recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV2 HD DR1 HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV2 HD DR1 HD

 Besvar Besvar Side  <1 2526272829 37>
Forfatter
Besked
karkov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 469
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karkov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af karkov karkov skrev:

... mit LG ligger kanaler som den selv lyster lige meget hvilket netnr jeg bruger

Også hvis du bruger netværks-id 100? (Der skal evt. tastes 2 nuller foran 100).

De fleste tv og bokse, jeg har haft med at gøre, kan sortere kanalerne i den kanalpladsorden, YouSee angiver på sine kanaloversigter. Kaldes også LCN - logical channel order.

Har prøvet 100, 110 og 120, det er lige meget. bruger ca 2 timer hver gang på at ligge dem i orden når yousee roder med kanalerne. ca 250 kanaler som man først lige skal finde ud af hvilke der er kodet og hvilket der ikke er hvor efter man kan flytte en kanal af gangen. mener ikke jeg kan taste mere en 3 cifre ind. men pt ligger de der hvor jeg vil havde dem så gider ikke lege med det igen før det bliver nødvendigt.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 00:23
Oprindeligt skrevet af karkov karkov skrev:

...Har prøvet 100, 110 og 120, det er lige meget.


På mange tv kan kanallisten sorteres automatisk.

Mit Panasonic V10 har fx 2 sorteringsmuligheder: 123... (som giver YouSee's kanalorden) og ABC... (som giver en alfabetisk orden). På nogle tv og bokse skal man vælge LCN, når man ønsker samme kanalorden som YouSee anvender.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 00:42
Oprindeligt skrevet af karkov karkov skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af karkov karkov skrev:

... mit LG ligger kanaler som den selv lyster lige meget hvilket netnr jeg bruger

Også hvis du bruger netværks-id 100?

Har prøvet 100, 110 og 120, det er lige meget. bruger ca 2 timer hver gang på at ligge dem i orden
 
Jeg synes du skal kontakte LG og spørge om vejledning.   Jeg havde fx i november et ældre SONY  DVB-C/MPEG-2 fjernsyn der rodede alt sammen. 
 
I det tilfælde kunne man vælge Sverige og så kom kanaler i 'youSee orden'.
 
Lars    Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 01:21
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Og den hedder ikke DR1 HD, bare DR 1.


Det er klart at "DR 1" er noget andet end DR1...LOL
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
ikje Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ikje Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 12:07
Kære alle,
 
Naturligvis gælder must carry forpligtelserne også for YouSee, og vi er opmærksom på det.
 
Men sagen er, at bekendtgørelsen først blev udsendt den 12. december, som var omtrent tre uger efter, vi havde gennemført den årlige kanalomlægning.
 
Vi vil meget nødigt begynde at gennemføre yderligere en kanalomlægning så kort tid efter. Vores erfaring er, at det skaber en masse irritation, fordi kunderne skal nørkle med at genindstille deres kanaler, og så er det i øvrigt et temmeligt kompliceret puslespil pludselig at skulle tvinge 8 ekstra HD-kanaler ind i nettet. Vi samler til bunke, og derfor forventer vi først at kunne implementere ændringen fra næste store kanalomlægning i slutningen af i år.
 
Jeg kan for de teknisk interesserede fortælle, at vi skal afsætte yderligere ca. 90 Mbit på det landsdækkende net for at distribuere regionerne i HD. Det svarer til det meste af 3 qam'er. Og grunden til at vi distribuerer alle fra Borups Alle er, at flere antenneforeninger / boligforeninger ønsker flere regionale kanaler i deres udbud.
 
Rent oplevelsesmæssigt er det måske heller ikke det store tab lige nu. Regionerne råder - mig bekendt - ikke over produktionsfaciliteter i HD. Det HD-signal, de i dag distribuerer over DTT-nettet, er baseret på opskaleret SD.

vh.
 
 
Ib Konrad Jensen
Pressechef, YouSee
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janbau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 12:09
Hos Waoo sendes Dr 1 ikke i Hd men Dr Synstolkning sendes i Hd , det gælder både På iptv og Kabeltv , ved dog ikke om det gælder overalt i landet .
 
Hvorfor Waoo ikke sender Dr1 i Hd ved jeg dog ikke . Måske nogle kan svare på det .
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér evilguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af ikje ikje skrev:

Kære alle,
 
Naturligvis gælder must carry forpligtelserne også for YouSee, og vi er opmærksom på det.
 
Men sagen er, at bekendtgørelsen først blev udsendt den 12. december, som var omtrent tre uger efter, vi havde gennemført den årlige kanalomlægning.
 
Vi vil meget nødigt begynde at gennemføre yderligere en kanalomlægning så kort tid efter. Vores erfaring er, at det skaber en masse irritation, fordi kunderne skal nørkle med at genindstille deres kanaler, og så er det i øvrigt et temmeligt kompliceret puslespil pludselig at skulle tvinge 8 ekstra HD-kanaler ind i nettet. Vi samler til bunke, og derfor forventer vi først at kunne implementere ændringen fra næste store kanalomlægning i slutningen af i år.
 

Undskyld Ib, men enten så har du brug for nye briller eller også er du ikke kigget godt nok efter. Forskellen mellem YouSees SD signal og HD signaet som jeg kan tage over DVB-T er MEGET tydelig.

Uanset hvordan man forsøger at spinne sagen, så overtæder YouSee lovgivningen.

Jeg skal lige forstår det korrekt. YouSee vil altså forsætte denne lov overtrædelse i 11 måneder mere - er det korrekt forstået?

Og så bliver jeg lige nød til at spørge: Hvis problem er det at YouSee ikke overholder lovgivningen? Er det kundernes problem eller YouSee? Og så bliver jeg også nød til at spørge, hvor længe ordlyden i bekendtgørelsen har været kendt for YouSee - normalt er der jo høringsperioder før sådan en bekendtgørelse. Sådanne høringsperioder PLEJER YouSees juridiske afdeling jo at modtage... Men de var måske på ferie i de måneder?

(Jeg fisker lidt efter om min teori med inkompetente medarbejdere er korrekt eller om det er "går den så går den teorien" der er korrekt - jeg har et væddemål kørende)
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af ikje ikje skrev:

Kære alle,

Naturligvis gælder must carry forpligtelserne også for YouSee, og vi er opmærksom på det.
 
Men sagen er, at bekendtgørelsen først blev udsendt den 12. december, som var omtrent tre uger efter, vi havde gennemført den årlige kanalomlægning.

vh.

Tak til YouSee.

Det er urimeligt, hvis Kulturministeren kommer med et så voldsomt krav til kapaciteten
uden at have drøftet og forhandlet det med udbyderne i fællesantenneanlæg og kabelnet.
Ministeriet burde ligeledes inddrage boligforeninger/antenneforeninger/offentligheden i en sådan beslutning, som jeg ikke finder uproblematisk.

Åbenhed og offentlighed kræves efter min mening forud for sådanne beslutninger. Her gældes også Linus' lov: "Given enough eyeballs, all bugs are shallow" (Når mange nok kigger efter, er alle fejl lette at få øje på. Se "The Cathedral and the Bazaar" af Erik S. Raymond ).

Ministeriets bekendtgørelse gør det åbenbart muligt for YouSee at vente med at gennemføre must carry-forpligtelsen i et års tid?
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér evilguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:


Tak til YouSee.

Det er urimeligt, hvis Kulturministeren kommer med et så voldsomt krav til kapaciteten
uden at have drøftet og forhandlet det med udbyderne i fællesantenneanlæg og kabelnet.
Ministeriet burde ligeledes inddrage boligforeninger/antenneforeninger/offentligheden i en sådan beslutning, som jeg ikke finder uproblematisk.

Åbenhed og offentlighed kræves efter min mening forud for sådanne beslutninger. Her gældes også Linus' lov: "Given enough eyeballs, all bugs are shallow" (Når mange nok kigger efter, er alle fejl lette at få øje på. Se "The Cathedral and the Bazaar" af Erik S. Raymond ).

Ministeriets bekendtgørelse gør det åbenbart muligt for YouSee at vente med at gennemføre must carry-forpligtelsen i et års tid?


Rolig nu - vi snakker om en kapacitet i de enkelte anlæg på mindre end 9 Mbit/s, hvilket YouSee sagtens kan få indpasset i deres netværk - akkurat ligesom det har fået plads til TLC HD, DR1 HD, TV2 HD m.fl.

Mht. til regionerne så har det stået klar i over et års tid, at regionerne ville få tildelt en HD kanal på DVB-T, og mig bekendt så har det aldrig været en hemmelighed at kanalen ville bliver "Must-carry".
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 14:01
 
 Jeg har sendt Ib konrad's indlæg til TV2 Øst, hvor jeg lige nu har fået at vide, at det er overdraget til Direktørn.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Oprindeligt skrevet af ikje ikje skrev:

 
Naturligvis gælder must carry forpligtelserne også for YouSee, og vi er opmærksom på det.
 
Men sagen er, at bekendtgørelsen først blev udsendt den 12. december, som var omtrent tre uger efter, vi havde gennemført den årlige kanalomlægning.
 
Vi vil meget nødigt begynde at gennemføre yderligere en kanalomlægning så kort tid efter. Vores erfaring er, at det skaber en masse irritation, fordi kunderne skal nørkle med at genindstille deres kanaler, og så er det i øvrigt et temmeligt kompliceret puslespil pludselig at skulle tvinge 8 ekstra HD-kanaler ind i nettet. Vi samler til bunke, og derfor forventer vi først at kunne implementere ændringen fra næste store kanalomlægning i slutningen af i år.
 

Undskyld Ib, men enten så har du brug for nye briller eller også er du ikke kigget godt nok efter. Forskellen mellem YouSees SD signal og HD signaet som jeg kan tage over DVB-T er MEGET tydelig.

Uanset hvordan man forsøger at spinne sagen, så overtæder YouSee lovgivningen.

Jeg skal lige forstår det korrekt. YouSee vil altså forsætte denne lov overtrædelse i 11 måneder mere - er det korrekt forstået?

Og så bliver jeg lige nød til at spørge: Hvis problem er det at YouSee ikke overholder lovgivningen? Er det kundernes problem eller YouSee? Og så bliver jeg også nød til at spørge, hvor længe ordlyden i bekendtgørelsen har været kendt for YouSee - normalt er der jo høringsperioder før sådan en bekendtgørelse. Sådanne høringsperioder PLEJER YouSees juridiske afdeling jo at modtage... Men de var måske på ferie i de måneder?

 
  Tag konsekvensen som gjort andre steder, stop anvendelsen af MPEG2 og brug kun MPEG4, så sparer man at have doppelt op af nogle kanaler, og derved mere plads i nettet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af ikje ikje skrev:

Men sagen er, at bekendtgørelsen først blev udsendt den 12. december, som var omtrent tre uger efter, vi havde gennemført den årlige kanalomlægning.
 
Jeg er jo nødt til at sige Fair nok, med dette enkelt elementet i fokus. Jeg må dog sige at jeg er endog særdeles forbløffet over at man ikke har forudset det, da det imho nærmest var at tage som givet og fuldstændigt oplagt, både i lyset af den allerede eksisterende must carry lovgivning og vores politikeres demokratisk baserede ambitoner angående regionaltv stationerne. Så jeg er fuldstændigt forbløffet og helt uforstående over at man ikke på forhånd og helt automatisk har taget det for givet? Shocked
 
Oprindeligt skrevet af ikje ikje skrev:

Jeg kan for de teknisk interesserede fortælle, at vi skal afsætte yderligere ca. 90 Mbit på det landsdækkende net for at distribuere regionerne i HD. Det svarer til det meste af 3 qam'er.
 
Jeg er egentligt overrasket over at man overhovedet kan tale om små 90 Mbit/s som en udfordring i et hybrid-net?!? Hvis det virkeligt er tilfældet, så er der sku noget helt fundamentalt galt med dets opbygning! ...Selv i de yderste leds flaskehals har man vel over 2Gbit/s kapacitet på de yderste coaxiale dele af netværket, hvorfor de enkelte regionalkanalers 9 Mbit/s fra eller til jo ikke lyder af noget videre nævneværdigt. Det lyder mere som et spørgsmål om vilje, eller som en langt højere prioritering af andre mere indbringende båndbreddekrævende services (og analoge tv kanaler) i den åbenbart noget pressede yderste coaxiale del af det hybride netværk.
 
Oprindeligt skrevet af ikje ikje skrev:

Og grunden til at vi distribuerer alle fra Borups Alle er, at flere antenneforeninger / boligforeninger ønsker flere regionale kanaler i deres udbud.
 
Se det indeholder da et interessant perspektiv at i sender alle regionalerne fra Borups Alle. Vil det f.eks. betyde at i når i engang endelig (og imho long-overdue hvis i virkeligt kvier jer over små 9 Mbit/s ekstra kanalkapacitet i coaxdelen af jeres net) dropper de båndbredde krævende analoge udsendelser, så kunne ende med at finde på at sende alle de prisbillige regionalkanaler over alt i landet, lige som f.eks i havde en TV2-naboregion? Det ville jo være en helt unik situation og mulighed at udnytte, som i givet vis ville være helt alene om, og som vores politikere sikkert ville elske jer for.
 
Oprindeligt skrevet af ikje ikje skrev:

Rent oplevelsesmæssigt er det måske heller ikke det store tab lige nu. Regionerne råder - mig bekendt - ikke over produktionsfaciliteter i HD. Det HD-signal, de i dag distribuerer over DTT-nettet, er baseret på opskaleret SD.
 
Fuldstændigt lige som alt jeg ind til videre har set fra den nye DR1 transmission Wink
Så det udgør jo reelt ikke noget argument! Og det da slet ikke da flere af regionerne har investeret i HD infrastruktur. Og selv i forhold til opskaleret SD, så er er der ligefrem mange der fejlagtigt tror at TV-avisen pludselig er blevet HD på grund af den forbedrede transmissions standard, selv om det reelt er opskaleret SD, lige som det er tilfældet pt er med regionernes transmissioner i DTT nettet.
 
Jeg hader og afskyr spin, da jeg finder det nedladende, uvederhæftigt og bedragerisk og som værende noget der slet ikke regner eller agter andres intellekt eller værdighed særligt højt! (Så kan du jo selv regne ud hvad jeg mener om politikere og pr-spin generelt) ...Jeg ved ikke om det bare er en kvalifikation der hører sig naturligt til i forbindelse med en PR position og rolle. Men nu er du i hvert fald advaret om min indstilling til spin! 


Redigeret af TBC1 - 13-Januar-2012 kl. 15:05
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2526272829 37>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu