recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV2 HD DR1 HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV2 HD DR1 HD

 Besvar Besvar Side  <1 1213141516 37>
Forfatter
Besked
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

men det er på kanten til at være en joke lige frem at kalde det for HD.


De udsendelser er heller ikke HD.

TV 2 HD vil sende HD når de har programmerne i HD og opskaleret SD resten af tiden - ganske som f.eks. Kanal 5 HD.

Bare fordi kanalen hedder TV 2 HD er det altså ikke det samme som at alt på kanalen er HD.

DR1 gør det samme.
 
Nej det er klart at et HD skilt ikke gør det alene. Men er "GO aften Danmark" på TV2 og "TV-Avisen" på DR1 da ikke sendt i HD? Det var dem jeg mente, selvom jeg ikke skrev det direkte.
 
Jeg er helt med på at en del programmer opskaleres.
 
MVH


Redigeret af tvkartoffel - 11-Januar-2012 kl. 19:18
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 19:18
Hvis de ikke har udstyret eller kapaciteten til at sende HD fra deres eget studie, så burde de afholde sig fra at sende HD i det hele taget..
Mvh

Moulder
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 19:18
 
 
 Lunddal.
 Fair nok, jeg tror vi er enige om tingene.Smile


Redigeret af Radiomanden - 11-Januar-2012 kl. 19:20
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JohnH Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

men det er på kanten til at være en joke lige frem at kalde det for HD.


De udsendelser er heller ikke HD.

TV 2 HD vil sende HD når de har programmerne i HD og opskaleret SD resten af tiden - ganske som f.eks. Kanal 5 HD.

Bare fordi kanalen hedder TV 2 HD er det altså ikke det samme som at alt på kanalen er HD.

DR1 gør det samme.

Nej, men uanset om det er up-skaleret eller ej så ligner det stadig lort (jeg har Yousee). Jeg ved ikke hvad der er galt, men det ser ikke godt ud Confused
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

men det er på kanten til at være en joke lige frem at kalde det for HD.


De udsendelser er heller ikke HD.

TV 2 HD vil sende HD når de har programmerne i HD og opskaleret SD resten af tiden - ganske som f.eks. Kanal 5 HD.

Bare fordi kanalen hedder TV 2 HD er det altså ikke det samme som at alt på kanalen er HD.

DR1 gør det samme.

 
Nej det er klart at et HD skilt ikke gør det alene. Men er "GO aften Danmark" på TV2 og "TV-Avisen" på DR1 da ikke sendt i HD? Det var dem jeg mente, selvom jeg ikke skrev det direkte.

 

Jeg er helt med på at en del programmer opskaleres.

 

MVH


DR har så vidt jeg har set ikke sendt noget i HD i dag.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 19:23
 
 Enig, det kan være bedre, hvad det så end kan skyldes at det er som det er.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

men det er på kanten til at være en joke lige frem at kalde det for HD.


De udsendelser er heller ikke HD.

TV 2 HD vil sende HD når de har programmerne i HD og opskaleret SD resten af tiden - ganske som f.eks. Kanal 5 HD.

Bare fordi kanalen hedder TV 2 HD er det altså ikke det samme som at alt på kanalen er HD.

DR1 gør det samme.

 
Nej det er klart at et HD skilt ikke gør det alene. Men er "GO aften Danmark" på TV2 og "TV-Avisen" på DR1 da ikke sendt i HD? Det var dem jeg mente, selvom jeg ikke skrev det direkte.
Jeg er helt med på at en del programmer opskaleres.
MVH


DR har så vidt jeg har set ikke sendt noget i HD i dag.
 
JA OK. Hvis hele programfalden er opskaleret SD så er det da ikke så underligt at jeg sidder med en lidt flad fornemmelse.
 
Hvordan vurderer du om det er opskaleret SD eller "rigtig" HD? Det er da vanskeligt at vurdere om TV avisen er opskaleret SD eller voldkomprimeret HD.. ?
 
MVH


Redigeret af tvkartoffel - 11-Januar-2012 kl. 19:30
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 19:32
Det synes jeg nu er nemt at se. Da DR1 og DR HD har samme bitrate kan du se på DR HD hvordan HD fra DR ser ud.

TV 2 skulle bl.a. sende håndbold i HD, når det starter, og mon ikke også Voice er det?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 19:33
 
 
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

 
Hvordan vurderer du om det er opskaleret SD eller "rigtig" HD?
 
 
  Det skulle gerne være skarpere, flere detailjer i billedet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Det er værre med  TV2 Regions TV, det får man ikke i HD, selv om de er i HD.


YouSee sender TV 2 Regionernes 8 kanaler i MPEG2. Hvis man ikke gjorde det, ville en hel del kunder ikke kunne modtage dem.


Redigeret af Vilhelm - 11-Januar-2012 kl. 19:43
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér evilguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Der er i øvrigt en fejl på Regional kanalen, den sendes jo i HD, men den er kun i SD på You See, det må da være en fejl.


Hvad er nu det for noget tis ? Jeg oplever det samme :-(

Jeg har både DR1 og TV2 i HD, men min nye regionalkanal på YouSee kabel-Tv udsendes ikke i HD.  Hvad er det lige YouSee har gang i?
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det synes jeg nu er nemt at se. Da DR1 og DR HD har samme bitrate kan du se på DR HD hvordan HD fra DR ser ud.

TV 2 skulle bl.a. sende håndbold i HD, når det starter, og mon ikke også Voice er det?
 
HUH?? Skrev du ikke lige ovenfor at DR1 idag kun har sendt SD?
 
MVH
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1213141516 37>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu