recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV2 HD DR1 HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV2 HD DR1 HD

 Besvar Besvar Side  <1 678910 37>
Forfatter
Besked
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 13:48
Tak for svar  ;)  Iøvrigt er der en af jer der har en fidus til at spilitte signalet som i gamle dage ? altså få billedet fra boksen i stuen ind i soveværelset ? jeg havde en digiality box som ku det . men de er jo blevet grådige de udbydere Cry Jeg har nu en RTI90 320 boks
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 13:56
 
 Køb en extra modtager, de koster ikke meget, hverken til Terrestisk eller KabelTV. Max Kr. 500,-
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MoTiNI Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MoTiNI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 14:29
Ret sjovt, CanalDigital har en HD kanal som I ikke har omtalt endnu...........I kanal listen står der HD2VT Big smile
Mit Bang & Olufsen HD Cinema

Mine DVD film /
Til top
Mr.G Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr.G Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 14:31
Halløj 

Låner lige tråden, selvom det er offtropic. Håber det er iorden :)

Jeg har som jeg andre Dr HD. Men lyden forstår jeg ikk. 

Jeg kører lyden optisk fra Samsung D6505 til min Nad T743v2. Vælger jeg mpeg som lyd på Dr HD er der NovaFM tror jeg, men vælger jeg Dolby Digital får jeg P3 i ørene? Nogen der ved hvorfor? Og hvad der er "rigtigt"
Er det ikke muligt at hive en form for 5.1 ud af Dr HD?? (Synes jeg kunne med stofa i Horsens og lige nu er der jo kun radio, det giver jo fin mening, hvis det sendes i 2.0)

Jeg bor i Valby og har Yousee uden nogen boks. 

//Mr.G
Til top
Vagnen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vagnen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af MoTiNI MoTiNI skrev:

Ret sjovt, CanalDigital har en HD kanal som I ikke har omtalt endnu...........I kanal listen står der HD2VT Big smile
Så har du ikke en opdateret liste - de 2 kanaler blev listet baglæns da de stadig lå i test  - her idag omkring kl. 12:30 blev de flyttet og renamed.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 14:37
Hej.
 
Er en smule forvirret. Er det meningen at man fra i dag skal kunne modtage DR 1 i HD på yousees net. Jeg har netop fået TV2 ind i HD udgaven men DR1 findes kun i SD. Har valg net 120 og bor i københavn (valby)
 
MVH
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 14:38

Så er dagens kanalændringer på plads hos YouSee her i København. Det klæder DR1 og TV 2 at blive sendt, modtaget og set i  HD-kvalitet. Clap

YouSee har i øvrigt i dag lanceret ESPN America HD (kanalplads 134, 458 MHz) og History Channel HD (kanalplads 158, 594 MHz). De fås med HD-pakken, hvis pris fortsat er 99 kr./md. 

Tilføjelse 18. jan. 2012:  ESPN America HD kan nu også fås som Ekstrakanal til 10 kr./md.,
og History Channel HD kan også fås som Ekstrakanal til 20 kr./md.


Redigeret af Vilhelm - 18-Januar-2012 kl. 19:11
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

boxer tv har først tv 2 hd til april eller ? er der håb for dr 1 HD kommer før tid ? er der nogen der ved det ?
 
TV2 HD via antenne kommer først 1 april og kræver nyt modtageudstyr - DVB-T2/MPEG-4 HP @ L4.0 og  ny CI+ kryptering. 
 
Men TV2 HD  720p50 er dd  tilgængelig fra TV2 til  alle distributøre i 'rå' udgave i en meget høj bitrate. 
 
De fleste (alle?) andre (end Boxer) distributører MPEG komprimerer og videresender allerede nu TV2 som HD eller  som både HD og SD (fx youSee med SD  MPEG-2 komprimeret).
 
DR1 er  HD. Det 'næsten' navne pjat er marketing og politik.  Formatet er 720p50 og det er et officielt HD format.  Der kræves også MPEG-4 modtager, der har kapacitet til HD (MPEG-4 High Profile Level 4.0).
 
At man via antenne komprimere signalet 'lige til stregen' eller lidt over, betyder måske nok at der opstår en del unødige  billedfejl - er dårligt HD -  men det er stadig HD.
 
Når DR ikke nu har bitrate kapacitet til at sende i helt samme kvalitet som fx youSee, så er det helt afgørende fordi,  man i 2006 var så hastig med at starte MUX1 med DVB-T/MPEG-2. 
Ja, man ville  end ikke i 2007, da den endelige plan for antenne-tv blev vedtaget,  indse, at man skulle have lagt planer for at anvende DVB-T2  allerede fra starten af MUX2-5 sidst i 2009 eller evt. ventet med det analoge sluk til ind i foråret 2010.
 
Så havde DR i dag kunne sende i bedste kvalitet inkl. have haft plads til både TV2 og andet i HD kvalitet.
 
Af andre indlæg kan jeg se, at nogen mener at DR vil bruge DR1's manglende HD i navnet som argument for at opretholde DR-HD og endda samsende DR1 og DR-HD.
Det ligner  stort set ordskvalder og bedrag -  Ja der er til tider lidt mere bitrate 'luft' i MUX2, men for mig  ligner det nu mest,  at DR 'pisser territoriet af'. 
 
Lars    Smile 
 
 
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Hej.
 

Er en smule forvirret. Er det meningen at man fra i dag skal kunne modtage DR 1 i HD på yousees net. Jeg har netop fået TV2 ind i HD udgaven men DR1 findes kun i SD. Har valg net 120 og bor i københavn (valby)

 

MVH


DR 1 er 720p. Udsendelsen pt. er dog opskaleret SD.
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pade2204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:


... hvis pris fortsat er 99 kr./md.  ...



Sjovt du skriver det, jeg fik et brev hvor der stod at prisen fortsat vil være 79 kr/mdr.

I det brev præsenterede de også ESPN HD og History HD


Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Hej.
 

Er en smule forvirret. Er det meningen at man fra i dag skal kunne modtage DR 1 i HD på yousees net. Jeg har netop fået TV2 ind i HD udgaven men DR1 findes kun i SD. Har valg net 120 og bor i københavn (valby)

 

MVH


DR 1 er 720p. Udsendelsen pt. er dog opskaleret SD.
 
OK takker.
 
Var ikke klar over at de ikke satte et HD skilt på lige som alle de andre. Der står heller ikke noget med HD i youseeboksens kanal guide.
 
MVH
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:


... hvis pris fortsat er 99 kr./md.  ...

Sjovt du skriver det, jeg fik et brev hvor der stod at prisen fortsat vil være 79 kr/mdr.
I det brev præsenterede de også ESPN HD og History HD


Prisen for HD-pakken har længe været 99 kr./md., og ifølge mit brev fra YouSee vil den fortsat være det.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910 37>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu