recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Clint DC1 "indtast pinkode"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Clint DC1 "indtast pinkode"

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
KioSan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KioSan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Clint DC1 "indtast pinkode"
    Sendt: 11-Januar-2012 kl. 21:07
Så har vi i dag fået en Clint DC1, http://www.clintdigital.com/da/produkter/details/99/47/media/clint-dc1---kabel-tv-dvb-c fundet alle kanalerne, "låst" dem så de bliver liggende,
men 3 ting er ret enerverende.

Efter at have låst alle kanaler, beder boksen om en "indtast pinkode" når man skifter kanal.
Det gør den kun 1 gang pr kanal, men hvis boksen bliver slukket og derefter bliver tændt igen, så beder den sq om det igen, og det på alle kanaler.
Jeg har søgt og søgt, her, i manualen  og på google, men kan intet finder. Der står intet i manualen om det og det er ikke muligt at slå det fra inde fra "Indstillinger".
Man bliver jo nødt til at "låse" hver enkelt kanal, så de bliver liggende, hvor man vil have den .

Har I venligst et godt råd, så man kan få fjernet at den beder om "indtast pinkode" hver eneste gang ?

Nr. 2. Når man skifter kanal med fjernbetjeningen, kan man oppe i højre side se et uvilkårligt nummer, sort skrift på grå baggrund. Fuldstændigt uvilkårlige numre. Hvis man kunne sætte disse numre i kronologisk rækkefølge, 1 - 2 - 3 - 4... osv så var der jo lidt styr over at når man lægger kanal TV2 ZULU på nr. 12, så ved man at trykker man 12 så kommer man til TV2 ZULU.

Kan man redigere i disse numre, eller bare fjerne dem så de ikke bliver vist fra skærmen ?

3. Mht optagelse. Kan man ikke se en anden kanal, når man optager ?

Mvh Kim
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 21:19
  
 Lås kanal har vist ikke lige noget at gøre med det du tror, det er vist mere som en forældre lås.
 De numre du får på kanalerne er deres placering hos You See. Tryk på OK knappen, så får du kanaloversigten frem og kan vælge kanal derfra. Kanalskift er låst under optagelse.
Ejer en BT110, som efter hvad der siges er identisk med Clint DC1.  
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2011
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Der Alte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 21:57
Du skal ikke låse kanalerne. Lås dem op igen, eller gendan fabriksindstillinger (hvad du synes er lettest).
Derefter indlæser du kanalerne igen. Når det er gjort, slår du "sortering efter LCN" FRA! Den står default TIL.

Så går du ind i kanalredigering og flytter kanaler rundt som følger:
Find den kanal, du vil have liggende på plads 1.
Tryk på RØD knap.
Flyt kanalen til plads 1.
Tryk på OK.
Gør det samme for alle andre kanaler, du vil have flyttet.

Når du er færdig - tryk på EXIT knappen.

SLUT.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 22:05
 
 Selv om LCN er slået til kan der sagtens ændres i rækkefølgen på kanalerne. Derefter når jeg vil skifte kanal, så trykkes der på OK, så får man en kanalliste frem i den orden som man har stillet dem op, marker kanal tryk OK, så er kanalen valgt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KioSan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KioSan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 08:29
@Radiomanden
@ Der Alte

Takker og bukker mange gange for jeres svar.

Vil lige høre, vi er jo vant til, at når man "zapper" igennem kanalerne,
så skifter den kanal med det samme. Gennem denne Clint DC1 er der ligesom
2-3 sekunder om at skifte til næste kanal, ligesom den står og "søger".

Hvis man først trykker "OK" - får en kanaloversigt - vælge kanal derfra -
det er mindst 3 klik for at skifte kanal, kanaloversigten er jo på flere sider ( ca 57 kanaler)

Kan man så ikke "zappe" mere som vi plejer, med bare at trykke "Pil Ned" uden der går 2-3 sekunder om at skifte til næste kanal ?


Mht Standbyforbrug i EL.

Faldt over denne side:
http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/tjeksundhed/familielivtest/ECE678952/tjek-vaelg-den-mindst-stroemslugende-tv-boks/

I manualen står der at Clint DC1 bruger

Power Supply
Input Voltage     - 90 to 240 VAC, 50Hz/60Hz
Type             - SMPS
Power Consump on     - Max. 12W
Standby Power     - <1W
Protection        -  Separate internal fuse

Den bedste i linket var Maximum T-541VA
    * Produkt: Maximum T-541VA
    * Pris: 1.499
    * Boxer-godkendt: ja
    * HD ready: ja
    * Elforbrug: 10 watt
    * Standbyforbrug: 0,5 watt
Pris plus tre års elforbrug: 1.595 kroner



Ved I hvordan man kan regne ud hvad en Standby Power på <1W giver af elforbrug på 1 år ca. ?

Hvad gør I, slukker I den på tænd/sluk knappen eller sætter i den bare på Standby ?


Mvh Kim



Til top
Peter49 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2008
Status: Offline
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af KioSan KioSan skrev:






Ved I hvordan man kan regne ud hvad en Standby Power på <1W giver af elforbrug på 1 år ca. ?




Mvh Kim


Hvis vi går ud fra 1W i timen, så 24W i døgnet, gange med 365 dage = knapt 9 KW om året.

Koster vel omkring 20 kr. om året.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 09:45
 
 Det tager den tid det tager at skifte til en anden kanal.
At regne forbrug ud er let nok, det tager 1000 timer for 1 Kw = 41,5 dage eller 6 uger, så 52/6 = 8,6 Kw.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
johnq Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 21:10
Jeg ejer ikke en DC1, men læste forskellige ting om den i dag, da jeg overvejer at købe den til en gave.

Der stod et eller andet om, at hvis man f.eks. brugte HDMI kabel, så skulle man huske at sætte både indgangs- og udgangssignalet op til at være det samme, da der ellers kan være forsinkelse på når man skifter kanal. Jeg kan desværre ikke forklare det yderligere, da jeg ikke husker den nøjagtige ordlyd, men håber at du kan finde ud af det vha. menuerne i Clint boksen.


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 21:42
Der er ikke de store armbevægelser med den, få kanalerne imd, er det YouSee, så er det netkode 100, sorter om nødvendigt kanalerne, forbindelse med HDMI er lige til, husk at indstille til 720p eller 1080i, det er stort set hvad der skal gøres.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KioSan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KioSan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der er ikke de store armbevægelser med den, få kanalerne imd, er det YouSee, så er det netkode 100, sorter om nødvendigt kanalerne, forbindelse med HDMI er lige til, husk at indstille til 720p eller 1080i, det er stort set hvad der skal gøres.


Hvad er det man ændrer, ved at skifte "Billed Out" fra 720p til 1080i ?

Uanset hvad jeg ændre den til, 576i - 576p - 720p eller 1080, så kan jeg ikke se forskel
heller ikke når man skifter kanal via fjernbetjeningen. Der går stadig op til 3-4 sekunder,
før kanalen kommer frem.

Det samme med, hvis man lige er over på "Tekst TV", trykker man så igen på "Tekst TV" for
at komme tilbage til billedet, går der også op til 3-4 sekunder, før kanalen kommer frem.

Side 18 i manualen:

(b) Resolution
You can change this setting if the picture resolution does not appear to be correct.
This setting is to match the most common setting for HDMI.
[576i]: for PAL TV system .
[576P]: for PAL TV system .
[720P]: for NTSC or PAL TV system .
[1080I]: for NTSC or PAL TV system .

(c) TV Format
If the picture does not appear to be correct you can change this setting. This should match the
most common setting for TVs in your country.
[NTSC]: for NTSC system TV.
[PAL]: for PAL system TV.


Er det virkelig normalt, at den skal stå op til 3-4 sek, (har lige taget tid igen) før den skifter kanal ?


Oprindeligt skrevet af johnq johnq skrev:

Jeg ejer ikke en DC1, men læste forskellige ting om den i dag, da jeg overvejer at købe den til en gave.
Der stod et eller andet om, at hvis man f.eks. brugte HDMI kabel, så skulle man huske at sætte både indgangs- og udgangssignalet op til at være det samme, da der ellers kan være forsinkelse på når man skifter kanal. Jeg kan desværre ikke forklare det yderligere, da jeg ikke husker den nøjagtige ordlyd, men håber at du kan finde ud af det vha. menuerne i Clint boksen.


Jeg har et gammelt godt velfungerende 29" Panasonic Tv, TX-29AK10F Farve Tv, Quintrix F 100Hz, med super Digital Scan, 4:3,  uden noget indbygget MPEG2 eller 4, DVB-C, HD eller HDMI output.
Men det virker.

Intet sted i manualen til DC1, kan jeg finde noget om, at man skulle kunne indstille noget om en indstilling, der skulle gøre så skulle man huske at sætte både indgangs- og udgangssignalet op til at være det samme, da der ellers kan være forsinkelse på når man skifter kanal.

Hvor læste du det henne, har du et link plz ?

Mvh Kim


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 11:20
 
 
Oprindeligt skrevet af KioSan KioSan skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der er ikke de store armbevægelser med den, få kanalerne imd, er det YouSee, så er det netkode 100, sorter om nødvendigt kanalerne, forbindelse med HDMI er lige til, husk at indstille til 720p eller 1080i, det er stort set hvad der skal gøres.


Hvad er det man ændrer, ved at skifte "Billed Out" fra 720p til 1080i ?

Uanset hvad jeg ændre den til, 576i - 576p - 720p eller 1080, så kan jeg ikke se forskel
heller ikke når man skifter kanal via fjernbetjeningen. Der går stadig op til 3-4 sekunder,
før kanalen kommer frem.

Det samme med, hvis man lige er over på "Tekst TV", trykker man så igen på "Tekst TV" for
at komme tilbage til billedet, går der også op til 3-4 sekunder, før kanalen kommer frem.


 
 Hvad er opløsningen på dit TV, er det 720 eller 1080, du stiller den efter hvad opløsningen er.
For kanalskift, tryk på OK vælg program fra listen, tryk OK, der skiftes så hurtigt du nu kan flytte fingrene.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KioSan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KioSan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

For kanalskift, tryk på OK vælg program fra listen, tryk OK, der skiftes så hurtigt du nu kan flytte fingrene.


Det har jeg skam gjort de sidste dage, der går stadig op til 3-4 sekunder,
før hver eneste kanal kommer frem. Samtidig bliver det jo endnu langsommere, da man så skal trykke 3 gange, for at skifte til næste kanal. Så er det hurtigere at bare trykke pil ned/op, så sparer man 2 tryk.

Så igen, e
r det virkelig normalt, at der skal gå op til 3-4 sek, (har lige taget tid igen)
før den skifter kanal ?

Mvh Kim
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu