recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR 1 Problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR 1 Problemer

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Cossie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cossie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DR 1 Problemer
    Sendt: 14-Februar-2012 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af Stub Stub skrev:

Waauuuu.... !!!
Jeg er virkelig vild med DR's support. Jeg skrev til dem om problemet den 19/1 og fik svar i går:
Oprindeligt skrevet af DR DR skrev:

Tak for henvendelsen.

Se venligst vejledning:

www.dr.dk/hjaelp

Mon du skal opdatere Windows 7 ...

BEMÆRK! Denne e-mail kan ikke besvares.
Har du yderligere spørgsmål eller kommentarer kan de sendes fra www.dr.dk/kontakt

Med venlig hilsen
Dorte K
DR Licens- og Programservice
 
De fatter ikke en skid. Det er da godt at der er nogen der har rettet fejlen - hvad den så end var Smile
 
HAHAHA det er simpelthen klasse!!!
 
Man må så være glad for at der trodsalt er nogen i DR der ved lidt mere, problemet er jo blevet løst i mellemtiden :-)
 
Og lige en opdatering fra min side, jeg så 2 afsnit af Homeland jeg havde optaget igår og der var ikke problemer med tekst ude af sync.
 
/Jesper
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2012 kl. 08:51
Waauuuu.... !!!
Jeg er virkelig vild med DR's support. Jeg skrev til dem om problemet den 19/1 og fik svar i går:
Oprindeligt skrevet af DR DR skrev:

Tak for henvendelsen.

Se venligst vejledning:

www.dr.dk/hjaelp

Mon du skal opdatere Windows 7 ...

BEMÆRK! Denne e-mail kan ikke besvares.
Har du yderligere spørgsmål eller kommentarer kan de sendes fra www.dr.dk/kontakt

Med venlig hilsen
Dorte K
DR Licens- og Programservice
 
De fatter ikke en skid. Det er da godt at der er nogen der har rettet fejlen - hvad den så end var Smile
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 02:25
Oprindeligt skrevet af Cossie Cossie skrev:

Jeg må også støtte op om at problemet er løst - ihvertfald delvist.
 
Når de skifter imellem de enkelte elementer i nyhedstimen (Nyhederne, Kontant, Penge, Sportnen mfl.) så er der lige 3-5 sekunder hvor det hakker.
 
Andre der har det problem?
 
/Jesper

Same same... lidt ærgerligt, men ja... til at leve med. Smile
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
skarum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Januar-2012
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af Cossie Cossie skrev:

Jeg må også støtte op om at problemet er løst - ihvertfald delvist.
 
Når de skifter imellem de enkelte elementer i nyhedstimen (Nyhederne, Kontant, Penge, Sportnen mfl.) så er der lige 3-5 sekunder hvor det hakker.
 
Andre der har det problem?
 
/Jesper
 
Jep, også her. Men til at leve med.
 
/michael
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 11:07
Jeg har lige tjekket "Homeland" som jeg optog i går aftes og der er ingen forskydning af mine undertekster. Jeg modtager fra Hedensted senderen.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af Stub Stub skrev:

Jeg har ikke nogen problemer med underteksterne. Men jeg har dog bemærket at DR har ændret deres undertekster i TV-Avisen så det ikke længere er DVB undertekster, men derimod faste tekster som i gamle dage...
Vil det sige, at du kan bekræfte, at du ikke har problemer med synkroniseringen af DVB-undertekster ved optagelser eller afspilning fra buffer?
 
Hvis du kan det, så vil jeg gerne vide, hvilken sender du modtager fra, da det så må være et regionalt problem.... 
 
I øvrigt var der i forbindelse med implementeringen af DR HD i 2009 også mange tilsvarende meldinger om fejl, hvor brugerne brugte mange ressourcer på at afprøve andre codecs mv. for at optimere billedkvaliteten. Mon det er DR, der "bare" ikke har optimeret deres komprimering? 


Redigeret af miri - 09-Februar-2012 kl. 09:41
miri
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 08:28
Jeg har ikke nogen problemer med underteksterne. Men jeg har dog bemærket at DR har ændret deres undertekster i TV-Avisen så det ikke længere er DVB undertekster, men derimod faste tekster som i gamle dage...
 
Er der slet ingen der har fået respons fra DR på hvad fejlen var?
Til top
lars_meldgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lars_meldgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 23:54
Ja, underteksterne er generelt et par sekunder foran.
 
...Hate that...
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 23:51
... men I har fortsat problemer med at underteksterne er forud på DR1, når I anvender time-slip eller afspiller optagelser? 
miri
Til top
Christian_S Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian_S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 23:25
problemet er også løst hos mig, men jeg ser ligesom Cossie også hak ved program skift, men det er da til at leve med.
/chr
Til top
Cossie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cossie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 23:21
Jeg må også støtte op om at problemet er løst - ihvertfald delvist.
 
Når de skifter imellem de enkelte elementer i nyhedstimen (Nyhederne, Kontant, Penge, Sportnen mfl.) så er der lige 3-5 sekunder hvor det hakker.
 
Andre der har det problem?
 
/Jesper
Til top
jellegaa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Januar-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jellegaa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

 
Hold nu op med det pjat!!
Du vil, ligesom de andre 95% af befolkningen se TV2, inden årets udgang. Enten via de normale distributions kanaler, eller via nettet. Tager jeg fejl, så må du gerne svine mig til ved årets udgang
Ny ryger vi sgu off topic, så jeg må gøre det kort: Det er en aftale! Min statistik for 2011 siger mig at jeg vinder Smile. Håber inderligt at de 95% for højt sat...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu