recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MPEG4 recorder til forældre.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MPEG4 recorder til forældre.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

...Boxer har ikke fortalt om andet end TV2 HD fra 1 april.  
Men Boxer  har 3 muxer - MUX3, MUX4 og MUX5 - og de omstiller den ene ... til DVB-T2.
Det betyder at MUX5 får.....
Som du skriver, så har Boxer ikke fortalt andet end, at de vil sende TV2 HD fra 1. april. Er det derfor ikke en mulighed, at de (for en periode) vil (få lov til at) anvende MUX6 til HD? En sådan løsning betyder, at de ikke behøver at ændre på de nuværende kanalopbygning (og kvalitet fra 11. januar). Jeg kan se, at de har fået behandlet en ansøgning om ændring i deres tilladelse i december, men jeg ved ikke hvad ansøgningen gik på - og derfor heller ikke resultatet af behandlingen...
miri
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 16:59
Hvis den lille Humax uden HD er den samme som den store, bare uden HDD og med kun en T2 tuner, så bliver det nok sådan en. Den kan fåes for 1300 + HDD så den er godt inden for budgettet.

Er det ikke fornuftigt nok?
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

...Boxer har ikke fortalt om andet end TV2 HD fra 1 april.  
Men Boxer  har 3 muxer - MUX3, MUX4 og MUX5 - og de omstiller den ene ... til DVB-T2.
Det betyder at MUX5 får.....
Som du skriver, så har Boxer ikke fortalt andet end, at de vil sende TV2 HD fra 1. april. Er det derfor ikke en mulighed, at de (for en periode) vil (få lov til at) anvende MUX6 til HD?
 
Boxer har ikke - efter alt jeg ved - endnu udstyr til at udsende mux6. Jeg kan slet ikke tro, Boxer vil have det mindste problem med, at få myndighedernes tilladelse til at sende  DVB-T2 på  mux6 frekvenserne 
Det er jo helt sikkert at DVB-H er  helt død - det er opgivet selv af Nokia.   Mobil-tv er ikke blevet en  succes  selv de steder, hvor det var gratis.  Hvis det genoplives - og det bør være et meget stort HVIS - så ligner det  måske DVB-T2 Lite, men heller ikke der bliver blot den mindste smule af min pension opsparet.
 
Nå,  der skal altså bruges sendere mv til mux6 og det løber godt op, når der er 18-19 store master og ganske mange mindre.
 
Boxer har selv direkte forklaret, at MUX5  bliver omstillet til DVB-T2 pr. 1 April bla. i denne artikel her på recordere.dk
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=5531&zoneid=5
 
Lars   Smile
 
PS!  Jeg synes Boxer skulle have haft besked på at starte mux6 i november 2010 efter gatekeeperaftalen - ikke så meget snak.  Men naturligvis skulle Boxer have lov til at  sende almindeligt fjernsyn og ikke have været bundet til dødsejleren DVB-H.  
 
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Den skal KUN bruges til at optage og afspille fra, de ser ikke tv gennem den :)
 
Så skal du huske, at så får de brug for et ekstra kort, for ellers kan de kun optage DR, med mindre de vil tage kortet ind og ud.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 19:18
Der er også noget som http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/DVD-Blu-ray/514051/LG-HR550C.html
 
 
Men hvis de vil have ekstra kort til dem, så kræver det modul også.
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 10:11
Tak for alle jeres svar indtil videre.

Jeg er ved at overtale dem til at bruge de sidste penge til at købe Humax'en med indbygget HDD. Har kun lige et enkelt spørgsmål til den, som jeg ikke lige har fundet svar på.

Kan man lave en helt alm. timeroptagelse hvor man sætter start og slut tid, altså uden om EPG'en?
Til top
Bent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 293
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 12:07
Hej Henk du kan gå ind på Digitalt.tv og læser om Humax BXR-HD+ (og ja
det kan den) du kan spøge Boxer eller TV Radio - Shoppen om i kan få tilskud til ny box når han har Boxer abonnement med 1 kort
 
 
 
din far kan jo opsiger den abonnement  han har i dag også køber en Humax BXR-HD+ 500GB harddisk med Boxer abonnement til 1.695,00 DKK  og med Boxer Extra Kort kan han se Boxer på flere tv i huset Maks. to stk. Extra Kort pr. Basispakke pris for 1 kort 299,00 i alt
 


Redigeret af Bent - 13-Januar-2012 kl. 12:26
Bent Dueholm
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 16:36
Så har jeg bestilt en Humax BXR-HD+ til dem. Mange tak for hjælpen :)
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 11:36
Hej igen..

Jeg har nu fået den her maskine hjem og sidder og leger lidt med den inden den skal sættes op.

Kan det virkeligt passe man ikke kan flytte en kanal hen på fx. plads nummer 2 og den så også HAR nummer 2 når man trykker på 2 på fjernbetjeningen? Er der nogen der kan forklare hvordan man får det hen for jeg kan ikke finde den mulighed.

Det kan vel ikke passe man skal sidde og huske 20 kanalnumre i hovedet og slet ikke når der nogle gange er hop imellem numrene.

Og er det rigtigt den heller ikke engang har HDMI styring så tv'et selv kan tænde når man bruger maskinen?

Redigeret af bibihest - 17-Januar-2012 kl. 11:41
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 11:39
 
 Den har en Favorit liste til det foremål.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Den har en Favorit liste til det foremål.


Ja det er jeg godt klar over, men det bliver kun mere forvirrende når du vil se det der ligger på plads nummer 2 og det så stadig har nummer 22 når du bruger tallene.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 11:53
 
 Det kan der næppe ændres på, det er samme ting med f.eks de billige kabel modtagere, du kan lave din egen rækkefølgen på kanalerne, men ikke ændre udbyderens placeringsnummer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu