recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung tv og beolab 6000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung tv og beolab 6000

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
morelli Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morelli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 21:16
#dragelund: vil det sige du har b og o højtalere, Samsung tv og sonos. Har svært ved at forstå at lyd der kommer ud af hovedtelefonudgangen, kan give god lyd. Har for øvrigt fundet ud af at boxee har indbygget AirPlay. Jeg kan streame fra ipaden til boxee.
Til top
Dragelund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2009
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dragelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 08:42
Ja, det er korrekt.
Setup er sådan her: fra tv bruges headsetudgangen til at føde lyd ind i Sonos via phono-in. Sonos er så koblet direkte til mine Beolab 4000 højtalere via phono-ud.
Det virker 100% og jeg har feks ingen problemer med "læbe sync"
Signalet i ovenstående er rent analog-analog-analog, og smider du det ind i et eller andet kunstigt miljø kan du da sikkert godt høre en forskel et eller andet sted, men uanset hvad jeg har udsat det for herhjemme lyder det aldeles fremragende.
Det er en løsning som er overkommelig, lyder godt og alle kan finde ud af betjene det.
/Dragelund
Til top
morelli Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morelli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 10:58
Har læst lidt rundt i diverse fora ang. tilslutning af Samsung-sonos-Beolab 6000. Har jeg læst rigtigt?: 1) fra Samsung tv'ets hovedtelefonudgang via minijack til phono, til sonos connect (tidligere Zoneplayer Zp90) Phono in. 2) fra phono out På sonos connect bruger jeg et alm phonokabel, som normalt er rødt og hvidt, splitter det op, så jeg har to enkelte kabler, og tilføjer hvert kabel til Line in på Beolab 6000. Da det kun skal bruges i et stereosystem, og altså ikke i et surroundsystem, vil jeg ikke få problemer med at højttalerne tænder/slukker. Derfor behøver jeg ikke specielle kabler, som jeg selv skal lode for at undgå "trigger-problemet". 3) kontakten på Beolab sættes på Line på begge højtalere. De skal kun stå på hhv. V og h hvis de er tilsluttet med powerLink kabel.
Kan jeg tilslutte airport, nu da Phono in er optaget af kablet fra tv'et? Har jeg overhovedet brug for airport? Kan som tidligere skrevet streame til min boxee fra iPad. Min NAS er forbundet til tv'et, boxee og hdd optager. Desuden har jeg installeret plugplayer app'en på ipaden. Så som jeg ser det, er den eneste fordel ved airport, at jeg kan høre musik når tv'et er slukket. Eller tager jeg fejl.
Offtopic: min printer er forbundet til nasen, så jeg kan printe fra min bærbare. Jeg kan ikke printe fra ipaden. Vil airport kunne afhjælpe dette?
Som bonus kan jeg jo købe Sonos play 3 eller 5, nu jeg er igang. Den kan jeg sætte i køkkenet, hvor jeg pt har et Philips minianlæg, med defekt dvdafspiller, som jeg ikke bruger længere. Tilsluttet netradio, som virker fint men ikke er så brugervenlig. Samtidig er subwooferen iflg. fruen alt for markant. Så det ville være rart at få fjernet alt det. Men er lyden god i play 3 og 5?

Christian
Til top
Dragelund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2009
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dragelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af morelli morelli skrev:

Har læst lidt rundt i diverse fora ang. tilslutning af Samsung-sonos-Beolab 6000. Har jeg læst rigtigt?: 1) fra Samsung tv'ets hovedtelefonudgang via minijack til phono, til sonos connect (tidligere Zoneplayer Zp90) Phono in. 2) fra phono out På sonos connect bruger jeg et alm phonokabel, som normalt er rødt og hvidt, splitter det op, så jeg har to enkelte kabler, og tilføjer hvert kabel til Line in på Beolab 6000. Da det kun skal bruges i et stereosystem, og altså ikke i et surroundsystem, vil jeg ikke få problemer med at højttalerne tænder/slukker. Derfor behøver jeg ikke specielle kabler, som jeg selv skal lode for at undgå "trigger-problemet". 3) kontakten på Beolab sættes på Line på begge højtalere. De skal kun stå på hhv. V og h hvis de er tilsluttet med powerLink kabel.
Kan jeg tilslutte airport, nu da Phono in er optaget af kablet fra tv'et? Har jeg overhovedet brug for airport? Kan som tidligere skrevet streame til min boxee fra iPad. Min NAS er forbundet til tv'et, boxee og hdd optager. Desuden har jeg installeret plugplayer app'en på ipaden. Så som jeg ser det, er den eneste fordel ved airport, at jeg kan høre musik når tv'et er slukket. Eller tager jeg fejl.
Offtopic: min printer er forbundet til nasen, så jeg kan printe fra min bærbare. Jeg kan ikke printe fra ipaden. Vil airport kunne afhjælpe dette?
Som bonus kan jeg jo købe Sonos play 3 eller 5, nu jeg er igang. Den kan jeg sætte i køkkenet, hvor jeg pt har et Philips minianlæg, med defekt dvdafspiller, som jeg ikke bruger længere. Tilsluttet netradio, som virker fint men ikke er så brugervenlig. Samtidig er subwooferen iflg. fruen alt for markant. Så det ville være rart at få fjernet alt det. Men er lyden god i play 3 og 5?

Christian
 
Jeg prøver at svare så godt jeg kan ;-)
1. der følger et kabel med Sonos direkte til formålet
2.ja, det kan du gøre. Jeg lavede selv mine (fordi jeg ville havde dem lagt i væggen med det samme). Havde aldrig prøvet det før og det var absolut overkommeligt. Og nej, du behøver ikke specielle triggerkabler.
3. Korrekt
 
Ud over det kan jeg simpelthen ikke se hvad du skal bruge airplay til! Din Sonos kan spille alt musik direkte fra din NAS eller via fx Spotify.
 
OG dit fjernsyn behøver på ingen måde at være tændt for at du kan høre musik via din Sonos :-)
 
Print fra iPad til netværksprinter har jeg selv lidt udfordringer med.
 
Jeg har købt mig en Play3 til køkkenet og er vildt overrasket over hvor godt den spiller. Faktisk så overrasket at jeg overvejer at supplere med en som "centerhøjttaler" ved TV'et
/Dragelund
 


Redigeret af Dragelund - 21-Januar-2012 kl. 15:35
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu