recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Logitech Harmony og Sagemcom RTI90-320HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Logitech Harmony og Sagemcom RTI90-320HD

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
felix29 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér felix29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Logitech Harmony og Sagemcom RTI90-320HD
    Sendt: 11-Januar-2012 kl. 18:00
Jeg har lige skiftet min Sagemcom set top boks 94160 ud med den nye HD boks RTI90-320HD.
Men jeg kan ikke få den til at virke på min Logitech Harmony 555 remote. Jeg har prøvet forskellige muligheder, men forgæves.
Andre der har haft samme problem?
 
Samsung PS50C685
Pioneer VSX-421-K
PS3 (harmony adapter)
WD TV Live
Scandyna MICROPOD+SUB (MP SE som center)
Logitech Harmony 555 (til at styre det hele)
Pris billigt setup.
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 21:34
Hej ja jeg har samme problem. Jeg valgte til sidst manuelt at programmere hver knap ( det tog evigheder men virker nogenlunde nu ) Logitech har en rigtig jo service tlf så giv dem et ring evt
Men det mærkelige er at man snildt kan finde modellen i deres kartotek. men det virker ikke.
Så vidt jeg ved har den været på markedet i england i mere end et halvt år, Mon ikke de også bruger logitech harmony derovre Wink
Til top
felix29 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér felix29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 17:52
Det lyder til at jeg skal i gang med at programmere knapperne ind også.
Men ja det er mystisk at denne model ikke er i en "virkende funktion" nu hvor boksen både er i England, og vist også har været på det svenske marked.
Samsung PS50C685
Pioneer VSX-421-K
PS3 (harmony adapter)
WD TV Live
Scandyna MICROPOD+SUB (MP SE som center)
Logitech Harmony 555 (til at styre det hele)
Pris billigt setup.
Til top
Michael B.N. Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael B.N. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 13:06
Jeg har samme problem men har fundet en løsning, så man ikke skal programmere alle knapper selv.

I softwaren til fjernbetjeningen finder man harddiskoptageren i hovedmenuen med tv, forstærker og hvad man ellers bruger fjernbetjeningen til, og klikker på Problemløsning og Harddiskoptager reagerer ikke på de kommandoer som sendes fra fjernbetjeningen.

Så begynder en guide, hvor man med den originale fjernbetjening skal klikke på tre forskellige knapper, og så vælger softwaren åbenbart et andet sæt kommandoer, som den mener, virker bedre. Og det gør de, for efter at have gennemført denne guide, virker Logitech fjernbetjeningen til 99% af det, den skal.

Det eneste, jeg efterfølgende har programmeret selv, er tænd/sluk funktionen, for efter at have brugt ovenstående guide, kan fjernbetjeningen kun slukke harddiskoptageren men ikke tænde den...
Til top
felix29 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér felix29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 22:23
@Michael.. Det er også der jeg er landet. Dog driller funktionen 'tv' (som bruges for at komme ud af menuen og tilbage til tv kig) 
Samsung PS50C685
Pioneer VSX-421-K
PS3 (harmony adapter)
WD TV Live
Scandyna MICROPOD+SUB (MP SE som center)
Logitech Harmony 555 (til at styre det hele)
Pris billigt setup.
Til top
Michael B.N. Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael B.N. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 11:54
Da jeg kørte den nævnte guide igennem, lavede Logitech's software selv en knap på min fjernbetjening, der hedder Tv, og den virker på nøjagtig samme måde som den på Sagemcom's fjernbetjening.

Så efter jeg har programmet tænd/sluk knappen manuelt, bruger jeg ikke Sagemcom's fjernbetjening, og jeg har alle funktioner på den fra Logitech,
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2012 kl. 14:42
Jeg har ligt haft ringet til logitech  og ifølge dem er problemet at sagemcom sender med lavere styrke i infrarød .? jeg oplever at den reagerer langsomt nogle gange selv om jeg manuelt har programmeret alle knapper .  men lad os nu se om de kan gøre noget , han ville sende problemet videre i systemet Wink
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 08:46
Noget nyt i sagen ? har nemlig samme problem den vil ikke tænde boxen
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 09:22
Kan man bruge denne her firmware ?

http://www.sagemcomdigital.co.uk/set-top-boxes/software-updates/139/


Min boks RTI95 320 GB har problemer med at starte op efter den har været i stand by mode, den skriver ERROR i display 2 til 3 gangen inden den startet op, har i andre også det problem ?
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
Michael B.N. Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael B.N. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 09:55
Du kan ringe til Sagemcom og få en firmware-opdatering. Jeg fandt ud af, at med en nyere firmware kan man eksportere sine optagelser til en USB-enhed, og har man Boxer kan man også benytte Boxer Bio. Du mister dog alle optagelser på din harddisk ved en opdatering, så det skal du lige overveje først...

Men som sagt - ring til Sagemcom (tlf.nr. 8233 2819). Så skal de have serienummer el.lign. på din boks samt din e-mail adresse, så får du tilsendt en firmware, der passer til din boks, sammen med vejledning m.v.
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 10:31
Okay tak for info, er det da også en RTI95 model du har ? og ikke en RTI90 model i stedet for ?


Oprindeligt skrevet af Michael B.N. Michael B.N. skrev:

Du kan ringe til Sagemcom og få en firmware-opdatering. Jeg fandt ud af, at med en nyere firmware kan man eksportere sine optagelser til en USB-enhed, og har man Boxer kan man også benytte Boxer Bio. Du mister dog alle optagelser på din harddisk ved en opdatering, så det skal du lige overveje først...

Men som sagt - ring til Sagemcom (tlf.nr. 8233 2819). Så skal de have serienummer el.lign. på din boks samt din e-mail adresse, så får du tilsendt en firmware, der passer til din boks, sammen med vejledning m.v.
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 12:22
Har Nu Haft riget til dem , og de sender mig en helt ny boks ,efter jeg havde prøvet de diverse forsøg osv. men den meldte stadigvæk Error i opstart...   
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu