recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Clint DC1 "indtast pinkode"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Clint DC1 "indtast pinkode"

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 18:03
De normale pakker, er jo dem man nu har, som er minimum Grundpakke, og så er der Mellem og Fuldpakke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af KioSan KioSan skrev:

Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Billigbokse er alle som én røget lige direkte retur, pga. diverse fejl og andre skavanker. 1.000 Kr. eller derover, så burde man være sikret en boks, som "spiller". Æhhh for mange gælder dette dog ikke YouSee-boksen!


Vil du venligst uddybe hvad du mener her ?

 
Svar følger venligst her:
 
At jeg har selv prøvet billige bokse, både til alm. antenne OG til Kabel-TV. Ingen af dem ville virke ordentligt. Enten kunne de ikke modtage nogetsomhelst, eller der var andre irriterende ting ved dem, som gjorde, at jeg ikke ville smide en 500-lap efter dem. Et par dyrere bokse (Strong, Digiality, Triax og LG, den med Blu Ray-spiller) fungerede med det samme, og UDEN diverse problemer. LG'en var jeg nødt til at anskaffe mig, pga. at der kan isættes CA-modul for Ekstrakanaler.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 18:27
"FTA" kunne i dette tilfælde nok ændres til "FTC" = Free to Cable...Smile
Til top
KioSan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KioSan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 18:28
Og til alle os, der ikke ved hvad et CA-modul er:


CA Modul (CAM / CI / CI+)

CA moduler eller CAM, som er en forkortelse for Conditional Access Module. Et CA-modul er et decodningsmodul (oversætter) til brug i digitale TV modtagere med Common Interface indgang (CI eller CI+), f.eks. fladskærms TV, DVB-T modtagere til TV via egen antenne, kabel TV tunere (DVB-C) eller satellit receivere (DVB-S). Læs evt. mere her.

CA modulet gør at kortet kan tilsluttes apparatet og forstås korrekt af modtageren og derved decode TV signalet. Det er derfor vigtigt at vælge det rigtige CA-modul, som passer til kodningssystemet som TV selskabet udsender. De nye CI+ moduler benyttes primært til TV med DVB-T2 tuner og HD kanaler.
Til top
thomas4200 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2013
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomas4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 20:58
Har også købt denne boks idag og har også problemer med at få den til at holde fast i sorteringen af kanaler.

Lcn står til off, og jeg har haft sat sortering til alle fire indstillinger - lcn, kanalid, onid, navn - og så redigeret kanallisten som jeg ønsker rækkefølgen. Den gemmer fint, men efter at den har været slukket, så er kanalerne ikke længere sorteret på min måde.

Hvordan er Jeres indstillet?

Det er hw version 3.00.00 opdateret til seneste firmware.
 
EDIT: Fandt ud af, at LCN skal være slået fra. Dernæst skal strømspare funktion også være slået fra, og så gemmer den ens egen kanal-sortering. Men bruger så mere strøm (nok ikke meget) og ekstern hdd bliver ved med at køre, selvom man slår boksen på standby.


Redigeret af thomas4200 - 20-Januar-2013 kl. 12:12
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu