recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC projektor og 3D
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JVC projektor og 3D

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: JVC projektor og 3D
    Sendt: 13-Januar-2012 kl. 12:31
Nu har jeg aldrig været fan af 3d i biffen.
Men da ungerne plagede fik jeg købt et sæt i går.
Har kun Harry potter 7 del 2.
I biffen da jeg så den havde det da lidt effekt.
Derhjemme i går var det endnu mindre.
Det kan godt være jeg bare forventer for meget.
Har i samme oplevelse af 3d.
At så det ødelægger andre ting i billedet gør det ikke bedre.
Det er på en X7.
Jeg har set andet 3d, det er bare det eneste jeg kunne sammenligne jeg har set og kan huske.
SVP03
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 12:40
Nu vi er i gang.
Hvilken 3D film har den bedste 3D effekt ifgl. jer derude.
Så køber jeg den og ser om min mening ændre sig til det mere positive.
SVP03
Til top
kaab Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2011
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 12:49
Jeg har ikke selv så mange erfaringer med 3D titler endnu, men her kan du få en god idé om, hvilke der er værd at bruge penge på. Du kan se, hvilke af dem, der er blevet andmeldt: http://bdlive.dk/search?q=3d
Samsung PS50C7705
Samsung BD-C5900
Sony STR-DB925
Bose Acoustimass 6
WDTV live HD
Logitech Harmony One
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 12:51
SVP03
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 12:51
Så nogle klip af Pirates of the Caribien - On Strangers Tides og det så ret godt ud.
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 12:55
JVC'erne er efter min mening ikke ret gode til 3d heller. Sony's LCOS variant klarer det lidt bedre, men DLP er langt bedre til 3D som det ser ud lige nu.
 
 
Check cross talk screenshots...desuden har JVC enormt meget flicker.
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNiklas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 12:58
IMO er Avatar 100% den film der udnytter 3d bedst...  Men tag et kig på den her side http://realorfake3d.com/

Der kan du se hvad er er real 3d og fake 3d..  Som udgangspunkt er fake 3d noget lortSmile
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 13:32
Selve 3d udgivelsen af både del 1 og 2 "Harry Potter" er nogle af de dårligste konverteringer, som findes. Hold jer fra dem:

Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Jens Thomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 15:09
JVC X7 og de andre projektorer fra samme generation har fået en del tæsk for at lide for meget af crosstalk og flicker. Det skulle ifølge nogle været blevet bedre med den nye generation (X30, X70 osv.). Flicker skulle være stort set elimineret, og der er forskellige opfattelser af, hvor slemt det står til med crosstalk. Der ser dog ud til at være bred enighed om, at DLP er langt bedre til 3D i øjeblikket. Det skyldes, at panelerne i de andre teknologier simpelthen er for langsomme til at undgå crosstalk.

Det er den ene ting. Den anden er, som andre også har nævnt, at finde noget godt "software". Og her bør du undgå de film, der er 2D->3D-konverteringer (som Harry Potter) i stedet gå efter film, der er indspillet i ren 3D. AVATAR går for at være en af de bedste. Der er også mange, der har skrevet rosende om CHRISTMAS CAROL (2009), som skulle være en film, der virkeligt forstår at udnytte 3D flot. MONSTERS VS ALIENS og DESPICABLE ME skulle til gengæld være et par af de film, der virkeligt er svære at gengive ordentligt og kræver sindsygt meget af projektoren. 
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 17:21
Det er synd at markedet er oversvømmet af total ringe 2D>3D efterkonverterede udgivelser. De ødelægger deres eget indtjeningsgrundlag på sigt hvis ikke 3D udgivelserne er lavet ordenligt.
 
Jeg håber hurtigt markedet rykker videre fra 3D til 4k displays og content, samt fokusering på knivskarp og superb 2D gengivelse!:)
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 18:30
Bedste 3D er klartTintin, men der går nok lidt før den kan købes på Blu-ray.
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNiklas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Bedste 3D er klartTintin, men der går nok lidt før den kan købes på Blu-ray.

Den kommer til marts hvis jeg husker rigtigSmile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu