-Fi klubben snarest og høre de forskellige højttalere - skal nok give en update når jeg har bestemt mig.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 00:12
Hvad er det for et anlæg højttalerne skal tilsluttes?
Til top
SimonHave Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2005
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SimonHave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 07:28
Jeg købte et sæt DALI Zensor 1 - det lyder rigtigt godt. Små højttalere, men god omfavnende lyd med dybde. Tak for de gode bud herinde.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu