recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer TV2 nu "Knock it out"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer TV2 nu "Knock it out"

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 17:25
I øvrigt ville det have været lidt nemmere, hvis du allerede i første indlæg havde skrevet hvad du havde af udstyr, og hvordan det var sat sammen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 17:25
 
 Der vil altid være den slags problemer når man selv nedtager sine signaler, og gerne vil have alle kanaler på flere TVer, og en eller flere kanaler kræver programkort, eller hvis man nedtager fra Sattelit, så skal alle TVer have deres egen modtager, ellers må man nøjes med at føre signalet via RF til de enkelte TVer, og nøjes med at se den kanal modtageren er indstillet til.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Cyman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2012
Sted: Blommenslyst
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Så antennekabel fra antenne ind i modtager.

Kabel fra parabol ind i modtager.

Antennekabel ud af modtager som så splittes op til de to tv?

Hvordan vidersender den satellitkanalerne? Jeg kan da ikke se at den kan det. Har dit tv nummer 2 også DVB-S tuner?

Foreløbig ser situtationen således ud:

Et TV 2 kort til modtageren (hvis den ellers kan håndtere Boxer kort).

Et TV 2 kort til tv nummer 2 (måske også en kortlæser, hvis du ikke har det)

Et TV 2 kort samt DVB-T modtager (der altså ikke laves af Boxer hvis du skulle tro det) til tv nummer 3.

Tre kort á 199,- + en modtager for første år.

Fremadrettet 3 x abonnement + 3 x kortafgift.

Det er så uafklaret hvordan tv 3 kommer til at kunne se satellitkanalerne, men det kunne evt. være endnu en boks som du har, og der behøver du så ikke yderligere en boks fra Boxer.



det lyder jo dyrt..........
Med kærlighed, Lys og Liv
Til top
Cyman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2012
Sted: Blommenslyst
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyman Cyman skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Og med alle kanaler mener du så også satellitkanalerne?

Ja


Individuelt styring af alle kanaler både antenne og parabol på hvert enkelt tv?


Klaus


Om nødvendig  kunne man fra vælge satelitkanalerne, så man kun skulle kunne fjernbetjene alle 3 TV og deres kanaler individuelt

Med kærlighed, Lys og Liv
Til top
Cyman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2012
Sted: Blommenslyst
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af Cyman Cyman skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyman Cyman skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Og med alle kanaler mener du så også satellitkanalerne?

Ja


Individuelt styring af alle kanaler både antenne og parabol på hvert enkelt tv?


Klaus


Om nødvendig  kunne man fra vælge satelitkanalerne, så man kun skulle kunne fjernbetjene alle 3 TV og deres kanaler individuelt



Lad os se bort fra satelitkanalerne og se om vi kan finde en løsning til de 3 TV alene
Alså at få alle 3 TV til at virke individuelt
Med kærlighed, Lys og Liv
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 19:17
Jeg dropper selv boxer nu. pga deres høje priser til deres trofaste kunder.

Så jeg venter på Yousee komme med et intro-tilbud så jeg kan få lagt det ind gratis

Yousee er jo nemt/billigt når man har flere tv.. Det blander de sig sku ikke i som Boxer.
Yousee har også masser af HD kanaler i deres grundpakke
Vil også have web igennem dem, så kan jeg også se tv gratis på mine pcére
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af Cyman Cyman skrev:

Lad os se bort fra satelitkanalerne og se om vi kan finde en løsning til de 3 TV alene
Alså at få alle 3 TV til at virke individuelt


Lunddal beskrev det ganske fint, så jeg citerer lige:

"Foreløbig ser situtationen således ud:

Et TV 2 kort til modtageren (hvis den ellers kan håndtere Boxer kort).

Et TV 2 kort til tv nummer 2 (måske også en kortlæser, hvis du ikke har det)

Et TV 2 kort samt DVB-T modtager (der altså ikke laves af Boxer hvis du skulle tro det) til tv nummer 3.

Tre kort á 199,- + en modtager for første år.

Fremadrettet 3 x abonnement + 3 x kortafgift."

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 09:20
Trolden er tilbage.
Jeg ved hvis man har basis pakkerne, så kan man købe ekstra kort, uden mere pris om mdr.for mine forældre har det

Redigeret af T-Duck - 15-Januar-2012 kl. 09:21
Til top
Cyman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2012
Sted: Blommenslyst
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Trolden er tilbage.
Jeg ved hvis man har basis pakkerne, så kan man købe ekstra kort, uden mere pris om mdr.for mine forældre har det


Ja Mr. trold men  boxer har ingen trylleformular... du skal ført som skrevet købe 2 kort 299 x 2 derefter 2 boxer bokse a 499 og når det hele er sat op kan dustadigvæk  ikke skifte kanaler individuelt med  frensynenes egen fjernbetjening.
Kanal skift kan kun ske via hovedmodtageren..dette er hvad EXpert experterne fortæller mig..så når jeg har 3 TV i 3 etager skal jeg både fra kælder og første sal ned i stuen såfremt jeg vil skifte kanal.. ikke sønderligt genialt...

Boxer skulle havde fremstillet en "Routerbox" hvorfra alle signaler udsendes til alle de antal fjernsyn som man havde indbygget porte til og så lade fjernsynenes egen fjernbetjening være funktionel.
Så hoku poku fili  boxkat....katten er stadig i boksen og pengene i Boxers lommer.
Ydermere fortæller Expert experterne at det ikke er korrekt med abonnemantsfri kort, men Boxers brochure skriver der dog godtnok.
men alligevel vil du se TV2 på 3tv koster det alså ca 3 bokse a 499 , et basickort 399 plus 2 ex-kort  a 299 Ialt ca 2.500 kr for en kanal.. ikke skide genialt.....
Med kærlighed, Lys og Liv
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af Cyman Cyman skrev:

Ja Mr. trold men  boxer har ingen trylleformular... du skal ført som skrevet købe 2 kort 299 x 2 derefter 2 boxer bokse a 499 og når det hele er sat op kan dustadigvæk  ikke skifte kanaler individuelt med  frensynenes egen fjernbetjening.


Det er jo noget værre vrøvl, som vi også har beskrevet flere gange.

Efter det du har beskrevet (nu har vi jo ikke fået tv modeller at vide), skal du kun bruge en boks til tv nummer 3 - de to andre tv kan sagtens modtage DVB-T, og Boxer har pt. et tilbud på TV 2 Kort samt kortlæser, hvis det er hvad der mangler til tv nummer 2.

Men en basispakke med to ekstrakort ser ud til at blive dyrere end tre selvstændige TV 2 Kort, hvis du ikke er interesseret i de ekstra kanaler.

Oprindeligt skrevet af Cyman Cyman skrev:

Kanal skift kan kun ske via hovedmodtageren..dette er hvad EXpert experterne fortæller mig..


Så har du enten forklaret dit setup forkert til dem eller til os.

Oprindeligt skrevet af Cyman Cyman skrev:

Boxer skulle havde fremstillet en "Routerbox" hvorfra alle signaler udsendes til alle de antal fjernsyn som man havde indbygget porte til og så lade fjernsynenes egen fjernbetjening være funktionel.


Det er ikke nødvendigt med en "Routerbox", som du kalder det. For at et tv skal kunne skifte kanaler selv uafhængigt af de andre, skal tv'et modtage et tv-signal og ikke et AV signal.

Det er der intet problem i, og du gør det så vidt jeg kan se allerede. Dit problem er at dit tv nummer 3 ikke kan håndtere DVB-T i MPEG-4 format.

Til sidst kræver det så at du skal abonnere på TV 2, da det jo er en betalingskanal. Det kræver tre kort, og det gøres lovligt med tre TV 2 Kort abonnementer, og mindre lovligt med et TV 2 Kort abonnement og en Smart Wii.

Redigeret af lunddal - 15-Januar-2012 kl. 11:15
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 11:14
Jeg forstår ikke helt hvad du mener med man ikke kan skifte kanal individual.
Men skal selv købe ekstra box. Men de koster jog ikke mange. 100 kr. Men så ekstra kort til hver boks. Så kan du se forskelige kanaler på sin box. Men hvis man har CD så betaler man jo en høj pris hver mdr. For kunne for tv i ekstra rum i forvejen.
Til top
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dotman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 17:40
Har godt nok tabt tråden, men alt er forkert, både priser og måden at modtaget TV2 på fra Boxer på flere TV, hvad har parabol med Boxer at gøre, de sender ikke via parabol.
 
TV2 koster 199,- pr. TV før først år 2012, derefter 427,- om året, pr. TV.
 
Ekstra kort kan kun fås til Boxer Abo. pakker, ikke TV2 alene og et Ekstra kort koster 299,- i oprettelse en gang og ikke mere.
 
Har man 3 TV kan det selvfølgelig bedst betale sig at lave et Mini Film abo. til 49,- pr. md. og 2 ekstra kort. her får man også mulighed for tilskud til 1 stk. hardware hos forhandler.


Redigeret af Dotman - 21-Januar-2012 kl. 19:51
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu